    From: Trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Date: Sun, 5 Nov 2023 12:11:53 +0100

    W dniu 04.11.2023 o 12:23, nadir pisze:

    > Ale ten w Golfach 1.9TDI czy w kontenerowcach transportujących Ajfony?

    Na jeden transportowiec przypadają tysiące Golfów. I transportowiec
    smrodzi tylko gdy naprawdę zaistnieje potrzeba.

> [...]
    > W moim mieście jest szpital, a w zasadzie umieralnia, bo do
    > specjalistów trzeba dojechać 80 kilometrów. Praca też jest, o ile
    > jesteś urzędnikiem w gminie lub powiecie, ale już do innych zakładów
    > pracy trzeba dojechać samochodem, bo transportu publicznego nie ma. I
    > tak to wygląda w większości miast gdzie żyje i mieszka miej niż 20-30
    > tysięcy mieszkańców. A na wioskach to już w ogóle jest dramat, jak
    > taka leży przy jakieś drodze krajowej to jeszcze jakiś autobus raz na
    > dzień zajedzie, ale już te przy drogach gminnych czy powiatowych nie

    Ale przyczynę znasz - świadomie i z premedytacją zlikwidowano transport
    publiczny.. Tak samo, a nawet prościej sprawę można odkręcić. Znacznie
    łatwiej np zelektryfikować transport publiczny niż prywatne środki
    lokomocji.

    > Ale to już filozoficzne rozważania. Proponujesz żeby wrócić do czasów
    > gdy 99% populacji nie miało takiej potrzeby i nie oddalało się od domu
    > na dalej niż kilometr, bo woda, żarcie i wychodek były w zasięgu wzroku?
    > W sumie, to do tego wszystko i tak dąży.

    A co w tym było złego? Wszechobecne smrodzące pojazdy to droga do szczęścia?

    > Ale tym co giną wisi z jakiego to powodu umierają.

    Wojny były są i będą. Taka jest natura życia.

    > Ale po co? Model europejski był/jest jeszcze tańszy, tylko potem jest
    > płacz, że lukę pokoleniową wypełniają murzynki z Afryki.

    No, po to aby w wersji europejskiej zmniejszyć ilość pojazdów w
    przestrzeni publicznej.  A myślę że Afrykę wystarczy tylko pozostawić
    samą sobie i przestać murzynków okradać to staną na własnych nogach i
    przestana patrzeć na Europę jak na ziemie obiecaną.

    > I co mają zrobić ci ludzie, którzy nie mają jak się dostać do pracy
    > czy lekarza, strzelić sobie w łeb? Bo nawet do pośredniaka po zasiek
    > nie będą mieli jak dojechać.

    Właśnie dlatego trzeba im brak własnego pojazdu zrekompensować.
    A tak naprawdę to dopiero nasz rząd na polecenie Unii szykuje seniorom
    hekatombę. W mojej okolicy jest co najmniej kilkudziesięciu samotnych
    kierowców powyżej 75 lat. Nie ma na tych wiochach skoepów, lekarzy ani
    publicznego transportu, co oni zrobią gdy lekarz orzeknie zakaz
    prowadzenie pojazdów?