  • 31. Data: 2024-02-29 14:24:16
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

    > Dlatego kapitalizm jest złem tego świata,

    Zaproponuj alternatywę.

    --
    Przychodzi facet do baru i mówi do barmanki:
    - Proszę whisky z colą

  • 32. Data: 2024-03-01 07:44:01
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 28.02.2024 o 20:47, Piotr Gałka pisze:

    > Znasz lepszy system motywujący ludzi do rozwoju/pracy?
    >
    > Może w galerach gość z batem skuteczniej motywował do wiosłowania, ale
    > nie nazwałbym tego lepszym systemem.
    > P.G.

    Bez demagogii proszę :)

    Pamiętam czasy PRL-u gdzie każdy miał pracę taką, jaka mu odpowiadała a
    każda wystarczała na normalne życie, mieszkanie, wychowanie dzieci.
    Jeśli ktoś miał większe ambicje, zakładał działalność gospodarczą i stać
    go było na willę z basenem, wyjazdy zagraniczne i co tam mu przychodziło
    do głowy.
    Szkoły były na dobrym poziomie, bezpłatne, i każdy miał w miarę równe
    warunki startu.

    Co ważniejsze: System był ekologiczny, bez nadprodukcji, za śmieci
    (surowce wtórne) to obywatel dostawał kasę a nie odwrotnie.

    Nikt nie żywił się na śmietnikach, nie było wojen, mieliśmy dużo
    przyjaznych nam krajów ( aktualnie 0, słownie: zero!).

    Pisać dalej czy sam sobie znajdziesz?

    A gdybyś chciał zobaczyć, jak to działa w praktyce, masz niedaleko: Jedź
    na kilka dni na Białoruś.

    Opowiesz jak było po powrocie.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 33. Data: 2024-03-01 09:09:49
    Od: NNTP Surfer <n...@o...pl>

    Wiesiaczek <c...@v...pl> writes:

    > W dniu 28.02.2024 o 20:47, Piotr Gałka pisze:
    > Pamiętam czasy PRL-u gdzie każdy miał pracę taką, jaka mu odpowiadała
    > a każda wystarczała na normalne życie, mieszkanie, wychowanie dzieci.

    Teoretycznie mamy dzisiaj coś takiego jak płaca minimalna i jeśli ktoś
    bardzo chce to za wypłaty 2 ludzi wychowa 2 kolejnych przynajmniej do 18
    roku życia.

    > Jeśli ktoś miał większe ambicje, zakładał działalność gospodarczą i
    > stać go było na willę z basenem, wyjazdy zagraniczne i co tam mu
    > przychodziło do głowy.

    Naprawdę tak się dało? W czasach PRL? To chyba podlegało pod czarny
    rynek. To raczej było tak że kradło się materiały i narzędzia z
    codziennej pracy i robiło się własne rzeczy w czasie wolnym aby
    sprzedawać je znajomym.

    > Szkoły były na dobrym poziomie, bezpłatne, i każdy miał w miarę równe
    > warunki startu.

    Teraz wszystko jest za darmo w internecie, jeśli ktoś chce to może
    studiować co tylko mu się podoba. Od szydełkowania po fizykę
    kwantową. Wystarczy znaleźć chęci do nauki.

    > Co ważniejsze: System był ekologiczny, bez nadprodukcji, za śmieci
    > (surowce wtórne) to obywatel dostawał kasę a nie odwrotnie.

    Wszystkie kominy w fabrykach i elektrowniach nie miały filtrów
    zanieczyszczeń. Być może zaganiali uczniów raz do roku do zbierania
    papierków w lesie ale fabryki wylewały w tym czasie odpady do rzeki.

    > Nikt nie żywił się na śmietnikach,

    Przeżyłem 1/3 życia w PRL i pamiętam że pijacy byli wszędzie, było ich
    dużo więcej niż teraz. Potrafili wyłącznie obsługiwać łopatę i chlać w
    pracy i po pracy.

    > nie było wojen,

    Oczywiście że były ale pomiędzy blokami państw. Teraz jesteśmy w Unii
    Europejskiej i wewnątrz niej też nie ma wojen tak samo jak w PRL nie
    było wojen wewnątrz RWPG.

    > mieliśmy dużo

    Nie mieliśmy prawie nic, sklepy były puste, ludzie jedli wyłącznie
    ziemniaki i pili wódkę z ziemniaków. W końcu ludzie mieli dość i zaczęli
    strajkować.

    > przyjaznych nam krajów ( aktualnie 0, słownie: zero!).

