    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: akcyza - kto placi
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <nvijbn$8qc$1@news.chmurka.net> <nvilet$ji9$7@node2.news.atman.pl>
    <nviloj$31p$1@node1.news.atman.pl> <nvimg7$ji9$13@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nvmm6m$26d$6@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nvn6b8$tq0$1@node2.news.atman.pl>
    <kr18eck5xa8r$.x09782r4tbk1.dlg@40tude.net>
    <nvno0a$5ej$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sun, 6 Nov 2016 21:55:53 +0100

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 18:07:27 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale i tak lepiej niż teraz.
    > Choćby z powodu ilości importu po 2004, to zatłoczyło drogi niesamowicie.

    Ilosc pojazdow w kraju
    1993 10 437 538
    1999 13 169 216
    2003 15 899 195
    2004 16 701 072
    2007 19 471 836
    2008 21 336 913
    2012 24 875 717

    Roslo stale, 2004 nie jest tu jakis graniczny.

    Swoja droga - to ciekaw jestem ile tu "martwych dusz".

    Ile mowicie sie ostatnio powiekszylo - 400 tys nowych i 750 tys
    uzywanych ? To zakladajac, ze nowy bedzie srednio 15 lat jezdzil, a
    taki uzywany 8, to mi wychodzi, ze powinnismy miec tylko 12 mln
    pojazdow na drogach.
    Chyba, ze to byla mowa o samych osobowyc, tych bylo 18 mln w 2012,
    to nadal cos sie nie zgadza.

    > Dla mnie taka ponad 100 km.

    Tak bez podania kierunku ...

    > 80 to się robi i dzisiaj, poza regionami w rodzaju Śląska, gdzie każdy
    > robi za melepetę i masz non stop obszar zamieszkany.

    80 jak dzis osiagne, to mowie, ze dobrze bylo.
    Ale tak naprawde 80, wedlug komputera/gps, czy chocby stopera.
    Zazwyczaj troche brakuje ... ale na szczescie coraz czesciej autostrad
    lub ekspresowek po drodze.

    Chcesz powiedziec, ze dawniej z Poznania do Wroclawia niecale 2h
    jechales ? A Komornikow do granic Wroclawia to tylko 1.5h ?

    > Zależy gdzie.
    > Od Poznania praktycznie główne drogi (czyli krajówki o numeracji sprzed
    > reformy, zazwyczaj takie z numerami jednocyfrowymi) tak właśnie wyglądały.
    > Dojechanie do Warszawy w 3 h było raczej normą niż jakimś specjalnym
    > wyczynem.

    Do Warszawy ... a do Koszalina ? Albo do Wroclawia czy Katowic ?

    Z Wrocka do Warszawy to takiej drogi bylo z kilkadziesiat km.
    Na szczescie bylo tez 150km gierkowki i ze 20km podobnego standardu
    pod Wroclawiem. A i tak do Piotrkowa to sie ze 3h telepalo 200km ...
    choc niektorzy sie chwalili ze w 3h to do Warszawy dojezdzali ...
    nie mowie nie, ale silnik trzeba bylo miec duzy, a jaja wieksze od
    mozgu :-)

    > Ja wczoraj wracałem z rajdu off-road z zachodu, DK 92.
    > TIR-ów zatrzęsienie, a na większości odcinków ciągła linia.
    > Również w miejscach, gdzie nawet moim 110 konnym badziewiem, bez
    > problemu wyprzedzałbym po jednym TIR-ze.
    > Kiedyś tak nie było.

    > Dokładnie o tym piszę.

    Z tym, ze nawet wtedy to byl raczej wyjatek, inne drogi bardziej
    ograniczone.
    Ale od paru lat, to pierd* dostali z tymi "ulepszeniami".

    Ilosc wypadkow jednak spadla ... no ale jakie moga byc wypadki, jak
    grzecznie jade 70 w kolumnie, bo szans na wyprzedzenie niemal nie ma.

    J.