-
51. Data: 2018-03-15 21:42:59
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-03-14 o 06:37, Shrek pisze:
> Skoro lepiej ci przyspiesa w okolicy 2k niż na 3,7k na jednym i tym
> samym biegu, to znaczy że porównujesz nieporównywalne.
Nie zrozumiałeś. Lepiej przyspiesza na 2k na wyższym biegu niż 3.7k na
niższym (czyli odwrotnie niż we wszystkich "benzynach" jakie miałem).
Natomiast charakterystyka zdejmowana jest na jednym biegu - bo tak to
się robi.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
52. Data: 2018-03-15 21:50:38
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-03-15 o 21:06, mk4 pisze:
> Wg mnie to jego subiektywne odczucie i przyspiesza lepiej tam gdzie
> wieksza moc. Ale przy 3700 to ile ma do spadku mocy czy odciecia?
Masz rację, że jest w tym subiektywność (bo pomiary miernikiem mnie nie
interesowały).
> To tu jest problem, ze zaraz koniec i sie tego nie czuje. A od 2000 to
> jest co poczuc bo jeszcze troche pociagnie.
Tu nie do końca się zgodzę. Automat działa tak, że nie przerzuca biegów
w okolicach odcięcia lecz znacznie wcześniej. To po pierwsze. A po
drugie po zmianie biegu na wyższy (co trwa ułamek sekundy) czuć
wyraźnego kopa. Na prędkościomierzu to dobrze widać. Np. przy depnięciu
w podłogę zmiana biegów następuje przy ok 140km/h. Rozpędzanie auta ze
120km/h->140 jest wolniejsze niż ze 140->160 na kolejnym biegu.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
53. Data: 2018-03-15 21:58:23
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-03-15 o 18:43, Tomasz Pyra pisze:
> Zmieniając z 1 na 2 bieg, warto to zrobić na samym końcu przy 4400rpm (nie
> bez przyczyny czerwone pole obrotomierza jest tam przy 4500), obroty wtedy
> spadną z 4400 do 2380, czyli podczas przyspieszania zostanie wykorzystana w
> każdej chwili najwyższa dostępna moc silnika (nie spadnie poniżej 110KM).
>
> Ale już zmieniając bieg z 4 na 5, gdzie biegi te są znacznie bliżej siebie
> opłaca się to zrobić wcześniej - około 4100rpm. Wtedy na 5 obroty spadną do
> 3420rpm, cały czas utrzymując moc powyżej 123KM.
Jest jeszcze jedna rzecz, której nie wziąłeś pod uwagę. U mnie skrzynia
biegów bardzo dobrze dobierała przełożenie obrotów. Auto przyspieszało
optymalnie. Jednakże po chiptuningu zmieniła się charakterystyka silnika
a nie zmieniła się charakterystyka skrzyni biegów. Auto zyskało wyraźną
moc w zakresie średnich obrotów i rwie na nich ostro. Natomiast przy
wyższych obrotach auto sporo zyskało na KM ale prawie zero na
przyspieszaniu relatywnie do tego co mam na średnich obrotach.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
54. Data: 2018-03-15 22:09:24
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-03-14 o 00:17, Tomasz Pyra pisze:
> Jest to tylko takie wrażenie
Może i racja. Pomiarów nie robiłem. :-) Jednakże bardzo zastanawia mnie
jedna rzecz. Gdy depnę w podłogę przy starcie (więc powtarzalność =
100%) to zmiana biegu na wyższy następuje przy ok 140 km/h. Gdy patrzę
się na wskazanie prędkości to jej przyrost od 120->140 jest zauważalnie
niższy niż od 140->160. Owszem, to również potrzebowałbym sfilmować i
wtedy porównać. Ale no oko to widać. WTF?
--
Pozdrawiam,
Marek
-
55. Data: 2018-03-15 22:13:21
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 15.03.2018 o 21:42, Marek S pisze:
> W dniu 2018-03-14 o 06:37, Shrek pisze:
>
>> Skoro lepiej ci przyspiesa w okolicy 2k niż na 3,7k na jednym i tym
>> samym biegu, to znaczy że porównujesz nieporównywalne.
>
> Nie zrozumiałeś. Lepiej przyspiesza na 2k na wyższym biegu niż 3.7k na
> niższym (czyli odwrotnie niż we wszystkich "benzynach" jakie miałem).
W takim razie nipotrafię tego wytłumaczyć inaczej niż twoim subiektywnym
odczuciem albo niedokładnymi odczytami obrotów (wtedy ma sens
tłumaczenie Tomka Pyry.
> Natomiast charakterystyka zdejmowana jest na jednym biegu - bo tak to
> się robi.