    Przyjazna jest nam cały świat zachodni jeśli uważasz inaczej to jesteś w
    bańce informacyjnej ruskiej propagandy.

  • 34. Data: 2024-03-01 09:40:08
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 1.03.2024 o 07:44, Wiesiaczek pisze:
    > Co ważniejsze: System był ekologiczny, bez nadprodukcji, za śmieci
    > (surowce wtórne) to obywatel dostawał kasę a nie odwrotnie.

    No, to akurat prawda (częściowo). Jak już się udało coś kupić to się o
    to dbało, chuchało i dmuchało, naprawiało a nie wyrzucało. A jak
    przestawało być potrzebne to natychmiast byli chętni do przygarnięcia. I
    ceny rzeczy używanych były dobre, czasami nawet wyższe niż nowych.
    Samochód miała co któraś rodzina a bezsensownych gadżetów
    elektronicznych nie było wcale.
    Więc tak - nie było problemu konsumpcjonizmu.

    A kwaśne deszcze były. Albo jak wyprodukowali więcej nakrętek niż
    słoików (lub odwrotnie) to się te nadwyżki czasem gdzieś walały.

    --
    SW3

  • 35. Data: 2024-03-01 10:04:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2024 09:40, SW3 wrote:
    > ceny rzeczy używanych były dobre, czasami nawet wyższe niż nowych.

    To tylko efekt gospodarki centralnie sterowanej i niekończących się
    deficytów. Nie dorabiajmy filozofi do zwykłych błędów gospodarczych.

  • 36. Data: 2024-03-01 10:07:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    NNTP Surfer napisał:

    > Teraz jesteśmy w Unii Europejskiej i wewnątrz niej też nie ma wojen
    > tak samo jak w PRL nie było wojen wewnątrz RWPG.

    Dziecięciem będąc, zrządzeniem losu koleją, latem 1968 roku znalazłem
    się w czeskiej Pradze. Są rzeczy, których odzobaczyć się nie da. Te
    na przykład, jak Radzono sobie wtedy ze Wzajemną Pomocą Gospodarczą.

    Jarek

    --
    Przebacz mi smutna Bratysławo | Przyjaciół nikt nie będzie mi wybierał
    Hradcu Kralowy, zlata Praho | Wrogów poszukam sobie sam.

  • 37. Data: 2024-03-01 10:16:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    SW3 pisze:

    > A kwaśne deszcze były. Albo jak wyprodukowali więcej nakrętek niż
    > słoików (lub odwrotnie) to się te nadwyżki czasem gdzieś walały.

    Odwrotnie. Dalszy sąsiad dorobił się willi z ogródkiem trzaskając na
    wtryskarce zakrętki do słoików. Bo ludzie ze swoimi rodzinami w zimie
    też jeść chcieli.

    Jarek

    --
    Sześć lat dostał skutkiem
    Tej willi z ogródkiem.

  • 38. Data: 2024-03-01 10:25:05
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 28/02/2024 16:28, io wrote:

    > Skąd, 'firma nie daje' a nie 'się robić nie chce'.

    skoro firma ma siana jak lodu i się nie dzieli to można otworzyć własną
    firmę, przecież mamy kapitalizm...

    Lukasz

  • 39. Data: 2024-03-01 10:28:14
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 28/02/2024 16:50, PiteR wrote:

    > Kilku rzeczy zazdroszczę Anglikom
    > dobrej znajomości angielskiego
    > atomówek
    > że ani ruski ani niemiecki sałdat nie łaził po ich ziemi
    > nie są skażeni socjalizmem.

    że co??? przecież oni są skażeni socjalizmem znacznie bardziej niż my!
    Zobacz ilu wykorzystuje ten system i siedzi na benefitach i wyobraź
    sobie wycie, gdyby im to ukrócili. Angol ma wszystko podane pod nos, a
    jego problemem nie jest przeżycie do pierwszego tylko wielkość ust i
    cycków. Podstawowymi potrzebami ma się zająć socjalistyczny rząd.

    Lukasz

  • 40. Data: 2024-03-01 11:02:14
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 01/03/2024 09:28, ddddddddddd wrote:

> [...]
    > jego problemem nie jest przeżycie do pierwszego tylko wielkość ust i
    > cycków. Podstawowymi potrzebami ma się zająć socjalistyczny rząd.

    Może ja się obracam w złych kręgach ale wg mnie rybie usta znacznie
    bardziej dają po oczach w PL.

    c.