  • 31. Data: 2016-11-06 18:48:25
    Temat: Re: akcyza - kto placi
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Niespecjalnie.
    > Jak juz mowisz o obligacjach - one podnosza zadluzenie. Juz teraz.
    > I przekraczamy prog, i unia nam grozi.
    >
    > To trzeba jakos zgrabniej zalatwic. We Wroclawiu np miasto sprzedalo
    > budynki a teraz je leasinguje od nabywcy.
    to akurat jest standardową praktyką w wiekszości firm.
    I ma to sens ekonomiczny

    > Co sie da, przerzucono do spolek miejskich, one sie moga zadluzac do
    > woli.

    nie mogą.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2016-11-06 19:22:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 17:48:25 -0000 (UTC), masti napisał(a):
    > to akurat jest standardową praktyką w wiekszości firm.
    > I ma to sens ekonomiczny

    Sens moze i ma, ale taka firma dzieki uzyskanym srodkom zarabia.

    A miasto ... chce tylko wiecej pieniedzy pozyczyc, bo juz siegnelo
    progu. A co pozniej ? Pozniej, to oni beda rzadzic :-)

    Nie mowie nie - czasem dzieki takiemu kredytowi moze w miescie lepiej
    byc. Bedzie nowy most czy nowa droga, czy nowy szpital, i w dodatku
    beda kosztowac polowe, bo Unia da dotacje.
    Ale u nas akurat powstal nowy stadion, i nowa Stolica Kultury.

    > nie mogą.

    No, banki im nie pozwola ... ale duzo dlugow miasta moga ukryc.

    J.

  • 33. Data: 2016-11-06 20:38:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Sens moze i ma, ale taka firma dzieki uzyskanym srodkom zarabia.

    niesamowite. Firma zarabia?
    Ale leasingobiorca też zarabia.
    Cuda Panie.

> [...]
    > Ale u nas akurat powstal nowy stadion, i nowa Stolica Kultury.

    > No, banki im nie pozwola ... ale duzo dlugow miasta moga ukryc.

    nie mogą bo one są wliczane do długu miasta

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2016-11-06 21:55:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 18:07:27 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale i tak lepiej niż teraz.
    > Choćby z powodu ilości importu po 2004, to zatłoczyło drogi niesamowicie.

    Ilosc pojazdow w kraju
    1993 10 437 538
    1999 13 169 216
    2003 15 899 195
    2004 16 701 072
    2007 19 471 836
    2008 21 336 913
    2012 24 875 717

    Roslo stale, 2004 nie jest tu jakis graniczny.

    Swoja droga - to ciekaw jestem ile tu "martwych dusz".

    Ile mowicie sie ostatnio powiekszylo - 400 tys nowych i 750 tys
    uzywanych ? To zakladajac, ze nowy bedzie srednio 15 lat jezdzil, a
    taki uzywany 8, to mi wychodzi, ze powinnismy miec tylko 12 mln
    pojazdow na drogach.
    Chyba, ze to byla mowa o samych osobowyc, tych bylo 18 mln w 2012,
    to nadal cos sie nie zgadza.

    > Dla mnie taka ponad 100 km.

    Tak bez podania kierunku ...

    > 80 to się robi i dzisiaj, poza regionami w rodzaju Śląska, gdzie każdy
    > robi za melepetę i masz non stop obszar zamieszkany.

    80 jak dzis osiagne, to mowie, ze dobrze bylo.
    Ale tak naprawde 80, wedlug komputera/gps, czy chocby stopera.
    Zazwyczaj troche brakuje ... ale na szczescie coraz czesciej autostrad
    lub ekspresowek po drodze.

    Chcesz powiedziec, ze dawniej z Poznania do Wroclawia niecale 2h
    jechales ? A Komornikow do granic Wroclawia to tylko 1.5h ?

    > Zależy gdzie.
    > Od Poznania praktycznie główne drogi (czyli krajówki o numeracji sprzed
    > reformy, zazwyczaj takie z numerami jednocyfrowymi) tak właśnie wyglądały.
    > Dojechanie do Warszawy w 3 h było raczej normą niż jakimś specjalnym
    > wyczynem.

    Do Warszawy ... a do Koszalina ? Albo do Wroclawia czy Katowic ?

    Z Wrocka do Warszawy to takiej drogi bylo z kilkadziesiat km.
    Na szczescie bylo tez 150km gierkowki i ze 20km podobnego standardu
    pod Wroclawiem. A i tak do Piotrkowa to sie ze 3h telepalo 200km ...
    choc niektorzy sie chwalili ze w 3h to do Warszawy dojezdzali ...
    nie mowie nie, ale silnik trzeba bylo miec duzy, a jaja wieksze od
    mozgu :-)

    > Ja wczoraj wracałem z rajdu off-road z zachodu, DK 92.
    > TIR-ów zatrzęsienie, a na większości odcinków ciągła linia.
    > Również w miejscach, gdzie nawet moim 110 konnym badziewiem, bez
    > problemu wyprzedzałbym po jednym TIR-ze.
    > Kiedyś tak nie było.

    > Dokładnie o tym piszę.

    Z tym, ze nawet wtedy to byl raczej wyjatek, inne drogi bardziej
    ograniczone.
    Ale od paru lat, to pierd* dostali z tymi "ulepszeniami".

