  • 1. Data: 2011-01-07 14:01:11
    Temat: akumulator zelowy - jakich firm unikac
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    potrzebuje kupic jakis akumulator do lampy kempingowej i inny do
    upsika. Jakie akumulatory sa dobre/b.dobre a jakich firm nalezy
    unikac?

    Oczywiscie liczy sie takze stosunek jakosci do ceny? Nie chcialbym
    kupic gowna. Mozecie doradzic? No i gdzie kupic w dobrej cenie?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-01-07 14:56:05
    Temat: Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]

    >Oczywiscie liczy sie takze stosunek jakosci do ceny? Nie chcialbym
    >kupic gowna. Mozecie doradzic? No i gdzie kupic w dobrej cenie?

    Dobre: EuroPower

    Bardzo dobre: Kobe, EuroPower long life

    PC

  • 3. Data: 2011-01-07 15:25:25
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Bardzo dobre: Kobe, EuroPower long life

    Yuasa? Na rynku polskim od jakis 15+lat

  • 4. Data: 2011-01-07 16:51:35
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Oczywiscie liczy sie takze stosunek jakosci do ceny? Nie chcialbym
    > kupic gowna. Mozecie doradzic? No i gdzie kupic w dobrej cenie?

    kupić: cbs, (csb?) yuasa. nie dotykać nawet nie patrzeć na vipov i
    wszystkie tanie modele. W praktyce te csb wytrzymały w upsie 2 razy tyle
    co wieksze vipovy a kosztują 30% wiecej

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-01-07 20:55:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-01-07 15:01, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Oczywiscie liczy sie takze stosunek jakosci do ceny? Nie chcialbym
    > kupic gowna. Mozecie doradzic? No i gdzie kupic w dobrej cenie?
    Przede wszystkim kupić akumulator przeznaczony do danego zastosowania.
    Do lampki kempingowej to będzie bardziej pasował taki "do alarmów"
    (czyli długo trzymający po naładowaniu, przeznaczony do niewielkich
    obciążeń), a do UPSa - UPSowy (przeznaczony do dużych prądów i silnego
    rozładowania, i ciągłego stanu doładowywania).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2011-01-08 04:32:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
> [...]
    > do UPSa - UPSowy (przeznaczony do dużych prądów i silnego rozładowania, i

    A jak odróżnić jeden od drugiego gdy oba mają tą samą pojemność?
    Czy jest to jakoś oznaczone w modelu aku? Czy w ogóle są dwa typy?
    Jakoś mi to nie pasuje aby aku do alarmów miałoby się różnić od
    aku do UPSa... Rozumiem różnicę pomiędzy aku rozruchowym (auto)
    i takim do deep cycle (UPS) ale dlaczego alarmy miałyby być inne?

  • 7. Data: 2011-01-08 13:21:25
    Od: "binarek" <b...@a...pl>

    <a...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Oczywiscie liczy sie takze stosunek jakosci do ceny? Nie chcialbym
    > kupic gowna. Mozecie doradzic? No i gdzie kupic w dobrej cenie?

    Wszystkie sa juz podrabiane :-( Mialem ostatnio 8 sztuk i 4 po pierwszym
    roku padly. 0V na wyjsciu. Jak walnac o glebe to styk powraca, cos w nich
    nie styka. Firma Alarmtek. Poprzednio zmienilem z Yuasa czy jakos tak, które
    wytrzymaly 2 lata. Cos niedobrego sie dzieje z akumulatorami. Mam wrazenie,
    ze dystrybutorzy kupuja niemalowane OEM-y i nanosza marke jak jest
    zapotrzebowanie. Cena tu nie gra roli. Te "drozsze" czy z "pewnego zródla"
    to tylko frazesy.

  • 8. Data: 2011-01-08 14:19:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "binarek" <b...@a...pl> wrote in message news:ig9oci$v9k$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    > wrazenie, ze dystrybutorzy kupuja niemalowane OEM-y i nanosza marke jak
    > jest zapotrzebowanie. Cena tu nie gra roli. Te "drozsze" czy z "pewnego

    Sadze ze wszystkie pochodza z dwu, trzech fabryk gdzies w Chinach
    a malowane sa pod konkretne zamówienie, oczywiscie. Co za klopot?
    Ja bym bral najtanszy o okreslonej mocy.

  • 9. Data: 2011-01-08 16:51:38
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > aku do UPSa... Rozumiem różnicę pomiędzy aku rozruchowym (auto)
    > i takim do deep cycle (UPS) ale dlaczego alarmy miałyby być inne?

    Pewnie po modelu. No i pisze For cycle use lub standby use. Choć są i
    uniwersalne.

    http://www.csb-battery.com/english/01_product/00_ove
    rview.php

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2011-01-08 16:55:52
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Uzytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisal w wiadomosci

    > Sadze ze wszystkie pochodza z dwu, trzech fabryk gdzies w Chinach
    > a malowane sa pod konkretne zamówienie, oczywiscie. Co za klopot?
    > Ja bym bral najtanszy o okreslonej mocy.

    No moze nie najtanszy i jednak chociaz spróbowal cos dobrego znalezc.
    Swego czasu (koniec 2009 roku) na onecie byl filmik o akumulatorach i
    pokazano akumulator zelowy, gdzie zamiast plyt olowiowych wsadzano szklane
    szyby przyciete aby na wymiar weszly i wypelnily wolna przestrzen gdzie
    plyty olowiowe powinny byc. Na filmie bylo widac model SW12170 12V 17Ah a
    googlarka dala wynik na allegro, ze to jest akumulator "renomowanej firmy
    SUNNYWAY SW12170" i nawet fotka pasowala do tego co na filmie bylo.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez