  • 61. Data: 2013-04-16 10:46:21
    Temat: Re: a moze elektryczny
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-16 01:23, kakmar pisze:

    > Z tym będzie problem bo literatury dużo, a ekonomia nie jest do końca
    > nauką, a bardziej zespołem wierzeń wynikających z przekonań
    > filozoficznych. Należało by od początku a życie krótkie.
    > Idąc na skróty to kolejno: Kopernik(ten), John Locke, Adam Smith,
    > Claude Frédéric Bastiat, potem znowu na skróty i Ludwig von Mises,
    > Friedrich August von Hayek, John Maynard Keynes, UWAGA teraz trzeba
    > wybrać samemu czerwoną lub niebieską pigułkę. Jak się zdecydujesz sam
    > dobierzesz bardziej współczesną literaturę i byle kto Ci nie podskoczy
    > na Usenecie z ekonomii.

    Czy tych dwóch Panów co nie umieją robić pompek a jeden jest brodaty,
    najzwyczajniej w świecie mają problemy z okiełznaniem wolnego umysłu i
    czepiają się?

  • 62. Data: 2013-04-16 10:47:36
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > No ba, tylko co na to interwencjoniści?;)

    Ależ ty mądre słowa znasz;)
    Pokłon

  • 63. Data: 2013-04-16 10:54:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello hisjusz,

    Tuesday, April 16, 2013, 10:46:21 AM, you wrote:

    [...]

    > Czy tych dwóch Panów co nie umieją robić pompek a jeden jest brodaty,
    > najzwyczajniej w świecie mają problemy z okiełznaniem wolnego umysłu i
    > czepiają się?

    Problem w tym, że twój umysł jest zbyt wolny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2013-04-16 11:22:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >Jasne. A baterie słoneczne mają takie aerodynamiczne kształty. I
    >nadal
    >to ledwie 2m^2 - w porywach 200W. W sam raz do napędzenia silniczka
    >wspomagającego roweru elektrycznego.

    I taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-)

    J.

  • 65. Data: 2013-04-16 11:31:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomości
    >Ty mnie nadal nie rozumiesz! Zaczęło się od twojego komentarza o
    >postoju ze spaniem celem naładowania akumulatora. Na start podałem że
    >jednym ze źródeł doładowywania akumulatorów a nie bezpośredniej
    >energii dla napędzenia pojazdu może być ogniwo fotowoltaiczne. Po
    >drugie ty od razu gdy słyszysz o samochodzie na prąd myślisz o
    >trasach Wrocław -> Londyn.

    Na jazde w trasie te ogniwa na pewno nie starcza.
    Na powrot do domu po 8h stania w pelnym sloncu ... tez nie bylbym
    pewien juz przy kilku km ..

    >Wielu ludzi prócz prawdziwego samochodu na długie trasy posiada drugi
    >samochód do poruszania się po mieście np do 100 km dziennie patrz

    No owszem. I to nawet nie 100km, a wielu zadowoli 20-30. Polowa,
    jesli bedzie mozliwosc doladowania na parkingu.
    Tylko wez pod uwage ze czasem trzeba wiecej ("pojedz odebrac dzieci -
    nie moge, pradu mi zabraknie"), ktora to wada znika jesli jest
    awaryjny agregat spalinowy, no i pomnoz przez dwa - ten zasieg bedzie
    potrzebny takze za pare lat, jak baterie beda zuzyte.

    >Płaski kształt baterii można zakryć pozwalającą się przenikać
    >promieniom słonecznym sferą dowolnych kształtów.

    Ciezar, rozmiary, cena. To juz prosciej chyba doswietlajace lustro.
    Ale nie daje efektow przy zachmurzonym niebie.

    J.

  • 66. Data: 2013-04-16 11:37:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, April 16, 2013, 11:22:58 AM, you wrote:

    > I taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-)

    Tuk-tuk z silniczkiem 200W i pedałami jak chmurka słoneczko zasłoni...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 67. Data: 2013-04-16 11:44:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,
    >Tuk-tuk z silniczkiem 200W i pedałami jak chmurka słoneczko
    >zasłoni...

    Akumulatorek 200Wh nie jest znow taki duzy :-)

    a w razie sprzyjajacego wiatru mozna daszek pionowo :-)

    J.

  • 68. Data: 2013-04-16 11:53:06
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 16.04.2013 hisjusz <h...@w...pl> napisał/a:

    > Ależ ty mądre słowa znasz;)

    Ty idź już czytać, potem jeszcze czeka Cię fizyka, chemia i będziesz
    mógł dokonać przełomu.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 69. Data: 2013-04-16 11:54:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, April 16, 2013, 11:44:19 AM, you wrote:

    > Akumulatorek 200Wh nie jest znow taki duzy :-)
    > a w razie sprzyjajacego wiatru mozna daszek pionowo :-)

    A na wypadek tornada trzy spadochrony w wyposażeniu opcjonalnym.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 70. Data: 2013-04-16 12:02:30
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-16 11:53, kakmar pisze:

    > Ty idź już czytać, potem jeszcze czeka Cię fizyka, chemia i będziesz
    > mógł dokonać przełomu.

    Dobrze Tato, później pogramy w piłkę?