  • 21. Data: 2009-02-27 20:37:20
    Temat: Re: a ja czekam na nowy typ matryc
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" napisal:
    > raczej ośmiornicy niż kręgowców, bo bez plamki ślepej

    Pretensje do ewolucji, ze mogla nam machnac oko z unerwieniem
    pod warstwa swiatloczula, a nie nad nia. To i plamki by nie bylo :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2009-02-27 20:42:44
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    /.../
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Three-CCD

    Przy rozdziałkach TV bayer wprowadzał sporą degradację i dlatego
    powstało to rozwiązanie. Zauważ, że w foto Sigma prowadzi tytaniczne
    próby przekonania że bayer jest do dupy (Foveon), ale póki co w
    wysokorozdzielczych matrycach degradacja chrominancji jest mniej
    denerwująca (i zauważalna) niż błędy układu Sigmy.

    ALex

  • 23. Data: 2009-03-02 10:17:16
    Od: k...@g...com

    On 27 Lut, 19:46, m...@a...net.pl wrote:

    > W tej chwili uklady scalone (a tym jest matryca) robi sie z
    > plasterkow monokrystalicznego krzemu. Cala technologia bazuje
    > na tym, ze sie obrabia te plasterki monokrysztala. Plaskie.
    > Opanowanie technologii nieplaskich polprzewodnikow to
    > taki sobie pomysl, nie jest o potrzebne wlasciwie nigdzie
    > indziej.

    może i niepotrzebne, ale pierwsze kroki już są:
    http://www.racjonalista.pl/index.php/s,38/t,8069
    http://www.dziennik.pl/nauka/article153701/Komputery
    _beda_wszywane_w_ubrania.html
    giętkie wyświetlacze już są do kupienia:
    http://www.elektronikab2b.pl/content/view/805/312/la
    ng,pl/
    pozdrawiam Krzysiek