  • 11. Data: 2013-09-12 14:44:49
    Temat: Re: asrock ogólnie
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    chochlik_drukarski nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    > Zastanawia mnie jedna rzecz. Jeśli asus i asrock to dwie marki tego samego
    > producenta to jakim cudem marka niby lepsza i droższa jest uznawana
    > za bardziej problematyczną ? To może niech ta firma zamieni oznaczenia
    > i zacznie asrocki sprzedawać pod marką asus a asusa jako asrock.

    To nie tak że Asus i Asrock top to samo ... kiedyś tak było ale się
    pokłucili i są to dwie zupełnie różne firmy.

    > Zadałem takie pytanie właścicielowi dosyć dużego sklepu i usłyszałem, że
    > jest to bzdura kompletna. Oni sprzedają miesięcznie minimum 50 płyt każdej
    > z tych marek i udział płyt uszkodzonych czy po prostu problematycznych pod
    > jakimś względem jest identyczny.

    My sprzedajemy parę tysięcy i mam większe doświawczenie z tym :)

    > Co jest właściwie nie tak z tymi asusami ?

    Bardzo wrażliwe na parametry pozstałego sprzętu, np.jak się system wiesza to
    czasami wystarczy min. podnieść napięcie dla pamięci i problem ustaje
    (markowe pamięci)

  • 12. Data: 2013-09-12 15:38:28
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Chris" <c...@s...pl> napisał w wiadomości
    > chochlik_drukarski nabazgrał(a):
    >
    > To nie tak że Asus i Asrock top to samo ... kiedyś tak było ale się
    > pokłucili i są to dwie zupełnie różne firmy.

    To by wiele wyjaśniało.

    > My sprzedajemy parę tysięcy i mam większe doświawczenie z tym :)

    Możliwe.

    > Bardzo wrażliwe na parametry pozstałego sprzętu, np.jak się system wiesza
    > to czasami wystarczy min. podnieść napięcie dla pamięci i problem ustaje
    > (markowe pamięci)

    To jest jakiś powszechny problem czy jedna płyta na 1000 trafi na jakiegoś
    fanatyka który ma problem bo próbuje podkręcić system o 500% ?

  • 13. Data: 2013-09-12 15:46:54
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    chochlik_drukarski nabazgrał(a):

    > To jest jakiś powszechny problem czy jedna płyta na 1000 trafi na jakiegoś
    > fanatyka który ma problem bo próbuje podkręcić system o 500% ?

    Asus w branży jest znany z tego że działa jak kobieta w ciąży .. chce albo
    nie chce i jej nie dogodzisz.
    Co do pamięci to tylko przykład jak czasami można poprawić działanie.

    Powiem że pracownicy dystrybutora Asusa, GB, Asrocka na PL w 95% mają płyty
    Asrocka w swoich kompach, 5% to nowi pracownicy :)

  • 14. Data: 2013-09-12 16:07:12
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 12 Sep 2013 14:28:10 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

> [...]

    > Zastanawia mnie jedna rzecz. Jeśli asus i asrock to dwie marki tego samego
    > producenta to jakim cudem marka niby lepsza i droższa jest uznawana

    Asus produkował płyty z wyższej półki z zasady przeznaczone do współpracy z
    procesorami najszybszymi pod daną podstawkę (+OC). Tu zawsze mogły wystąpić
    problemy. Asrock (przynajmniej w czasach jak to była ta sama firma) był
    nastawiony na zestawy budżetowe i tam się sprawdzał wyśmienicie. Od paru
    lat sytuacja mocno się zmieniła. I Asus i Asrock robią płyty tanie (do
    których nie radził bym wsadzać procesorów z górnej półki, a tym bardziej
    ich podkręcać) jak i płyty z dużo droższe, które pewnie mają więcej
    reklamacji ze względu na wysokie wymagania.