Dlatego nie ma znaczenia moment na wale silnika, bo jest on
przepuszczany przez skrzynię biegów i na kałach jest zupełnie inny.
Natomiast moc na wale i na kołach się powinna zgadzać (z dokładnością do
strat). Dlatego liczy się moc nie momemnt.
Shrek
-
56. Data: 2018-03-15 22:15:10
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 15.03.2018 o 21:50, Marek S pisze:
> Tu nie do końca się zgodzę. Automat działa tak, że nie przerzuca biegów
> w okolicach odcięcia lecz znacznie wcześniej. To po pierwsze. A po
> drugie po zmianie biegu na wyższy (co trwa ułamek sekundy) czuć
> wyraźnego kopa. Na prędkościomierzu to dobrze widać. Np. przy depnięciu
> w podłogę zmiana biegów następuje przy ok 140km/h. Rozpędzanie auta ze
> 120km/h->140 jest wolniejsze niż ze 140->160 na kolejnym biegu.
Zaczynam się zastanawiać, czy w wyniku tego chip tuningu twoeje auto nie
zachowuje się a-optymalnie;)
Shrke
-
57. Data: 2018-03-15 23:41:08
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 15 Mar 2018 21:58:23 +0100, Marek S napisał(a):
> Natomiast przy
> wyższych obrotach auto sporo zyskało na KM ale prawie zero na
> przyspieszaniu relatywnie do tego co mam na średnich obrotach.
Masz jakiś wykres od tego silnika?
I w jaki sposób mierzysz to przyspieszenie?
Jeśli to co opisujesz jest prawdą (a nie wrażeniami), to są to typowe
objawy silnika popsutego chałupniczym tuningiem jakimś programem
ściągniętym z internetu.
Czyli nadmuchane turbiną przy zbyt mało wydajnych wtryskiwaczach.
Co oznacza jazdę na ubogiej mieszance przy dużych obciążeniach i za chwilę
remont silnika.
-
58. Data: 2018-03-16 07:50:06
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 15.03.2018 o 23:41, Tomasz Pyra pisze:
> Masz jakiś wykres od tego silnika?
tu wrzucał:
https://drive.google.com/file/d/15hIvlD03Y8LmQI4GCyy
JySCzLlA4k8Tz/view?usp=sharing
wygląda chyba normalnie.
> I w jaki sposób mierzysz to przyspieszenie?
Mówił, że na oko./
Shrekk
-
59. Data: 2018-03-16 10:20:44
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 16 Mar 2018 07:50:06 +0100, Shrek napisał(a):
> W dniu 15.03.2018 o 23:41, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Masz jakiś wykres od tego silnika?
>
> tu wrzucał:
>
>
> https://drive.google.com/file/d/15hIvlD03Y8LmQI4GCyy
JySCzLlA4k8Tz/view?usp=sharing
>
> wygląda chyba normalnie.
Wygląda spoko - ten silnik żeby efektywnie przyspieszać trzeba kręcić do
samego końca.
Tu tylko trzeba by wiedzieć (albo z dokumentacji hamowni, albo sprawdzić
empirycznie), czy to załamanie przy 4050 to skutek uśredniania wyniku przez
oprogramowanie hamowni (w celu wygładzenia go), czy to już procudera
jakiejś "miękkiej odcinki" w ECU samochodu.
W każdym razie zmiana biegów przy 3000 to zły pomysł.
Żeby obliczyć jak bardzo zły, trzebaby jeszcze znać przełożenia skrzyni
biegów.
>> I w jaki sposób mierzysz to przyspieszenie?
>
> Mówił, że na oko./
Na oko to można umrzeć ;)
Natomiast też nie ma co tracić czujności, bo jeśli faktycznie po zmianie
biegu na wyższy samochód przyspiesza lepiej, to coś się mogło posypać.
A ciśnięcie na maksa, silnika który ma jakieś problemy z mocą przy wysokich
obrotach, to krótka droga do jego wymiany.
-
60. Data: 2018-03-16 10:32:24
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 16.03.2018 o 10:20, Tomasz Pyra pisze:
> Natomiast też nie ma co tracić czujności, bo jeśli faktycznie po zmianie
> biegu na wyższy samochód przyspiesza lepiej, to coś się mogło posypać.
> A ciśnięcie na maksa, silnika który ma jakieś problemy z mocą przy wysokich
> obrotach, to krótka droga do jego wymiany.
No właśnie też obstawiam, że coś u niego nie tak. Obstawiałem, że
pochrzanili chiptuning, ale wygląda ok, i od tego nawet a automacie nic
nie powinno się dziwnego dziać.
MarekS -miałeś tak samo jeszcze przed robieniem tej hamowni - bo może po
prostu jakiś czujnik potem padł, a ECU o tym nie wie i chcecka nie wywala?
Shrek