  • 341. Data: 2021-09-10 11:12:49
    Temat: Re: Ziew...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.09.2021 o 03:22, Cavallino pisze:

    > Tego mi nie tłumacz, mam już 3-go bev (m.in.).
    > Nie ładuję go w pracy, bo od 1,5 roku mam homeoffice, tak jak Ty.
    > Ale teoretycznie się zgadzam, że tak to właśnie działa.
    > Z tą różnicą, że jak nie ma gniazdka w pracy, to i tak wystarcza żeby do
    > domu wrócić.

    No ale chodziło o to by w czasie gdy energia jest produkowana została
    wykorzystana choćby przez zmagazynowanie na później.

  • 342. Data: 2021-09-10 11:16:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.09.2021 o 08:52, _Master_ pisze:

    > Jeśli ostatni ALARMUJĄCE komunikaty są PRAWDĄ to nie doczekamy
    > technologii...
    >
    > A można już teraz zmniejszyć smog w miastach wprowadzając
    > obwiązek/dotacje na LPG

    Z wydechu LPG śmierdzi jak z każdego spalinowego albo i gorzej.

  • 343. Data: 2021-09-10 11:26:50
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.09.2021 o 08:40, _Master_ pisze:

    > To wtedy zakładamy że elektryk jest drugim autem Kowalskiego w rodzinie.
    >
    > Może kiedyś...

    Rodziny zwykle mają kilka samochodów. Może nie jest w ogóle problemem
    jeden więcej. Tudzież optymalizacja, tych kilka może być mniejszych by
    jeden mógł być większy.

    > W mojej firmie się nie da. Żałuję, że pytałem
    >
    > Coś w tym jest. ;_)
    >
    > Ja proponowałem szefowej postawienie stołu do pingponga bo moje
    > siedzenie przy kompie potęguje tylko problemy zdrowotne.
    > Jest miejsce (dużo miejsca) Zero kosztów dla pracodawcy. Oczywiście po
    > godzinach pracy. I co? NIE DAŁO SIĘ ;-)

    Na stanowiskach przy monitorach masz 5min każdej godziny na odpoczynek
    od tego.

    > I pomyśleć teraz o rozliczaniu się z takim TYPEM pracodawcy za prąd.

    Tak, w uzasadnieniu odmowy została poruszona również kwestia rozliczania
    się, czyli w moim przypadku te 1..2zł/dzień o ile w ogóle bo miało być
    zwykłe gniazdko. Tak jak mówiłem, trzeba zaczekać aż ktoś z zarządu
    będzie miał elektryka.

    W spółdzielczych garażach też nie ma prądu. Odpowiedzieli gościowi by
    sobie ładował w komercyjnych ładowarkach. Cyfrowy Azart, też niech sobie
    wykupi w kablówce.

    Nie całkiem wiem, co z tych przykładów niemocy wynika.

  • 344. Data: 2021-09-10 11:27:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.09.2021 o 08:42, _Master_ pisze:

    > Moja żona ma uprzedzenie z czarów R19.
    >
    > Ale znam ludzi co zamienili Toyoty na renówki właśnie. ;)

    Toyoty bym nawet nie dotknął :-)

  • 345. Data: 2021-09-10 11:35:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.09.2021 o 09:06, _Master_ pisze:

    > Ty masz reno. ;-) A Twój samochód jest praktyczny jako następny w rodzinie.

    Nie, raczej jako pierwszy, podstawowy samochód do poruszania się. Na
    dalekie wyjazdy mam tradycyjną 300-konną renówkę :-)

    > Walczymy o większe trofea ;-) Kompakt dla rodziny Kowalskiego

    No ale właśnie o to chodzi, że ten kompakt jest potrzebny gdy się chce
    jeździć dalej a samochody miejskie mogą być bezkompromisowo małe.

    > PS. Jak twierdzi Toyota: Te elektryki to tylko żeby poprawić
    > ekologiczność w ofercie. ;-)
    > Taki Aston Martin Cygnet ;-)
    > Hybryda dalej żądzi zaraz po JTD ;-)

    Ojej, to z perspektywy producenta a ja mówię o tym czego właśnie
    kowalski być może chce ale mu żona nie daje :-)

  • 346. Data: 2021-09-10 13:52:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 11:26:50 +0200, ii wrote:

    > Rodziny zwykle mają kilka samochodów. Może nie jest w ogóle problemem
    > jeden więcej.

