-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.na
sk.org.pl!news.unit0.net!news-out1.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nnt
p.kabelfoon.nl!198.186.194.249.MISMATCH!transit3.readnews.com!news-out.readnews
.com!news-xxxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfe
ed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.ne
ostrada.pl!not-for-mail
From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Date: Tue, 16 Feb 2010 17:32:32 +0000 (UTC)
Organization: media
Lines: 25
Message-ID: <s...@d...media-lab.com.pl>
References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
<hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: hq.media-lab.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1266341552 275 83.3.137.42 (16 Feb 2010 17:32:32
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Feb 2010 17:32:32 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256126
[ ukryj nagłówki ]Dnia 16.02.2010 KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał/a:
> To nie iPhone, czasy ladowania auta to kilka godzin. Zreszta przy 230 V
> to z jednej fazy mozesz pobrac na stale pojedyncze kilowaty, a idea
> specjalnych kabli z rozdzielni na powiedzmy 32 A to IMO zniweczy caly
> sens wynalazku pt. elektryczny samochod.
> Tym bardziej ze tego sensu w czysto elektrycznym samochodzie to za wiele
> w sumie nie ma.
Jeśli da się je naładować przez noc w garażu na te 100km zasięgu to czemu
nie? Zawsze można to rozwiązać jak we volcie małym dizelkiem ładującym
onboard. Pracujący w optymalnych warunkach liniowo bez zwolnień i
przyspieszeń lepiej wykorzysta paliwo niż napędzający bezpośrednio
koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą może napędzać.
Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i mały
spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały. W sumie waga też
podobna, silnik spalinowy o połowe mniejszy, zamiast drugiej połowy
silnika akumulatory, zamiast skrzyni biegów elektryk, waga i
objętośc całości się nie zmieni. Ile to cacko ma kosztować?
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.10 19:45 Icek
- 16.02.10 19:59 kamil d
- 16.02.10 20:25 masti
- 16.02.10 21:25 Krzysiek Kielczewski
- 16.02.10 21:46 Tomasz Pyra
- 16.02.10 22:07 masti
- 16.02.10 22:08 MadMan
- 16.02.10 22:12 Krzysiek Kielczewski
- 16.02.10 22:25 masti
- 16.02.10 22:25 masti
- 16.02.10 22:36 Marcin N
- 16.02.10 22:39 s...@m...com
- 16.02.10 23:22 Sergiusz Rozanski
- 16.02.10 23:29 Sergiusz Rozanski
- 16.02.10 23:30 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=