  • 1. Data: 2011-03-20 22:17:37
    Temat: Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Aktualnie jeżdże golfem III 1,9TDI.
    Auto stało się jednak za małe.
    Potrzebuje czegoś większego , rodzinnego kombi.
    Limit cenowy to około 12tys.
    Chciałbym auto o niskim koszcie eksploatacji i jak najmniej awaryjnego.
    Wiadomo, golfik spala mi max 5l.
    Przynajmniej raz w tygodniu pokonuję trase 350km. Reszta to codzienna
    jazda 40% miasto 60% drogi poza miastem około 70km dziennie.
    Z racji tego że widzę w golfiku już męczenie się silnika kiedy na trasie
    chce pojechać szybciej ( około 160km/h) szukam auta które taką prędkość
    będzie spokojnie traktowało jako przelotową , miło jakby był jeszcze
    zapas pod pedałem.
    Z racji cen paliw nie wiem czy brać diesla czy benzyne, obawiam się
    większego spalania tej drugiej.
    Z tego co wstępnie widziałem w ogłoszeniach w moim cenowym limicie
    zmieściła by się Astra II w kombi z silnikiem 2.0DTI ale czy to dobry wybór?

    Prosze o pomoc w wyborze.

  • 2. Data: 2011-03-20 23:03:21
    Temat: Re: Zmiana na auto rodzinne - prośba o opinie.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-20, Norbert <n...@M...com> wrote:

    > Potrzebuje czegoś większego , rodzinnego kombi.
    [1]

    > Limit cenowy to około 12tys.
    > Chciałbym auto o niskim koszcie eksploatacji i jak najmniej awaryjnego.
    > Wiadomo, golfik spala mi max 5l.
    [2]

> [...]
    > chce pojechać szybciej ( około 160km/h) szukam auta które taką prędkość
    > będzie spokojnie traktowało jako przelotową , miło jakby był jeszcze
    [3]

    1,2,3 - tego się *nie da* połączyć.

    > Z racji cen paliw nie wiem czy brać diesla czy benzyne, obawiam się
    > większego spalania tej drugiej.

    Sam musisz policzyć. Wstępnie możesz założyć, że "w kategorii" diesla
    palącego 7l benzyna wciągnie 9l.

    > Z tego co wstępnie widziałem w ogłoszeniach w moim cenowym limicie
    > zmieściła by się Astra II w kombi z silnikiem 2.0DTI ale czy to dobry wybór?

    Nie znam, nie wypowiem się.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 3. Data: 2011-03-20 23:31:38
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

> [...]
    > będzie spokojnie traktowało jako przelotową , miło jakby był jeszcze zapas

    w tym przedziale cenowym ja szukalbym raczej jakiegos benzyniaka z konca lat
    90 lub juz z 200x r. jesli z golfa zadowolony jestes to moze np passat b5 z
    jakims 2.0 pod maska + lpg....

    osiagi jako tako, silnik prosty w budowie i tani w utrzymaniu...

    zdajesz sobie chyba sprawe, ze jak na tak duze wymagania kwota 12 000 to
    spore wyzwanie :) bedziesz musial pewnie zrezygnowac z tej przelotowej
    160km/h i zapasem mocy na rzecz auta nieco slabszego ale swiezszego... :)

    pzdr

  • 4. Data: 2011-03-20 23:43:00
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Opel Astra II, Skoda Octavia I, Opel Vectra B.....

    to zalezy czego konkretnie wymagasz od auta - musialbys nieco
    rozwinac. W kazdym razie ta 3 kupisz bez problemu w dobrym stanie za
    granica. Wiem, co mowie. Jesli chcesz uzyskac wiecej info, to
    zapraszam na gg 5767314.
    Gdyz nie chce tutaj niepotrzebnej dyskusji postronnych o niczym ;P

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 5. Data: 2011-03-20 23:49:36
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > [1]

    > [2]

    > [3]
    >
    > 1,2,3 - tego się *nie da* połączyć.

    A tam od razu nie da sie. Wielkiego wyboru nie ma, ale cos mozna znalezc.
    Proponuje Mondeo Mk II z konca producji (np. 2000r.) z silnikiem V6 2,5 170
    KM i instalacja LPG. Minus to rdzewiejace tylne blotniki i czasem tez progi,
    ale za 12 tys. to da sie kupic z LPG i jeszcze na naprawe tylnych blotnikow
    wystarczy.

    Pozdrawiam

    DJ

  • 6. Data: 2011-03-21 00:36:14
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-03-20 23:31, Mario pisze:

    > w tym przedziale cenowym ja szukalbym raczej jakiegos benzyniaka z konca lat
    > 90 lub juz z 200x r. jesli z golfa zadowolony jestes to moze np passat b5 z
    > jakims 2.0 pod maska + lpg....

    Rozważałem ale wszyscy mi mówią o aluminiowym drogim zawieszeniu

> [...]
    > spore wyzwanie :) bedziesz musial pewnie zrezygnowac z tej przelotowej
    > 160km/h i zapasem mocy na rzecz auta nieco slabszego ale swiezszego... :)

    Wiem że kwota jest wyzwaniem , ale... życie...
    Nie chciałbym auta słabszego lub wolniejszego od aktualnego :-(

  • 7. Data: 2011-03-21 00:38:31
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-03-20 23:43, koziel pisze:
> [...]
    > zapraszam na gg 5767314.
    > Gdyz nie chce tutaj niepotrzebnej dyskusji postronnych o niczym ;P

    No tak z grubsza napisałem czego wymagam.
    Co mogę rozwinąć?
    Wolałbym jakiś choć mały kroczek w przód względem mojego golfa choć może
    być ciężko bo to wersta TDI GT z pełnym wyposażeniem...

  • 8. Data: 2011-03-21 00:39:20
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-03-20 23:43, koziel pisze:
    > Opel Astra II, Skoda Octavia I, Opel Vectra B.....
    Octavia raczej odpada , nie pasuje mi zmniejszająca ładowność
    bagażnika zbyt położona tylna szyba

  • 9. Data: 2011-03-21 00:41:24
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-03-20 23:49, DJ pisze:

> [...]
    > ale za 12 tys. to da sie kupic z LPG i jeszcze na naprawe tylnych blotnikow

    Niestety, mondeo mi się jakoś wizualnie zupełnie nie podoba

  • 10. Data: 2011-03-21 01:09:58
    Od: Norbert <n...@M...com>

    A może warto poszukać czegoś z audi i pozostać przy 1,9TDI tylko wersja
    powiedzmy 110KM? Patrze na ogłoszenia i w moim limicie cenowym jest
    troche ofert. Sam juz nie wiem...