  • 11. Data: 2011-01-08 22:42:41
    Temat: Re: akumulator zelowy - jakich firm unikac
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message
    news:iga5k8$h0j$2@news.onet.pl...
    > Uzytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisal w wiadomosci

    > No moze nie najtanszy i jednak chociaz spróbowal cos dobrego znalezc.
    > Swego czasu (koniec 2009 roku) na onecie byl filmik o akumulatorach i
    > pokazano akumulator zelowy, gdzie zamiast plyt olowiowych wsadzano szklane
    > szyby przyciete aby na wymiar weszly i wypelnily wolna przestrzen gdzie
    > plyty olowiowe powinny byc. Na filmie bylo widac model SW12170 12V 17Ah
    > a googlarka dala wynik na allegro, ze to jest akumulator "renomowanej
    > firmy SUNNYWAY SW12170" i nawet fotka pasowala do tego co na filmie bylo.

    A pewny jestes ze zródlem tego filmu nie byl ktos oplacony przez
    konkurencje?
    Bo ja bym sie wcale nie zdziwil.

  • 12. Data: 2011-01-09 04:20:43
    Od: "zapinio" <i...@z...pl>

    Niestety od kiedy konstruktorami urzadzen sa ksiegowi efekty sa odczuwalne.
    Równiez na tej grupie jest sporo watków, które sprowadzaja sie do problemu
    jak cos zrobic tanio, taniej, a najlepiej za darmo.
    Poszukiwanie oszczednosci we wszystkim graniczy już z paranoją.

  • 13. Data: 2011-01-09 09:30:19
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > A pewny jestes ze zródlem tego filmu nie byl ktos oplacony przez
    > konkurencje?
    > Bo ja bym sie wcale nie zdziwil.

    A bo ja wiem? atykul byl o przygotowaniu auta na zime, ale zdziwilem sie jak
    pokazali rozebrana zelówke z szybkami.
    Byl to grudzien 2009, pisalem tez na grupe wtedy czy ktos cos rozbieral i
    dostalem jedna odpowiedz "dokonalem sekcji samochodowego - balastu nie bylo,
    ale skrzynka
    normalna, a plyty zaledwie do polowy wysokosci. W jednym z korkow magiczne
    oczko .. ale zalepione naklejka"
    Filmiku pod tam wskazanym linkiem juz nie ma.
    Wolnej stówy zeby sprawdzic po zakupie tez nie mam.
    Inna sprawa, ze troche akumulatorów przewinelo mi sie przez palce do
    centralek alarmowych akurat i niektóre aku zelowe dziwnych firm byly sporo
    lzejsze, niz takie CSB czy Yuasy. Sam plastik raczej takiej róznicy nie
    robi.

    Wzmacniacze audio czy zasilacze kupowalo sie kiedys na wage. Moze teraz z
    akumulatorami tak trzeba? ;)

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2011-01-09 09:54:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 10:30:19 +0100, Irokez wrote:
> [...]
    >ale skrzynka
    >normalna, a plyty zaledwie do polowy wysokosci. W jednym z korkow magiczne

    O, to ja pisalem :-)

> [...]
    >robi.
    >Wzmacniacze audio czy zasilacze kupowalo sie kiedys na wage. Moze teraz z

    Widac klienci juz do tego doszli i dlatego producenci dorzucaja
    szklany balast :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-01-09 09:55:41
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Irokez wrote:
> [...]
    > róznicy nie robi.
    >
    > Wzmacniacze audio czy zasilacze kupowalo sie kiedys na wage. Moze
    Witam,
    ja doswiadczylem podobnego zjawiska ale z akumulatorem z Nomi
    no name 45Ah. Po kupieniu w czerwcu i wlozeniu prosto z pólki w sklepie do
    auta
    odalilem bez problemu i tak przez póltora roku. Natomist przed druga
    zima zauwazylem bardzo duzy spadek pojemnosci akumulatora.
    Zostawienie wlaczonego radia na 4 godziny rozladowalo go do konca.
    Odpalanie mozliwe bylo tylko za pierwszym razem, potem prostownik.
    Niestety reklamacja nie byla mozliwa z powodu zagubienia dowodu zakupu.
    Dopiero wymiana akumulatora na kilkuletniego z francuskiego Scenic-a
    pomogla, akumulator 55Ah bez jakiejkolwiek daty typu czy producenta
    tylko ostrzezenia po niemiecku i prawdopodobnie po francusku.
    Tej zimy nie mialem jeszcze problemu z odpaleniem.

    Akumulator no name ciagle mam ale nie mam warunków aby go
    bezpiecznie otworzyc i zbadac, waga podobna do demonowanego
    wczsniejszego akumulatora Centry.
    --
    pzdr, j.r.

  • 16. Data: 2011-01-09 13:05:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 05:20:43 +0100, zapinio wrote:
    >Niestety od kiedy konstruktorami urzadzen sa ksiegowi efekty sa odczuwalne.
    >Równiez na tej grupie jest sporo watków, które sprowadzaja sie do problemu
    >jak cos zrobic tanio, taniej, a najlepiej za darmo.

    No ale nigdy nie bylo odpowiedzi "uzyj xxxx, zepsuje sie za poltora
    roku, zarobisz na serwisie".

    >Poszukiwanie oszczednosci we wszystkim graniczy już z paranoją.

    Coz chcesz - z niewielkimi wyjatkami zawsze sie ktos zastanawia "czemu
    tak drogo, gdzie taniej i czy mi to potrzebne".

    J.

  • 17. Data: 2011-01-09 17:07:01
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 09 Jan 2011 10:54:29 +0100, J.F napisał:

    > Widac klienci juz do tego doszli i dlatego producenci dorzucaja
    > szklany balast :-)

    Ja myśle że wystarczy mieć znajomości w pracowni rentgenowskiej,
    szkło będzie wyglądało mocno inaczej niż ołów.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 18. Data: 2011-01-10 08:53:01
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > szyby przyciete aby na wymiar weszly i wypelnily wolna przestrzen gdzie

    A to niezwykle ciekawe,... i dzialaly?
    Nie taniej (szybciej) bylo zalac cementem.

    Artur(m)

  • 19. Data: 2011-01-10 09:15:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 09:53:01 +0100, Artur(m) wrote:
    >Uzytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisal w wiadomosci
    >
    >A to niezwykle ciekawe,... i dzialaly?

    Dzialaly. Bo tam tez byly plyty zwykle.
    Ot taki wypelniacz, zeby sie wydawal ciezszy.

    >Nie taniej (szybciej) bylo zalac cementem.

    Kto wie - moze mieli tanie odpady, moze jak sie robi miliony to beton
    za dlugo wiaze, a moze szklo tansze od cementu.

    J.

  • 20. Data: 2011-01-10 09:48:35
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-01-10 09:53, Artur(m) pisze:

    > A to niezwykle ciekawe,... i dzialaly?
    > Nie taniej (szybciej) bylo zalac cementem.

    Może i taniej, ale cement chyba nie specjalnie lubi kwaśne otoczenie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem