  • 101. Data: 2023-11-03 15:48:43
    Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.11.2023 o 11:45, Trybun pisze:

    > Dała do wykorzystywania gdy naprawdę jest taka potrzeba, przewalające
    > się bez ustanku miliony trumien na drogach jest od tego biegunowo
    > odległe.

    Ale sposób zasilania silnika nie zmniejszy ilości trumien, no chyba że...

    > Wyobraź sobie że narkotyki też nam dała natura, ale tu
    > decydenci uznali że tego nam nie wolno.

    ...decydenci teraz uznają, że nie tylko naturalne środki odurzające są
    zakazane, ale zakażą też swobody poruszania się.

    > Nikt nie powinien zabraniać komuś możliwości poruszania się,
    > problematyczne są tylko środki do tego służące, czyli tylko trucie
    > siebie i innych wynikające z takiego poruszania.

    No ale niestety świat poszedł w takim kierunku, że nie wystarczy już
    rower, koń czy własne nogi. I nie chodzi tu tylko o wygodę, ale też o
    codzienne życie czy funkcjonowanie w społeczneństwie. Do pracy, szkoły,
    lekarza czy sklepu trzeba obecnie dojechać.

    > A co do przeludnienia to chyba rzecz jest oczywista. Z tym że nikt nie
    > ma prawa kogoś zabijać.

    No patrz a w Izraelu czy Ukrainie mają na ten temat inne zdania.

    > Wystarczy promować ograniczenia w rozroście populacji.

    I co proponujesz?

    > I nie psiocz na ludzi którzy próbują coś z tym całym bajzlem zrobić,

    Tylko udają, że próbują, tak na prawdę liczą się ich oraz ich sponsorów
    interesy.

    > bo tak właściwie to co masz do zaproponowania, śmierdzące żelastwo idące w
    > coraz większe gabaryty służące do wożenia kierowcy to jest rozwiązanie?

    Ależ to bardzo proste. Od zaraz znoszę cła i akcyzę oraz zmniejszam VAT
    na samochody chińskich producentów, szczególnie tych małych. Zamiast
    podatków od samochodów niespełniających wyśrubowane normy spalin
    wprowadzam opłaty/kary dla producentów za każdy kilogram ponad ustalony
    limit wagi samochodu. Limit wagi można ustalić na zasadzie konsensusu
    czy referendum, w oparciu o uśrednione przebiegi, ilość średnio
    przejechanych kilometrów i/lub przewożonych pasażerów.
    Dotacje na takie samochody przyznajemy jedynie ludziom/rodzinom, które
    są faktycznie w trudnej sytuacji materialnej albo mają w rodzinie
    osoby/ę niepełnosprawną.
    Będzie jazgot i płacz, że upadają koncerny, że to nie z duchem
    kapitalizmu? No trudno, albo zależy nam na czystej planecie i jej
    wszystkich mieszkańcach albo na nabitych kieszeniach wąskiej grupy
    wybrańców.

  • 102. Data: 2023-11-03 16:35:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Nov 2023 13:40:31 +0100, io wrote:

    > ... tylko trzeba go będzie spalać do klimatyzacji.

    Do chlodzenia to PV najlepsza.

    J.

  • 103. Data: 2023-11-04 11:36:02
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.11.2023 o 15:48, nadir pisze:

    > Ale sposób zasilania silnika nie zmniejszy ilości trumien, no chyba że...

    Jeżeli wierzyć niektórym statystykom to diesel wysyła więcej ludzi na
    tamten świat niż wojny. Ale ogólnie problem polega na tym że tych
    pojazdów w obecnej postaci jest za dużo. I żadne idiotyczne podatki czy
    opłaty tego nie zmienią.

    > ...decydenci teraz uznają, że nie tylko naturalne środki odurzające są
    > zakazane, ale zakażą też swobody poruszania się.

    Oni wszystko mogą i nie ma wątpliwości że z takich metod skorzystają,.
    Ale tu gra idzie nie o czyjeś dobro a o okradanie i dyscyplinowanie
    ludzi. To metody szczególnie widoczne w Polsce.

> [...]
    > codzienne życie czy funkcjonowanie w społeczneństwie. Do pracy,
    > szkoły, lekarza czy sklepu trzeba obecnie dojechać.

    Niby gdy na drogach było 20 razy mniej trumien to nie szło się dostać do
    ww przybytków? To nie postęp ludzkości a degradacja na własne życzenie.

    > No patrz a w Izraelu czy Ukrainie mają na ten temat inne zdania.

    Wojna to nie " ludobójstwo" czy "zbrodnia przeciw ludzkości".

    > I co proponujesz?

    Cos na kształt chińskiej metody, 'za tylko jednego potomka premia", na
    początek.

    > Tylko udają, że próbują, tak na prawdę liczą się ich oraz ich
    > sponsorów interesy.

    Nie ma gotowych rozwiązań, a zmiany są potrzebne na wczoraj, tak więc
    siłą rzeczy jest błądzenie.

> [...]
    > kapitalizmu? No trudno, albo zależy nam na czystej planecie i jej
    > wszystkich mieszkańcach albo na nabitych kieszeniach wąskiej grupy

    Super! nadir na prezydenta! Podpisuję się pod zniesieniem ceł dla tanich
    ekologicznych pojazdów. Ja jednak poszedłbym dalej - nie premiować
    właścicieli żadnych pojazdów a tych co z nich zrezygnują. Niech mają
    rekompensatę za niedogodności wynikające z braku posiadanie własnego
    pojazdu.

  • 104. Data: 2023-11-04 12:23:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.11.2023 o 11:36, Trybun pisze:

    > Jeżeli wierzyć niektórym statystykom to diesel wysyła więcej ludzi na
    > tamten świat niż wojny.

    Ale ten w Golfach 1.9TDI czy w kontenerowcach transportujących Ajfony?

    > Niby gdy na drogach było 20 razy mniej trumien to nie szło się dostać do
    > ww przybytków?

    Nie wiem jak u Ciebie, ale w mojej okolicy po godzinie 16:00 nigdzie i
    znikąd transportem publicznym się nie dostaniesz, 20-30 lat temu
    pociągów osobowych do Poznania miałem chyba z osiem w ciągu doby, teraz
    nie ma żadnego bezpośredniego połączenia. Niby w ich miejsce są IC/EC,
    ale na stacjach pośrednich to się nie zatrzymuje. I to nie jest tak, że
    ludzie pokupowali samochody i zaczęli padać przewoźnicy autobusowi oraz
    kolejowi, było wręcz odwrotnie.
    W moim mieście jest szpital, a w zasadzie umieralnia, bo do specjalistów
    trzeba dojechać 80 kilometrów. Praca też jest, o ile jesteś urzędnikiem
    w gminie lub powiecie, ale już do innych zakładów pracy trzeba dojechać
    samochodem, bo transportu publicznego nie ma. I tak to wygląda w
    większości miast gdzie żyje i mieszka miej niż 20-30 tysięcy
    mieszkańców. A na wioskach to już w ogóle jest dramat, jak taka leży
    przy jakieś drodze krajowej to jeszcze jakiś autobus raz na dzień
    zajedzie, ale już te przy drogach gminnych czy powiatowych nie mają
    takiego luksusu.

    > To nie postęp ludzkości a degradacja na własne życzenie.

    Ale to już filozoficzne rozważania. Proponujesz żeby wrócić do czasów
    gdy 99% populacji nie miało takiej potrzeby i nie oddalało się od domu
    na dalej niż kilometr, bo woda, żarcie i wychodek były w zasięgu wzroku?
    W sumie, to do tego wszystko i tak dąży.

    > Wojna to nie " ludobójstwo" czy "zbrodnia przeciw ludzkości".

    Ale tym co giną wisi z jakiego to powodu umierają.

    > Cos na kształt chińskiej metody, 'za tylko jednego potomka premia", na
    > początek.

    Ale po co? Model europejski był/jest jeszcze tańszy, tylko potem jest
    płacz, że lukę pokoleniową wypełniają murzynki z Afryki.

> [...]
    > właścicieli żadnych pojazdów a tych co z nich zrezygnują. Niech mają
    > rekompensatę za niedogodności wynikające z braku posiadanie własnego

    I co mają zrobić ci ludzie, którzy nie mają jak się dostać do pracy czy
    lekarza, strzelić sobie w łeb? Bo nawet do pośredniaka po zasiek nie
    będą mieli jak dojechać.

  • 105. Data: 2023-11-05 02:22:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > I nie psiocz na ludzi którzy próbują coś z tym całym bajzlem zrobić, bo
    > tak właściwie to co masz do zaproponowania, śmierdzące żelastwo idące w
    > coraz większe gabaryty służące do wożenia kierowcy to jest rozwiązanie?

    No i co Ci nie pasuje w dużych gabarytach? Nic z tym nie ma do roboty.

  • 106. Data: 2023-11-05 02:38:21
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > czy referendum, w oparciu o uśrednione przebiegi, ilość średnio
    > przejechanych kilometrów i/lub przewożonych pasażerów.

    Ale ... czemu ma być jakiś limit? Od każdego kilograma! Żeby opłacało
    się mieć naprawdę mały samochód a jeszcze lepiej go nie mieć a nie tylko
    średni. O ile oczywiście ma to jakikolwiek sens.

    > Dotacje na takie samochody przyznajemy jedynie ludziom/rodzinom, które
    > są faktycznie w trudnej sytuacji materialnej albo mają w rodzinie
    > osoby/ę niepełnosprawną.

