  • 1. Data: 2011-02-11 01:18:07
    Temat: aku rozladowany do zera
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Jak w temacie. Zostawilem zelazo na swiatlach (nie zadzielal pipczyk).
    Podladowalem od innego auta, odpalilem, pochodzil z pol h.
    Przezyje bateria taki wstrzas? Czy raczej juz po niej?
    Z teorii wiem, ze kwasowe nie "lubieja" glebokiego rozladowania, to bylo
    najglebsze jakie sie da: zero pradu.
    Pytam, bo pierwszy raz mi sie to przytrafilo i doswiadczenia nie mam :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2011-02-11 08:45:50
    Temat: Re: aku rozladowany do zera
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ja mam az za duze.
    przezyje.

    jakby byl mroz i by sie rozladowal to mialbys raczej srednie szanse

    wazny jest czas w jakim stal rozladowany. jeden dzien to nic:)

  • 3. Data: 2011-02-11 08:53:57
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-02-11 08:45, Michał Gut pisze:
    > ja mam az za duze.
    > przezyje.
    >
    > jakby byl mroz i by sie rozladowal to mialbys raczej srednie szanse
    >
    > wazny jest czas w jakim stal rozladowany. jeden dzien to nic:)

    Mrozu niet, zaczal sie rozladowywac kolo poludnia a akcje ratunkowa
    przeprowadzilem o polnocy.
    Niestety do dyspozycji mialem tylko inne auto, wiec po kablach
    ladowalem, pozniej odpalilem i chodzil ok 40 minut.
    Wiec raczej ratowanie szokowym pradem ;)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2011-02-11 09:40:06
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    spokojnie to nie szokowy prad - nic mu nie bedzie. jak tak krotko sie
    rozladowywal to pewnie nawet nie rozladowales do zera
    bez stresu

  • 5. Data: 2011-02-11 10:03:54
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-11, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > najglebsze jakie sie da: zero pradu.
    > Pytam, bo pierwszy raz mi sie to przytrafilo i doswiadczenia nie mam :)

    Ja tak załatwiłem akumulator w sierpniu - na pięć dni został z włączonym
    oświetleniem bagażnika. Jeszcze nie wymieniłem na nowy. Silnik 2.5TDI
    więc aku ma co robić przy rozruchu.

    Moim zdaniem: wrzuć kable do bagażnika na wszelki wypadek i jeździj póki
    działa.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 6. Data: 2011-02-11 10:11:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 01:18:07 +0100, MarcinJM wrote:
    >Jak w temacie. Zostawilem zelazo na swiatlach (nie zadzielal pipczyk).
    >Podladowalem od innego auta, odpalilem, pochodzil z pol h.
    >Przezyje bateria taki wstrzas? Czy raczej juz po niej?

    Przezyje. Chyba ze juz swoje lata miala.

    J.

  • 7. Data: 2011-02-11 10:13:42
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najglebsze jakie sie da: zero pradu.
    > Pytam, bo pierwszy raz mi sie to przytrafilo i doswiadczenia nie mam :)

    Ano nie lubią. Mój nie wytrzymał ale myślę że przyczyna było właśnie
    odpalenie od innego auta praktycznie od razu. To drugie auto to była prawie
    ciężarówka więc pewnie dlatego odpalił tak szybko. Po odpaleniu czekałem 10
    s zanim zegary na desce się podniosły. Po tym wszystkim aku ciągle miał
    10,5V bez znaczenia ile go ładowałem. Auto odpalało ale z wyraxnym trudem.
    Ale jak u Ciebie wszystko działa normalnie to pewnie będzie OK albo co
    najwyżej zamiast 4 lat pojeździsz na nim 3.

  • 8. Data: 2011-02-11 10:29:01
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-02-11 10:13, Agent pisze:

> [...]
    > wyraxnym trudem. Ale jak u Ciebie wszystko działa normalnie to pewnie
    > będzie OK albo co najwyżej zamiast 4 lat pojeździsz na nim 3.

    Nie no, 3 lata to on juz ma :)
    A nie odpalalem od razu, tlko z pol godziny ladowalem z innego auta na
    odpalonym silniku.

    Pytam, bo ostatnio kupuje same akumulatory :/ do sejacza, do escorta
    (awaria elektyki w garazu, spalony prostownik, spalony aku, spalony nie
    w sensie przepalony: SPALONY) i teraz jakbym mial kupic kolejny.... brrrr.
    Rano odpalil bez klopotu, moze mi sie upiecze :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 9. Data: 2011-02-11 10:41:24
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-02-11 09:40, Michał Gut pisze:
    > spokojnie to nie szokowy prad - nic mu nie bedzie. jak tak krotko sie
    > rozladowywal to pewnie nawet nie rozladowales do zera
    > bez stresu

    Do zera, lampka we wnetrzu nawet nie zajarzyla. :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 10. Data: 2011-02-11 11:12:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Do zera, lampka we wnetrzu nawet nie zajarzyla. :)

    Większym problemem jest nie rozładowanie do zera, ale odpalanie w takim
    stanie, bo to obciążenie powoduje spływ masy.
    Ile razy obróciłeś rozrusznikiem do odpalenia?