  • 91. Data: 2023-10-31 15:50:31
    Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 27.10.2023 o 23:43, nadir pisze:

    > Jakiego problemu? Na chwilę obecną silniki są i paliwo do nich też
    > jest, docelowo można to w przyszłości zastąpić jeszcze czystszymi gazami.

    Problemu niszczenia życia na ziemi.

    > Jaki masz plan? Bo nawet jak powstanie u nas elektrownia atomowa to
    > ona nie rozwiąże zapotrzebowania na energię elektryczną, potrzeba nam
    > takich kilkanaście. A sama technologia elektrowni atomowych
    > ekologiczne czysta też nie jest, więc truć kogoś będą.

    Zielona energia, czyli to co daje sama natura bez gwałcenia jej. Druga
    faza to zmieszanie ruchu na drogach i tym samym koniec tych strumieni
    kilkutonowych trumien  na drogach i ulicach miast w których jeździ jedna
    osoba, przecie to jest chore..

  • 92. Data: 2023-10-31 16:46:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.10.2023 o 15:50, Trybun pisze:

> [...]
    > faza to zmieszanie ruchu na drogach i tym samym koniec tych strumieni
    > kilkutonowych trumien  na drogach i ulicach miast w których jeździ jedna

    A co, chcesz przymuszać do przebywania w twoim towarzystwie?

  • 93. Data: 2023-10-31 17:33:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.10.2023 o 15:50, Trybun pisze:

    > Problemu niszczenia życia na ziemi.

    1. Czyli trzeba ludzi zlikwidować, bo innego sposobu nie ma.

    > Zielona energia, czyli to co daje sama natura bez gwałcenia jej.

    Ale ropę i gaz też nam dała natura. No można by pomyśleć o szybciej
    przetwarzanych nośnikach energii, typu; drewno, słoma, itp., ale dla
    wszystkich nie starczy. Wracamy więc do punktu pierwszego i kogoś trzeba
    będzie zlikwidować.

    > Druga
    > faza to zmieszanie ruchu na drogach i tym samym koniec tych strumieni
    > kilkutonowych trumien  na drogach i ulicach miast w których jeździ jedna
    > osoba, przecie to jest chore..

    Chore jest też jak na różnego rodzaju sympozja i szczyty klimatyczne
    "ekolodzy" przylatują swoimi odrzutowcami.
    Ale na razie nic nie da się z tym zrobić, bo nawet jak ludziom ograniczy
    się swobodę poruszania, to problemu zanieczyszczenia środowiska nie
    rozwiąże się w ten sposób. Będzie trzeba dać im jakieś zajęcie oraz
    ekwiwalent podróżowania i przemieszczania się, bo inaczej się
    pozabijają. Można to zrobić na przykład zwiększając produkcję;
    telewizorów, seriali czy gier komputerowych, ale to też wymaga energii.
    Wracamy więc znowu do punktu pierwszego. Tylko kogo mamy likwidować i
    kto będzie o tym decydował? Bo jak te choojki od szczytów klimatycznych,
    to niech zdychają jak reszta.

  • 94. Data: 2023-10-31 18:35:10
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-31 o 15:50, Trybun pisze:
    > Problemu niszczenia życia na ziemi.

    Odpowiedz na pytanie:

    Czy chcesz chronić życie na Ziemi

    Czy chcesz dobrych warunków dla życia ludzi?

    Skoro zatrzymać ocieplenia się NIE DA. Widać to po podejściu reszty
    świata bo Europa to tylko ułamek

    To może lepiej/mądrzej/efektywniej jest się na ocieplenie przygotować.

  • 95. Data: 2023-10-31 19:15:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Oct 2023 18:35:10 +0100, _Master_ wrote:
> [...]
    > Czy chcesz dobrych warunków dla życia ludzi?
    >
    > Skoro zatrzymać ocieplenia się NIE DA. Widać to po podejściu reszty

    Ale najwazniejsze - jak juz sie ociepli, to nie trzeba będzie tyle
    węgla spalać do ogrzewania :-)

    > To może lepiej/mądrzej/efektywniej jest się na ocieplenie przygotować.

    Mur graniczny? żeby nas nie zalali imigranci z krajów, gdzie juz nie
    da sie wytrzymać?
    Czy działke w Szwecjii lub Norwegii kupic ... albo zainwestować na
    Grenlandii, tam teraz ziemia chyba tania :-)

    J.

  • 96. Data: 2023-11-01 11:10:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 31.10.2023 o 11:21, io pisze:

    > To wcale nie znaczy, że "powinny być tańsze". Bo cena zależy od
    > możliwości nabywczych i zapotrzebowania.Guzik prawda, w tym artykule
    zalinkowanym a którego nie przeczytałeś jest wyjaśnione dlaczego.

