  • 1. Data: 2011-01-07 09:16:12
    Temat: Kompilacja pliku ASM na HEX
    Od: mario <m...@g...com>

    Witam! Chcę skompilować program napisany w assemblerze na język
    rozumiany przez microcontroler PIC16F628A, proszę o pomoc oraz
    wskazówki jak tego dokonać?

  • 2. Data: 2011-01-07 13:29:46
    Temat: Re: Kompilacja pliku ASM na HEX
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "mario" <m...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
    >Witam! Chcę skompilować program napisany w assemblerze na język
    >rozumiany przez microcontroler PIC16F628A, proszę o pomoc oraz
    >wskazówki jak tego dokonać?

    Sugerujesz ze assembler nie jest rozumiany przez ten mikrokontroler?
    Moze program jest napisany na jakis inny układ?

    c.

  • 3. Data: 2011-01-07 13:57:31
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    Jak sam napisałeś "Chcę skompilować" potrzebujesz kompilator, który zamieni
    ci *.asm na jezyk maszynowy, są gotowce darmowe ale jakie i gdzie to ci nie
    powiem bo używam procki frmy st.

  • 4. Data: 2011-01-07 16:09:07
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

[...]

    Nie mam doświadczenia z Pic'ami ale to jest cytat z elektrody "Najlepszym
    wyborem do pisania programów w assemblerze będzie środowisko MPLAB, które w
    standardzie zawiera assemblery do wszystkich istniejących procesorów PIC.
    Dodatkowo zawiera ono bardzo rozbudowane symulatory układów, które pozwalają
    na szybkie sprawdzenie poprawności działania stworzonego kodu."

    Piotr sq3ogx

  • 5. Data: 2011-01-08 12:56:20
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2011-01-07 10:16, mario pisze:
    > Witam! Chcę skompilować program napisany w assemblerze na język
    > rozumiany przez microcontroler PIC16F628A, proszę o pomoc oraz
    > wskazówki jak tego dokonać?

    Jeżeli używasz Windows, to zainstaluj MPLB-a ze strony producenta tego
    procesora - Microchip-a.

  • 6. Data: 2011-01-08 12:58:10
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2011-01-07 14:29, Cezar pisze:

    > Sugerujesz ze assembler nie jest rozumiany przez ten mikrokontroler?
    > Moze program jest napisany na jakis inny układ?

    Asemblera nie rozumie żaden mikrokontroler, bo to zapis rozumiany przez
    człowieka. Mikrokontroler rozumie kod maszynowy jakim jest ciąg liczb, a
    nie ciąg znaków w ASCII.