    Ilosc wypadkow jednak spadla ... no ale jakie moga byc wypadki, jak
    grzecznie jade 70 w kolumnie, bo szans na wyprzedzenie niemal nie ma.

    J.

  • 35. Data: 2016-11-06 21:58:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

> [...]
    > sprzed reformy, zazwyczaj takie z numerami jednocyfrowymi) tak właśnie
    > wyglądały. Dojechanie do Warszawy w 3 h było raczej normą niż jakimś

    3h do wawy? To chyba jadac jak wariat...
    Golina - powolutku
    Słupca polwolutku
    Konin - powolutku
    a potem tylko gorzej...
    Ale moze i masz racje - bedac odrobine młodszy tez tam zapierdalałem, ale
    jak sobie dzis pomysle to nie było to specjalnie madre jezdzenie...
    bardziej walka niz jazda... Bez sensu.

> [...]
    > Kiedyś tak nie było.
    >
    > Aż się wkurzałem, że jednak nie skorzystałem z kulczykowej autostrady.

    I mowisz ze tych tirów 10 lat temu nie było?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 36. Data: 2016-11-06 21:58:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > [..]

    > Przecież powyżej masz napisane o jakich latach pisałem.
    > Po co znowu przekręcasz sens moje wypowiedzi i usiłujesz zasugerować, że
    > piszę nieprawdę?
    >
    > No chyba że nie czytasz na co odpowiadasz - to dość typowe dla
    > grafomanów którzy lubią czytać tylko to co sami napisali.
    > Pewnie w tym celu zostawiasz taką kupę śmiecia ze swoimi cytatami - to
    > by dużo tłumaczyło. ;-)

    No przeciez napisałes ze w 2004 roku jezdziło ci sie lepiej niz obecnie.
    Ja sie z tym absolutnie nie zgadzam. Ciagle stałem gdzies w korku gdzie
    teraz jade całkiem normalnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 37. Data: 2016-11-06 22:38:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 20:58:54 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    > No przeciez napisałes ze w 2004 roku jezdziło ci sie lepiej niz obecnie.
    > Ja sie z tym absolutnie nie zgadzam. Ciagle stałem gdzies w korku gdzie
    > teraz jade całkiem normalnie.

    A teraz nie stoisz ?

    Troche dobrych drog przybylo. Troche obwodnic przybylo.
    Ale samochodow tez przybylo.
    I na "zwyklych drogach" tlok sie zrobil.
    I sie skonczylo wyprzedzanie - teraz sie wloke 70, 60 czy 50.

    Dlugich swiatel tez juz nie ma kiedy wlaczyc.

    J.

  • 38. Data: 2016-11-06 22:40:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Chcesz powiedziec, ze dawniej z Poznania do Wroclawia niecale 2h
    > jechales ?

    Mi sie własnie około 2005 roku raz udalo - miedzy godzina 18 a 20 - ale to
    była jazda oszołoma - but, but but - 1,55h - masakra a nie jazda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 39. Data: 2016-11-06 23:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A teraz nie stoisz ?

    Wydaje mi sie ze mniej - moze akurat tam gdzie jezdze.
    Obecnie na drogach na korki najbardziej wpływ maja roboty drogowe.

    > Troche dobrych drog przybylo. Troche obwodnic przybylo.
    > Ale samochodow tez przybylo.
    > I na "zwyklych drogach" tlok sie zrobil.
    > I sie skonczylo wyprzedzanie - teraz sie wloke 70, 60 czy 50.

    Byc moze jezdzi sie troche wolniej, chociaz u mnie to chyba korelacja
    warunków z dojrzeniem do wniosku ze przewaznie nie ma sie gdzie spieszyc na
    wariata bo 5 minut nikogo jeszcze nie uratowało - jezdze obecnie duzo
    bardziej bezstresowo.

    > Dlugich swiatel tez juz nie ma kiedy wlaczyc.

    No bez przesady... Zreszta długie mozesz właczac regularnie swiecac tym co
    nie umieja sobie swiateł ustawic - pełno tego na drogach...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 40. Data: 2016-11-06 23:29:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 22:00:53 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Wydaje mi sie ze mniej - moze akurat tam gdzie jezdze.
    > Obecnie na drogach na korki najbardziej wpływ maja roboty drogowe.

    Takie stojace korki poza miastami, to i dawniej byly tylko przy okazji
    robot. Ale teraz np pojawily sie korki na peryferiach Wroclawia, co
    raczej jest skutkiem tanich domow za miastem, no i niedostosowaniem
    drog do wydanych pozwolen na budowy.

    Za to np jak wracam z Klodzka, to sie kolumny zaczynaja 20-30km przed
    Wroclawiem. A ze z przeciwka ruch spory - to wyprzedzania nie ma.

> [...]
    > warunków z dojrzeniem do wniosku ze przewaznie nie ma sie gdzie spieszyc na
    > wariata bo 5 minut nikogo jeszcze nie uratowało - jezdze obecnie duzo

    Mnie wolna jazda stresuje :-)

    > No bez przesady... Zreszta długie mozesz właczac regularnie swiecac tym co
    > nie umieja sobie swiateł ustawic - pełno tego na drogach...

    Nie mam czym, kiedys 4*75 to ladnie swiecilo :-)

    J.