    From: Trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Date: Sat, 4 Nov 2023 11:36:02 +0100

    W dniu 03.11.2023 o 15:48, nadir pisze:

    > Ale sposób zasilania silnika nie zmniejszy ilości trumien, no chyba że...

    Jeżeli wierzyć niektórym statystykom to diesel wysyła więcej ludzi na
    tamten świat niż wojny. Ale ogólnie problem polega na tym że tych
    pojazdów w obecnej postaci jest za dużo. I żadne idiotyczne podatki czy
    opłaty tego nie zmienią.

    > ...decydenci teraz uznają, że nie tylko naturalne środki odurzające są
    > zakazane, ale zakażą też swobody poruszania się.

    Oni wszystko mogą i nie ma wątpliwości że z takich metod skorzystają,.
    Ale tu gra idzie nie o czyjeś dobro a o okradanie i dyscyplinowanie
    ludzi. To metody szczególnie widoczne w Polsce.

    > No ale niestety świat poszedł w takim kierunku, że nie wystarczy już
    > rower, koń czy własne nogi. I nie chodzi tu tylko o wygodę, ale też o
    > codzienne życie czy funkcjonowanie w społeczneństwie. Do pracy,
    > szkoły, lekarza czy sklepu trzeba obecnie dojechać.

    Niby gdy na drogach było 20 razy mniej trumien to nie szło się dostać do
    ww przybytków? To nie postęp ludzkości a degradacja na własne życzenie.

    > No patrz a w Izraelu czy Ukrainie mają na ten temat inne zdania.

    Wojna to nie " ludobójstwo" czy "zbrodnia przeciw ludzkości".

    > I co proponujesz?

    Cos na kształt chińskiej metody, 'za tylko jednego potomka premia", na
    początek.

    > Tylko udają, że próbują, tak na prawdę liczą się ich oraz ich
    > sponsorów interesy.

    Nie ma gotowych rozwiązań, a zmiany są potrzebne na wczoraj, tak więc
    siłą rzeczy jest błądzenie.

> [...]
    > ustalony limit wagi samochodu. Limit wagi można ustalić na zasadzie
    > konsensusu czy referendum, w oparciu o uśrednione przebiegi, ilość
    > średnio przejechanych kilometrów i/lub przewożonych pasażerów.
    > Dotacje na takie samochody przyznajemy jedynie ludziom/rodzinom, które
    > są faktycznie w trudnej sytuacji materialnej albo mają w rodzinie
    > osoby/ę niepełnosprawną.
    > Będzie jazgot i płacz, że upadają koncerny, że to nie z duchem
    > kapitalizmu? No trudno, albo zależy nam na czystej planecie i jej
    > wszystkich mieszkańcach albo na nabitych kieszeniach wąskiej grupy

    Super! nadir na prezydenta! Podpisuję się pod zniesieniem ceł dla tanich
    ekologicznych pojazdów. Ja jednak poszedłbym dalej - nie premiować
    właścicieli żadnych pojazdów a tych co z nich zrezygnują. Niech mają
    rekompensatę za niedogodności wynikające z braku posiadanie własnego
    pojazdu.