  • 11. Data: 2009-05-24 19:02:06
    Temat: Re: abonament
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    TVP 1, TVP2 i TVP info mają stosunkowo nieduże dziury, w emisji naziemnej.
    Co do TVP Polonia jest dostępna w emisji satelitarnej i we wszystkich
    sieciach kablowych, co i tak czyni duże ograniczenie w dostępności do tego
    programu. TVP Kultura i TVP Historia bez wątpienia nie są dostępne we
    wszystkich sieciach kablowych, jak wygląda z emisją satelitarną nie wiem, z
    pewnością w tradycyjnej naziemnej tych programów nie ma.
    Co do tunerów i anten satelitarnych, jaki jest sens takiej inwestycji mając
    ponad 50 kanałów w kablu?

    Jurek W

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvc45f$kaq$1@polsl.pl...
    Użytkownik Jurek W napisał:
    > Tylko czy TVP Kultura i TVP Historia są dostępne dla wszystkich? Podobnie
    > TVP Polonia.

    A TVP1, 2, Info są dostępne dla wszystkich? Nie znam procentowego
    pokrycia kraju sygnałem tych stacji, ale na pewno znajdą się jakieś dziury.
    Zresztą zdefiniujmy "dostępność dla wszystkich". Moim zdaniem kanały
    satelitarne niekodowane zaliczają się do tej grupy, a w świetle zasięgu
    - może nawet bardziej, niż niektóre naziemne. Ostatecznie najtańszy
    tuner FTA jest już tańszy niż co lepsze anteny do TV naziemnej. Załóżmy,
    że tuner kosztuje około 100 zł (są takie), a kolejne 200 - antena z
    konwerterem, kablem itp. Porządne anteny kierunkowe do TV naziemnej
    kosztują czasami 50-70 zł a są i takie za sto kilkadziesiąt. Wychodzi
    podobnie.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 12. Data: 2009-05-24 19:03:56
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > jak myślicie czy ta banda cymbałów wpadnie kiedyś na pomysł, żeby abonament
    > RTV obłacać poprzez SMSa?

    Żeby było drożej?

    zyga

  • 13. Data: 2009-05-25 05:19:16
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Jurek W napisał:
    > Co do tunerów i anten satelitarnych, jaki jest sens takiej inwestycji
    > mając ponad 50 kanałów w kablu?

    To zależy, czy chcesz oglądać to, co jest w kablu, czy to, co "leci z
    nieba". Kiedy mieszkałem w bloku, miałem dostęp do 8-9 programów na
    stałe, ale czasem była promocja i puszczali pełny pakiet za darmo (a
    potem technicy się czepiali że nie płacimy). Być może zresztą nie była
    to promocja, tylko pomyłka, a może jeśli któryś sąsiad miał pełny
    pakiet, to mieli go też i inni. Tego nie wiem, ale mniejsza o to. Tak
    czy inaczej, zainwestowałem wtedy w jeszcze analogowy tuner satelitarny,
    który potem był bardzo przydatny po przeprowadzce, zresztą dopiero
    niedawno odłączyłem od anteny.
    Mając tylko kablówkę, jesteś poniekąd skazany na widzimisię jej
    operatora. Jeśli uzna on, że trzeba zmienić ofertę, zostanie ona
    zmieniona. A odbierając z satelity programy, szczególnie FTA, masz
    większą swobodę. I to też jest nie do pogardzenia.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 14. Data: 2009-05-25 06:06:27
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    A TVP1, 2, Info są dostępne dla wszystkich? Nie znam procentowego
    pokrycia kraju sygnałem tych stacji, ale na pewno znajdą się jakieś dziury.
    ----------
    Owszem są dziury i to na oficjalnych mapkach (acz niechętnie pokazywanych
    społeczeństwu).
    Największą dziurą, gdzie oficjalnie zmierzono sygnal jako poniżej normy jest
    rejon miasteczka Brok i znanej (z byłego niemieckiego obozu zagłady) wsi
    Treblinka.
    Tam nawet wg specjalistów z UKE, sygnał JAKIEGOLOLWIEK programu TV naziemnej
    jest zbyt slaby do ogladania.
    Mimo to ludzie tam TV oglądają. W szumach na badzo dobrych antenach
    kierunkowych z odpowiwednio dobranymi wzmacniaczami kanalowymi (a wiec
    profesjonalne instalacje). W rejonie tym charakterystyczny jest brak anten
    siatkowych na dachach (zdarzają się ale nie tyle co w reszcie kraju).
    Ludzie tam są bardziej swiadomi jak powinna wyglądać instalacja antenowa a
    mimo posiadania takowej, sygnał jest słaby.
    Przynajmniej do uruchomienia emisji TV z RTCN Łazy, ŻADEN program nie
    nadawał się do oglądania od 1995 roku kiedy to z PKiN wyłączono TVP1 na
    kanale R2.
    Teraz być może 250 kW erp z Łazów daje choć szansę na jaki taki odbiór TVP1
    na kanale 11.
    Mimo 800 kW erp TVP2 na kanale 27 to wątpię aby (właśnie ze względu na UHF)
    odbiór byl tam dobry choć moc jest badzo wysoka więc i może TVP2 się
    poprawiło.
    Reszty programów to nadal tam nie ma raczej.
    Ale od 1995 do 2008 nie było tam nic.
    vari

