  • 41. Data: 2011-01-23 22:32:10
    Temat: Re: Żółte wiatło
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 23 Jan 2011 18:50:35 GMT, to napisał(a):

    > Ale po cholerę? Jak zaczną jeździć 50-60 zamiast 70-80 to mniej więcej
    > proporcjonalnie spadnie przepustowość ulic.

    I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas dojazdu
    do celu z drugiej strony.

    --
    ___________ (R)

  • 42. Data: 2011-01-23 22:33:00
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Miasto Pszczyna, jedna z głównych arterii kraju - DK1, przechodząca przez
    > środek tej pięknej (?) miejscowości. Circa pięć świateł, nawet późnym
    > wieczorem
    > synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :)
    > Zawsze
    > mnie szlag trafia. Trzeba jechać 50, bo nie umiem jechać tak szybko, żeby
    > zdążyć na poprzednie zielone. Już próbowałem z pedałem w podłodze - 150KM
    > to za mało, trzeba by mocniejsze auto i spooooro przekroczyć ograniczenie
    > :)

    A tam jest jakaś zielona fala ? Chyba raczej czerwona, znaczy światła celowo
    spowalniają ruch niewykluczone, że kierując się odbywającym się ruchem czyli
    jak nic nie jedzie świeci się zielone póki ktoś nie nadjedzie to musi
    zwolnić. Tak to przynajmniej gdzieniegdzie bywało. No i faktycznie są
    minimalne cykle, bo przecież nie zmieniają się natychmiast, że jak się w
    tych cyklach zmieścisz przekraczając znacznie prędkość to jakbyś miał
    zieloną.

  • 43. Data: 2011-01-23 22:35:44
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Po co na prostej drodze światła ???
    Dla pieszych, chłopcze, dla pieszych - w tym bachorów do i ze szkoły
    idących, dla włączających się z bocznych dróg itp.

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2011-01-23 22:46:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Płaszczyca

    > I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas
    > dojazdu do celu z drugiej strony.

    Dobrze się czujesz? ;)

  • 45. Data: 2011-01-23 23:46:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 23 Jan 2011 21:46:12 GMT, to napisał(a):

    > Dobrze się czujesz? ;)

    Doskonale. Przepustowość to ilość aut na minutę. Ta osiąga maksimum przy
    ok. 30km/h. Rzecz w tym, że odstępy między autami rosną przy większych
    prędkościach.
    Natomiast jednocześnie rośnie czas przejazdu danego odcinka.

    --
    ___________ (R)

  • 46. Data: 2011-01-23 23:50:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Płaszczyca

> [...]
    > prędkościach.
    > Natomiast jednocześnie rośnie czas przejazdu danego odcinka.

    Chyba w teorii szwedzkich naukowców. Nie widziałem, żeby ktoś utrzymywał
    inny odstęp przy 50 km/h niż przy 70 km/h.

  • 47. Data: 2011-01-23 23:58:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 23 Jan 2011 22:50:29 GMT, to napisał(a):

    > Chyba w teorii szwedzkich naukowców. Nie widziałem, żeby ktoś utrzymywał
    > inny odstęp przy 50 km/h niż przy 70 km/h.

    Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

    --
    ___________ (R)

  • 48. Data: 2011-01-24 00:33:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 23:58:38 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

    A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

    J.

  • 49. Data: 2011-01-24 00:38:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 22:29:14 +0100, Cavallino wrote:
    >I to jest problem.
    >Gdyby kierowcy wiedzieli na ile jest ustawiona zielona fala (zakładając że w
    >ogóle jest - w Poznaniu to raczej przypadkowe czasy) to by się do niej
    >dostosowywali.
    >Może jakieś wyświetlacze by się przydały?

    Nie sa potrzebne. Gdyby ZF byla ustawiona rozsadnie to kierowcy
    blyskawicznie by sie do niej dostosowali.
    Patrz ul Karkonoska we wrocku.

    Oczywiscie pomaga dobra widocznosc na nastepne skrzyzowanie.

    >Ale to chyba jakaś tajna informacja, a na każdej ulicy jest inaczej.

    I jeszcze o roznej porze inaczej, i "dynamiczne", "inteligentne",
    "priorytet KM" ....

    >Jakoś w Berlinie nie mam takowych problemów - całe miasto idzie przejechać
    >(poza szczytem) jadąc tak jak tubylcy, czyli ok 60.

    Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
    Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.

    J.

  • 50. Data: 2011-01-24 00:40:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 22:29:00 +0100, niusy.pl wrote:
    >Zielone fale były np w Chorzowie jakieś ... 15..20 lat temu. Polegało to na

    Chyba nawet wczesniej zainstalowano.

    >tym, że na świetlnej tablicy stało ile należy jechać by trafić na zielone.
    >Zlikwidowano raczej nie bez przyczyny.

    Zepsul sie sterownik, za drogo bylo wymienic, za drogo naprawic ? :-)

    J.