    Jak masz na rynku miliony
    > rzęchów i można je kupić znacznie taniej niż nowe to nowy samochód nie
    > musi być tani bo i tak nie będzie w stanie konkurować ceną z tymi
    I dlatego ekooszołomy je zmianami w prawie chcą usunąć z rynku.

    > rzęchami. Musi mieć coś czego te rzęchy nie mają by ktoś je
    pożądałMają, cenę i to że jeżdżą, a zagazowane mniej trują niż nowe
    diiesle.. No
    > i elektryki zasadniczo to coś mają.Gówno mają jak na razie, są
    ciężkie, niszczą nawierzchnię, chodniki, znacznie szybciej opony czym
    emitują pełno pyłu gumowego. No i są drogie.

    > Za ile? Masz kilka takich samochodów na rynku.To co jest się do
    niczego nie nadaje.

    > Za dużo by rozdawać, ale akurat tyle by wykończyć europejską
    konkurencję.I tak będzie, europa już się budzi z ręką w nocniku, już są
    o ileś lat za teslą czy chińczykami, próbują teraz na siłę nadgonić czas.

    --
    Janusz

  • 97. Data: 2023-11-01 13:40:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.10.2023 o 19:15, J.F pisze:

    > Ale najwazniejsze - jak juz sie ociepli, to nie trzeba będzie tyle
    > węgla spalać do ogrzewania :-)

    ... tylko trzeba go będzie spalać do klimatyzacji.

  • 98. Data: 2023-11-01 14:20:01
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 01.11.2023 o 11:10, Janusz pisze:

    > zalinkowanym a którego nie przeczytałeś jest wyjaśnione dlaczego.

    Artykuł twierdzi, że to dlatego, że producenci nie chcą by były tańsze.
    A ja uważam, że przeciętnego ludzika nie stać na nowy samochód (można
    coś wyprodukować taniej ale nie za darmo) i go nie potrzebuje (ma 10
    (albo 100) rzęchów na rynku). Koreluje czy będziemy bajać o tym, jak to
    tanie są elektryki.

    >  Jak masz na rynku miliony
    > I dlatego ekooszołomy je zmianami w prawie chcą usunąć z rynku.

    Ale generalnie chodzi o to by nie brnąć dalej w spalinówki.

    > pożądałMają, cenę i to że jeżdżą, a zagazowane mniej trują niż nowe
    > diiesle.. No
    > ciężkie, niszczą nawierzchnię, chodniki, znacznie szybciej opony czym
    > emitują pełno pyłu gumowego. No i są drogie.

    I beret Ci zryły.

    > niczego nie nadaje.

    Bzdurzysz. Po prostu chciałbyś za darmo a tak nigdy nie było to niby
    czemu teraz miało by być.

    > autami i

    > konkurencję.I tak będzie, europa już się budzi z ręką w nocniku, już są
    > o ileś lat za teslą czy chińczykami, próbują teraz na siłę nadgonić czas.

    Co ma Tesla do tego. Samochody sprzedawane w Europie nie odstają od niej.

  • 99. Data: 2023-11-03 11:45:19
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 31.10.2023 o 17:33, nadir pisze:

> [...]
    > przetwarzanych nośnikach energii, typu; drewno, słoma, itp., ale dla
    > wszystkich nie starczy. Wracamy więc do punktu pierwszego i kogoś

    Dała do wykorzystywania gdy naprawdę jest taka potrzeba, przewalające
    się bez ustanku miliony trumien na drogach jest od tego biegunowo
    odległe. Wyobraź sobie że narkotyki też nam dała natura, ale tu
    decydenci uznali że tego nam nie wolno.

> [...]
    > kto będzie o tym decydował? Bo jak te choojki od szczytów
    > klimatycznych, to niech zdychają jak reszta.

    Nikt nie powinien zabraniać komuś możliwości poruszania się,
    problematyczne są tylko środki do tego służące, czyli tylko trucie
    siebie i innych wynikające z takiego poruszania.
    A co do przeludnienia to chyba rzecz jest oczywista. Z tym że nikt nie
    ma prawa kogoś zabijać. Wystarczy promować ograniczenia w rozroście
    populacji.
    I nie psiocz na ludzi którzy próbują coś z tym całym bajzlem zrobić, bo
    tak właściwie to co masz do zaproponowania, śmierdzące żelastwo idące w
    coraz większe gabaryty służące do wożenia kierowcy to jest rozwiązanie?

  • 100. Data: 2023-11-03 11:46:00
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 31.10.2023 o 18:35, _Master_ pisze:

> [...]
    > świata bo Europa to tylko ułamek
    >
    > To może lepiej/mądrzej/efektywniej jest się na ocieplenie przygotować.

    Taki już jestem że szanuję każde życie na ziemi.
    Tak, ale nie kosztem innych.
    Obecne ocieplenie klimatu najprawdopodobniej nie wynika z działalność
    człowieka. Skażenie ziemi spalinami  już tak, plastik we wszystkim także
    itditd.