  • 15. Data: 2009-05-25 06:07:44
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

> [...]

    Po pierwsze abomanemt juz zostal zniesiony. Po drugie nie ma obowiazku
    posiadania komorki. Po trzecie polowe zyskow z smsow premium biora
    operatorzy telefoni komorkowej, wiec tez by zarobili przy tym.

    Jingiel

  • 16. Data: 2009-05-25 06:24:24
    Od: "Marian" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "Jingiel" <X...@X...XX> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze abomanemt juz zostal zniesiony. [...]

    > Jingiel

    "abomanemt" pewnie tak, bo go nigdy nie było.
    Jak o ABONAMENT chodzi, to jak mówią nasi wybrańcy, jesteś w mylnym błędzie.
    Tymczasem jak najbardziej masz obowiązek go płacić.

    --

    Marian

  • 17. Data: 2009-05-25 07:46:17
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Jingiel napisał:
    > Po trzecie polowe zyskow z smsow premium biora operatorzy telefoni
    > komorkowej, wiec tez by zarobili przy tym.

    Po czwarte, od każdego SMS-a płaci się VAT. Nawet od charytatywnego, co
    już uważam za absurd, by nie rzec zdzierstwo.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 18. Data: 2009-05-25 09:02:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > posiadania komorki. Po trzecie polowe zyskow z smsow premium biora
    > operatorzy telefoni komorkowej, wiec tez by zarobili przy tym.

    Ale niektórzy mają telefon na kartę i taką górkę, że chętnie by zapłacili w
    ten sposób.

  • 19. Data: 2009-05-25 09:15:02
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Jingiel pisze:

> [...]
    > posiadania komorki. Po trzecie polowe zyskow z smsow premium biora
    > operatorzy telefoni komorkowej, wiec tez by zarobili przy tym.

    jeszcze nie został, ustawa przegłosowana w sejmie musi przejść przez
    senat, a to raczej formalność.
    poza tym do końca roku będzie obowiązywał.
    wydaje mi się, że walną na to jakiś podatek, jak będzie płatność sms-em
    to dobrze, bo nie będe musiał wysyłać, i tak prawiem nic tam nie
    oglądam, a im chyba nie o to chodzi.

    pawell

  • 20. Data: 2009-05-25 09:15:58
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Marian pisze:

> [...]
    > błędzie.
    > Tymczasem jak najbardziej masz obowiązek go płacić.

    samo posiadanie tv zobowiazuje niestety do płacenia ;-)

    pawell