-
11. Data: 2010-02-16 21:25:47
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-02-16, masti <g...@t...hell> wrote:
>> bezpośrednio koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą może
>> napędzać. Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i
>> mały spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.
>
> no właśnie. jest -20 i co z ogrzewaniem? bo klimę to się prądem napędzi
A co za różnica czy klimę czy nagrzewnicę?
Krzysiek Kiełczewski
-
12. Data: 2010-02-16 21:46:49
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
masti pisze:
> Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 17:32:32 +0000, osobnik zwany Sergiusz
> Rozanski wystukał:
>
>> bezpośrednio koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą może
>> napędzać. Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i
>> mały spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.
>
> no właśnie. jest -20 i co z ogrzewaniem? bo klimę to się prądem napędzi
Klimę można też wykorzystać w drugą stronę - powinno to być nawet
sprawniejsze niż ogrzewanie elektryczne.
-
13. Data: 2010-02-16 22:07:43
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 21:25:47 +0100, osobnik zwany Krzysiek
Kielczewski wystukał:
> On 2010-02-16, masti <g...@t...hell> wrote:
>
>>> bezpośrednio koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą może
>>> napędzać. Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km
>>> i mały spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.
>>
>> no właśnie. jest -20 i co z ogrzewaniem? bo klimę to się prądem napędzi
>
> A co za różnica czy klimę czy nagrzewnicę?
>
przykład samochodu gdzie klima, a nie nagrzewnica, jest źródłem ciepła?
bo, że się da to wiadomo
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
14. Data: 2010-02-16 22:08:29
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Tue, 16 Feb 2010 19:25:32 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> jest -20 i co z ogrzewaniem?
No jak co, grzałka jakaś. W końcu samochody spalinowe są też ogrzewane
niejako grzałką (a dokładniej stratami silnika).
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
15. Data: 2010-02-16 22:12:42
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-02-16, masti <g...@t...hell> wrote:
>>>> bezpośrednio koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą może
>>>> napędzać. Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km
>>>> i mały spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.
>>>
>>> no właśnie. jest -20 i co z ogrzewaniem? bo klimę to się prądem napędzi
>>
>> A co za różnica czy klimę czy nagrzewnicę?
>>
> przykład samochodu gdzie klima, a nie nagrzewnica, jest źródłem ciepła?
> bo, że się da to wiadomo
Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?
Krzysiek Kiełczewski
-
16. Data: 2010-02-16 22:25:44
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 22:12:42 +0100, osobnik zwany Krzysiek
Kielczewski wystukał:
> On 2010-02-16, masti <g...@t...hell> wrote:
>
>>>>> bezpośrednio koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą
>>>>> może napędzać. Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na
>>>>> 100km i mały spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.
>>>>
>>>> no właśnie. jest -20 i co z ogrzewaniem? bo klimę to się prądem
>>>> napędzi
>>>
>>> A co za różnica czy klimę czy nagrzewnicę?
>>>
>> przykład samochodu gdzie klima, a nie nagrzewnica, jest źródłem ciepła?
>> bo, że się da to wiadomo
>
> Widziałeś kiedyś grzejnik elektryczny albo suszarkę do włosów?
>
a wiesz jaka jest ich wydajność? I ile czasu pożyją przy tym akumulatory?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
17. Data: 2010-02-16 22:25:44
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 22:08:29 +0100, osobnik zwany MadMan
wystukał:
> Dnia Tue, 16 Feb 2010 19:25:32 +0000 (UTC), masti napisał(a):
>
>> jest -20 i co z ogrzewaniem?
>
> No jak co, grzałka jakaś. W końcu samochody spalinowe są też ogrzewane
> niejako grzałką (a dokładniej stratami silnika).
a jaki jest wpływ tej grzałki na wydajność akumulatorów?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
18. Data: 2010-02-16 22:36:35
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4...@f...p
l.eu.org...
> Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 22:08:29 +0100, osobnik zwany MadMan
> wystukał:
>
>> Dnia Tue, 16 Feb 2010 19:25:32 +0000 (UTC), masti napisał(a):
>>
>>> jest -20 i co z ogrzewaniem?
>>
>> No jak co, grzałka jakaś. W końcu samochody spalinowe są też ogrzewane
>> niejako grzałką (a dokładniej stratami silnika).
>
> a jaki jest wpływ tej grzałki na wydajność akumulatorów?
Wystarczy grzałka 2-3 kW. To mniej niż klimatyzacja.
Oczywiście jest to problem, ale producenci udają, że nie istnieje. Podobnie
jak problem zasięgu samochodów w skrajnie zimowych warunkach. Podobnie jak
wiele innych problemów. Hasło "ekologia" w dzisiejszych czasach jest
słowem-wytrychem. Powiedz, że coś jest ekologiczne i nikt nie odważy się
temu zaprzeczyć. Każdą bzdurę da się wdrożyć, o ile w instrukcji obsługi
jest "ekologia".
Pozostaje mieć nadzieję, że ludzie się zorientują, że są nabijani w butelkę
i się trochę opamiętają.
-
19. Data: 2010-02-16 22:39:41
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: s...@m...com
Auta elektryczne póki co nie mają sensu, ze względu na fatalnie niską
pojemność akumulatorów w stosunku do wagi i gabarytów.
No chyba że energia atomowa; coś w ten deseń.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Radioizotopowy_generato
r_termoelektryczny
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
20. Data: 2010-02-16 23:22:45
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 16.02.2010 kamil d <k...@t...pl> napisał/a:
> Sergiusz Rozanski pisze:
>>
>> Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i mały
>> spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.
>
> Ale to chyba się nie kalkuluje, tzn. wytworzenie prądu w generatorze
> zasilanym paliwem będzie droższe niż pobranie z sieci.
Raczej tak, ale na dystansie >100km nie będziesz miał sieci.
> Strata na takim
> napędzie też chyba będzie większa niż przy klasycznej przekładni.
Ale silnik na klasycznej przekładni nie spala optymalnie, masz
zwolnienia, przyspieszenia, jazda na zbyt niskich/wysokich obrotach
itd, a na elektrownię może pracować jednostajnie i wydajnie, czyli
lepiej spożytkować paliwo. Jak np stoisz w korku, to silnik spala,
a tak albo ładuje acu, a jak pełne to się wyłączy. Straty na cyklu:
paliwo->silnik spalinowy->prąd->silnik elektryczny mogą być mniejsze
niż na nieoptymalnie spalanym paliwie. Pewnie trzeba by to wytestować i
pewnie pierwsze volty pokażą ile palą na 100km startując z pustych acu.
> Oczywiście to tylko moje "wydaje mi się", fajnie gdyby ktoś rzucił dane
> o efektywności takiej przekładni elektrycznej.
imo to trzeba mierzyć cały samochód, nie elementy. Startujesz z pustym
acu i po 100km zatrzymujesz się z pustym acu i dolewasz paliwa :)
taki klasyczny test :)
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.