    Nie uogolniaj. Jedne maja wiecej, inne wcale, a wiele ma jeden, i nie
    ma gdzie zaparkowac drugiego.

    Zaraz zaraz - ty chcesz po godzinach w pigla grac?

    Bo w pracy jest miejsce, a w domu nie ma ?

    Postaw sobie stol w garazu, albo zapisz sie na rehabilitacje z NFZ -
    co to pracodawce obchodzi :-)

> [...]
    > się, czyli w moim przypadku te 1..2zł/dzień o ile w ogóle bo miało być
    > zwykłe gniazdko. Tak jak mówiłem, trzeba zaczekać aż ktoś z zarządu

    To on bedzie mial gniazdko, a ty nie :-)

    > W spółdzielczych garażach też nie ma prądu. Odpowiedzieli gościowi by
    > sobie ładował w komercyjnych ładowarkach.

    Ale taki podziemny pod blokiem, czy wolnostojacy obok?

    Bo po tym pozarze ... niech sobie laduje na komercyjnej :-)

    > Cyfrowy Azart, też niech sobie wykupi w kablówce.

    A to chyba tak latwo nie idzie, bo SM ma obowiazek, ale zdaje sie ze
    SM sie dogadaly sie z kablowkami i jest "pakiet obowiazkowy" w
    ofercie.

    W zamian lokatorzy nie sa obciazani za konserwacje AZARTu :-)

    > Nie całkiem wiem, co z tych przykładów niemocy wynika.

    Ze lepiej miec diesla i smrodzic sasiadom :-)

    J.

  • 347. Data: 2021-09-10 13:53:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 11:16:09 +0200, ii wrote:

    > Z wydechu LPG śmierdzi jak z każdego spalinowego albo i gorzej.

    Dawno nie mialem LPG ... naprawde z w miare nowoczesnej instalacji tak
    smierdzi ?

    Bo diesel to niestety smierdzi.

    J.

  • 348. Data: 2021-09-10 14:01:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-09-2021 o 13:53, J.F pisze:

    > Dawno nie mialem LPG ... naprawde z w miare nowoczesnej instalacji tak
    > smierdzi ?

    Gazem nie.
    Ale spaliny przecież są.
    Trucie również.

    Nie śmierdzi tylko z elektryka.

  • 349. Data: 2021-09-10 14:03:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Sep 2021 19:05:16 +0200, heby wrote:
    > On 09/09/2021 16:54, Cavallino wrote:
    [...]
    > Nie używaj iditycznych argumentów. Przy normalnym cyklu:
    > 1) zasilam budynek w nocy (Leaf to potrafi, zamienić się w powerwall)

    A bateria sie nie degraduje od tego?

    No i jeszcze do czego to zasilanie ... starczy, na kapiel o poranku?

    Zbiornik wody moglby sie grzac w dzien ... ale utrzyma temperature?

    > 2) mam przewidzianą energię na dojazd do pracy

    a tu jakis objazd, czy korek w letni upal ... i trzeba pchac :-)

    > 3) odbieram energię produkowaną wirtualnie w moim domowym PV z gnaizdka
    > na parkingu przy pracy przez 7h

    Miejmy nadzieje, ze gniazdko bedzie, a nie "wszystkie miejsca zajete"
    :-)

    > 4) wracam
    > 5) troche ładuje z PV bezpośrednio na koniec dnia

    Kiepska wydajnosc juz. Szczegolnie, jak sklepy beda czynne do 18-tej,
    bo potem to pradu brak :-)

    > W tym trybie masz samochód ładowany i rozładowany w 100% w cyklu dobowym
    > i w dodatku magazynujesz energię jak proszą firmy przesyłowe. Koszt:

    Latem, bo zimą ... troche watpie.

    > 10km przesyłu, ale jak się policzy że Twoje PV też ładuje coś w okolicy,
    > to masz dystrybucje na krótkich odcinkach. Dwa w jednym.

    Plus koszt zuzycia baterii.
    Tesla miala podobne pomysly, ale zrezygnowala. Cos chyba te baterie
    nietrwale.

    J.

  • 350. Data: 2021-09-10 14:29:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 14:01:40 +0200, Cavallino wrote:

    > Gazem nie.
    > Ale spaliny przecież są.
    > Trucie również.
    >
    > Nie śmierdzi tylko z elektryka.

    No chyba, ze ktos mieszka w Belchatowie :-)

    J.