  • 51. Data: 2016-01-04 15:10:32
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z napisu na obudowie twierdzisz? Nic mi do tego ze glupi jestes.

  • 52. Data: 2016-01-04 15:44:58
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Nie ma potrzeby sterowania pradem. W samochodzie tez sie nie steruje pradem tylko
    regulator stara sie utrzymac napiecie na klemach w odpowiednim zakresie.

    Owszem jest potrzeba sterowania prądem gdy np. ktoś ma ochotę na próbę
    odsiarczania.
    Uderzenie w mocno rozładowany akumulator prądem kilkudziesięciu amper
    też zdrowe dla niego nie jest. Tak się dzieje w zimie przy rozruchu np.
    na kable.

  • 53. Data: 2016-01-04 15:46:20
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Cegowego na prad staly, a to drozsza cholera.

    130zł

  • 54. Data: 2016-01-04 16:16:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie da sie mocno uderzyc w bardzo rozladowany akumulator duzym pradem bo ma
    akumulator duza rezystancje wewnetrzna. Maleje ona w trakcie ladowania. Tak przy
    okazji. Po kazdym normalnym rozruchu akumulator dostaje tyle amperow ile moze dac
    alternator. Tak od 40A wzwyz. I jakos mu to nie szkodzi. Najpierw 100A przez sekunde
    na rozruch a potem 50A przez piec sekund na uzupelnienie ladunku. Marna ta Twoja
    teoria.

  • 55. Data: 2016-01-04 22:01:00
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > Maleje ona w trakcie ladowania. Tak przy okazji. Po kazdym normalnym
    > rozruchu akumulator dostaje tyle amperow ile moze dac alternator. Tak

    Akumulator z zasady ma bardzo małą oporność wewnętrzną i właśnie dlatego
    można uderzyć w niego dużym prądem, który ogranicza tylko! jego rezystancja.
    Dlatego zdrowsze jest ładownie małym stałym prądem niż przy stałym napięciu.

    >I jakos mu to nie szkodzi. Najpierw 100A przez sekunde na rozruch a potem 50A przez
    piec sekund na uzupelnienie ladunku.

    I to mu właśnie szkodzi. Trwałość jego się zmniejsza. Mit nr sześć:
    http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/el
    ektronika-elektryka-2861/news-7-mitow-o-akumulatorac
    h,nId,1359881
    A już kompletnym idiotyzmem jest postępowanie w ten sposób gdy
    akumulator jest mocno zasiarczony, a można go jeszcze próbować odratować.

  • 56. Data: 2016-01-04 22:34:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wali mnie to co napisales. Mozesz sobie akumulator kamieniami ladowac.

  • 57. Data: 2016-01-16 21:56:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 11:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    >
    > A tak swoja droga - ktos wie jak to jest z ta pojemnoscia ?
    >
    > Bo tak mi sie wydaje, ze mroz skladu elektrod nie zmienia,
    Składu nie zmienia ale spowalnia reakcje chemiczne, jak widać
    sporo. Co ciekawe kondesatory suprcap tracą niewiele przy dużo
    silniejszych mrozach, ale tam nie ma reakcji chemicznych.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 58. Data: 2016-01-19 10:54:37
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Z góry dzięki.

    Pobór prądu przy wyłączonym samochodzie z uruchomionym alarmem,
    podtrzymaniem radia i ewentualnie innej elektroniki na pokładzie powinien
    być w granicach 40mA w typowej osobówce. Taki pobór pozwala urochomic
    samochód nawet po miesiącu niejeżdzenia przy sprawnym akumulatorze. Gdy
    pobór jest większy akumulator odpowiednio szybciej będzie się rozładowywał.

    Pzdr

  • 59. Data: 2016-02-02 22:42:49
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 12:16:58 UTC+1 użytkownik Czarek napisał:

    > Czyli pobór prądu jest 1 mA jeśli przewód czerwony jest w gnieździe "mA"
    > a to nie oznacza nadmiernego poboru prądu.

    Takie wskazanie oznacza przekroczenie zakresu pomiarowego.

    --
    Grzegorz