    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Date: Sat, 4 Nov 2023 12:23:39 +0100

    W dniu 04.11.2023 o 11:36, Trybun pisze:

    > Jeżeli wierzyć niektórym statystykom to diesel wysyła więcej ludzi na
    > tamten świat niż wojny.

    Ale ten w Golfach 1.9TDI czy w kontenerowcach transportujących Ajfony?

    > Niby gdy na drogach było 20 razy mniej trumien to nie szło się dostać do
    > ww przybytków?

    Nie wiem jak u Ciebie, ale w mojej okolicy po godzinie 16:00 nigdzie i
    znikąd transportem publicznym się nie dostaniesz, 20-30 lat temu
    pociągów osobowych do Poznania miałem chyba z osiem w ciągu doby, teraz
    nie ma żadnego bezpośredniego połączenia. Niby w ich miejsce są IC/EC,
    ale na stacjach pośrednich to się nie zatrzymuje. I to nie jest tak, że
    ludzie pokupowali samochody i zaczęli padać przewoźnicy autobusowi oraz
    kolejowi, było wręcz odwrotnie.
    W moim mieście jest szpital, a w zasadzie umieralnia, bo do specjalistów
    trzeba dojechać 80 kilometrów. Praca też jest, o ile jesteś urzędnikiem
    w gminie lub powiecie, ale już do innych zakładów pracy trzeba dojechać
    samochodem, bo transportu publicznego nie ma. I tak to wygląda w
    większości miast gdzie żyje i mieszka miej niż 20-30 tysięcy
    mieszkańców. A na wioskach to już w ogóle jest dramat, jak taka leży
    przy jakieś drodze krajowej to jeszcze jakiś autobus raz na dzień
    zajedzie, ale już te przy drogach gminnych czy powiatowych nie mają
    takiego luksusu.

    > To nie postęp ludzkości a degradacja na własne życzenie.

    Ale to już filozoficzne rozważania. Proponujesz żeby wrócić do czasów
    gdy 99% populacji nie miało takiej potrzeby i nie oddalało się od domu
    na dalej niż kilometr, bo woda, żarcie i wychodek były w zasięgu wzroku?
    W sumie, to do tego wszystko i tak dąży.

    > Wojna to nie " ludobójstwo" czy "zbrodnia przeciw ludzkości".

    Ale tym co giną wisi z jakiego to powodu umierają.

    > Cos na kształt chińskiej metody, 'za tylko jednego potomka premia", na
    > początek.

    Ale po co? Model europejski był/jest jeszcze tańszy, tylko potem jest
    płacz, że lukę pokoleniową wypełniają murzynki z Afryki.

    > Super! nadir na prezydenta! Podpisuję się pod zniesieniem ceł dla tanich
    > ekologicznych pojazdów. Ja jednak poszedłbym dalej - nie premiować
    > właścicieli żadnych pojazdów a tych co z nich zrezygnują. Niech mają
    > rekompensatę za niedogodności wynikające z braku posiadanie własnego
    > pojazdu.

    I co mają zrobić ci ludzie, którzy nie mają jak się dostać do pracy czy
    lekarza, strzelić sobie w łeb? Bo nawet do pośredniaka po zasiek nie
    będą mieli jak dojechać.