    Ale, że bezrobotni dostaną dotacje a nie najciężej pracujący? Jakieś
    populistyczne bzdury pan tu proponuje :-)

> [...]
    > kapitalizmu? No trudno, albo zależy nam na czystej planecie i jej
    > wszystkich mieszkańcach albo na nabitych kieszeniach wąskiej grupy

    Musisz się bardziej postarać wymyślając :-)

  • 107. Data: 2023-11-05 02:47:47
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Niby gdy na drogach było 20 razy mniej trumien to nie szło się dostać do
    > ww przybytków? To nie postęp ludzkości a degradacja na własne życzenie.

    No więc ... w dużych miastach "szło się dostać", ale już spoza miast nie
    bo transport ze wsi czy nawet obrzeży miast jest mniej opłacalny niż w
    centrach co właśnie rozwiązuje się dopuszczając transport indywidualny.
    Nie jest rozwiązaniem dopłacanie do podmiejskich autobusów bo i tak będą
    kursować rzadziej niż miejskie i nikt nie będzie z nich zadowolony.

    No i konie :-)

  • 108. Data: 2023-11-05 12:11:53
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 04.11.2023 o 12:23, nadir pisze:

    > Ale ten w Golfach 1.9TDI czy w kontenerowcach transportujących Ajfony?

    Na jeden transportowiec przypadają tysiące Golfów. I transportowiec
    smrodzi tylko gdy naprawdę zaistnieje potrzeba.

> [...]
    > taka leży przy jakieś drodze krajowej to jeszcze jakiś autobus raz na
    > dzień zajedzie, ale już te przy drogach gminnych czy powiatowych nie

    Ale przyczynę znasz - świadomie i z premedytacją zlikwidowano transport
    publiczny.. Tak samo, a nawet prościej sprawę można odkręcić. Znacznie
    łatwiej np zelektryfikować transport publiczny niż prywatne środki
    lokomocji.

> [...]
    > na dalej niż kilometr, bo woda, żarcie i wychodek były w zasięgu wzroku?
    > W sumie, to do tego wszystko i tak dąży.

    A co w tym było złego? Wszechobecne smrodzące pojazdy to droga do szczęścia?

    > Ale tym co giną wisi z jakiego to powodu umierają.

    Wojny były są i będą. Taka jest natura życia.

    > Ale po co? Model europejski był/jest jeszcze tańszy, tylko potem jest
    > płacz, że lukę pokoleniową wypełniają murzynki z Afryki.

    No, po to aby w wersji europejskiej zmniejszyć ilość pojazdów w
    przestrzeni publicznej.  A myślę że Afrykę wystarczy tylko pozostawić
    samą sobie i przestać murzynków okradać to staną na własnych nogach i
    przestana patrzeć na Europę jak na ziemie obiecaną.

    > I co mają zrobić ci ludzie, którzy nie mają jak się dostać do pracy
    > czy lekarza, strzelić sobie w łeb? Bo nawet do pośredniaka po zasiek
    > nie będą mieli jak dojechać.

    Właśnie dlatego trzeba im brak własnego pojazdu zrekompensować.
    A tak naprawdę to dopiero nasz rząd na polecenie Unii szykuje seniorom
    hekatombę. W mojej okolicy jest co najmniej kilkudziesięciu samotnych
    kierowców powyżej 75 lat. Nie ma na tych wiochach skoepów, lekarzy ani
    publicznego transportu, co oni zrobią gdy lekarz orzeknie zakaz
    prowadzenie pojazdów?

  • 109. Data: 2023-11-05 12:13:07
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.11.2023 o 02:22, io pisze:

    > No i co Ci nie pasuje w dużych gabarytach? Nic z tym nie ma do roboty.

    Najnowszy przykład, Audi sąsiada, rocznik 1978, waga 860kg, mój
    Chevrolet Rezzo, rocznik 2008 waga 1600kg. U sąsiada nie ma
    najmniejszego problemu z załadowaniem 5osób i pełnego zestawu
    wszystkoświątkowego, ja przy bardzo podobnym bagażu muszę korzystać z
    dwu aut. A co Tobie pasuje w tym ich tonażu i gabarytach przy których i
    tak coraz mniej miejsca na potrzeby posiadacza?

  • 110. Data: 2023-11-05 12:56:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Nov 2023 11:46:00 +0100, Trybun

    > Obecne ocieplenie klimatu najprawdopodobniej
    > nie wynika z działalność człowieka.

    Oczywiście, wszyscy którzy się tym "na etacie" zajmują,
    twierdzą że jest to jednak wywołane emisją powodowaną
    przez człowieka z wszelakiej produkcji.

    > Skażenie ziemi spalinami  już tak, plastik we wszystkim także itditd.

    To też, jak wyżej, postulują naukowcy "na etacie".
    Dlaczego jednym ufasz w badania, a drugim już nie?
    Czyżby dlatego że to kwestia wiary, tudzież
    dopasawania do swoich poglądów?

    --
    Pozdor
    Myjk