eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Złodziej prądu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 59

  • 41. Data: 2016-01-04 10:41:27
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 10:40, yabba pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:n68hb1$h2e$1@node1.news.atman.pl...
    >> On 02.01.2016 13:28, yabba wrote:
    >>
    >>>>> Albo w komorze silnika.
    >>>>
    >>>> A to tam są jakieś lampki?
    >>>>
    >>>
    >>>
    >>> Bywają. :)
    >>> Łada Samara miała lampkę w komorze silnika.
    >>
    >> Widocznie jej twórcy przewidzieli, że często po nocy na poboczu trzeba
    >> tam będzie grzebać;) Nawet najazdy przy drogach postawili, żeby można
    >> się było w ramach standardowych czynności ekspoatacyjnych dostać od
    >> podwozia;)
    >
    >
    > Ty się nie śmiej, to był samochód bardzo wdzięczny i wytrzymały. Teraz
    > nie odważyłbym się wjechać osobówką w miejsca, w które wjeżdżałem
    > Samarą. Albo bym utknął, albo coś urwał, albo zalał wodą silnik.
    > Lampka przydawała się do wymiany żarówki w nocy, albo do sprawdzania
    > poziomu oleju w czasie nocy polarnej (to akurat nie u nas).
    >
    > Dzisiaj twórcy samochodów są tak tępi, że nie przewidują nawet
    > konieczności wymiany żarówki w reflektorach. Wymiana żarówki bywa czasem
    > tak trudna jak wymiana silnika.
    >
    Bo na wymianę żarówki teraz to się panie do ASO jedzie ;)


  • 42. Data: 2016-01-04 10:56:17
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-03 o 22:36, t...@g...com pisze:
    > W dniu sobota, 2 stycznia 2016 14:07:44 UTC+1 użytkownik twistedme napisał:
    >
    >> zamknąłem z pilota, żeby mieć pewność. Tak jak pisałem - mierzyłem
    >> wczoraj napięcie aku po naładowaniu i miał 12,5, a rano 11,8.
    >
    > A naladowales aku do konca? Bo w pierwszym poscie pislaes ze jakies 4h, co na
    rozladowany aku raczej nie jest za duzo. ksiazkowo to gdzie 10h pradem ~1/10
    pojemnosci aku
    >
    Nie wiem ile dokładnie było tego ładowania, bo pojechaliśmy "w gości"
    drugim autem i może było 4h może 5h. Jak się naładował i odpalił
    zrobiłem ok 30km jeszcze, bo jak już odpaliłem, to nie chciałem tak od
    razu gasić i przejechałem się kawałek. Potem rano, rzeczywiście tak jak
    piszę miał 11,8, ale odpalił i się doładował widocznie podczas jazdy, bo
    od tamtej pory cały czas trzyma ponad 12,5. Mimo, że wczoraj stał na
    mrozie 3h...

    Nie mam pojęcia co się stało. Jedyne co mogłem zrobić, to otwarte drzwi
    i nie zamknięty z pilota, ale wtedy pokazuje zużycie 0,2A, co jak pisano
    nie może rozładować aku przez noc. Akumulator ma miesiąc, Bosch 95ah.


  • 43. Data: 2016-01-04 10:58:56
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n687ei$662$...@n...news.atman.pl...
    >> Równolegle mierzyłeś ten prąd?
    >> Odepnij klemę, nastaw na min zakres A- i przytknij jeden przewód
    >> miernika do klemy a drugi do bieguna aku bo rozumiem, że
    >> szczękowego
    >> miernika nie masz?

    >Czy tam cęgowego (jak zwał tak zwał).

    Cegowego na prad staly, a to drozsza cholera.

    J.


  • 44. Data: 2016-01-04 11:31:26
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:56879e1a$0$22842$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >Od powiedzmy mniej więcej 2 tygodni zwróciłem uwagę, że muszę kręcić
    >rozrusznikiem z 0,5 sek. dłużej niż zwykle.

    Zimniej, to moze byc normalny objaw.
    Bardziej istotne jak kreci tym silnikiem - "zdrowo" czy slychac, ze
    sie meczy.

    >Raz z tydzień temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta
    >świeciła mi kontrolka aku. A wczoraj

    I to jest niepokajce - moga sie konczyc szczotki i laduje z przerwami,

    >po jednym dniu stania w garażu (8 stopni ciepła) nie odpalił.
    >Napięcie

    Ale krecil zdrowo, czy wcale nie krecil ?

    >na aku było 11,2V. Ładowałem go ok 4h, odpalił na dotyk i dzisiaj
    >rano znowu długo kręcił, ale odpalił, zmierzyłem napięcie 11,8.

    11.2V po kilku probach krecenia to jest calkiem dobrze.

    > odpaliłem auto i zmierzyłem napięcie na klemach 14,2V

    Ogolnie swietnie, pytanie czy caly czas, i czy po wlaczeniu swiatel
    tez.

    > na wyłączonym odpiąłem klemę i próbowałem zmierzyć czy pobierany
    > jest prąd, ale nie wiem co mam ustawić. Proszę się nie śmiać, jeżeli
    > chodzi o prąd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kreską i kropkami
    > pod spodem :) W każdym razie u mnie wskazuje na KAŻDYM ustawieniu 0

    A~ to prad zmienny - ma prawo pokazac 0 na pradzie stalym.

    Amperomierz wlaczasz oczywiscie w szereg z mierzonym obwodem, czyli
    miedzy koncowke akumulatora a zdjeta z niego kleme.
    Jesli probowales zmierzyc prad zwarcia akumulatora, to pewnie
    bezpiecznik w mierniku juz do wymiany.
    Niektore mierniki wymagaja podłączenia przewodów do innego gniazda,
    niektóre maja osobne gniazdo na zakres 20A - a na tym moze miec
    problem ze zmierzeniem malego pradu np 10 mA.

    > jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na
    > noc i zmierzyć napięcie?

    Usterek akumulatora jest kilka, 11.8V po mroznej nocy ... nie jest
    zle.
    Duzo da sie powiedziec na sluch - po tym jak kreci.

    J.


  • 45. Data: 2016-01-04 11:39:11
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: masti <g...@t...hell>

    yabba wrote:

    > Dzisiaj twórcy samochodów są tak tępi, że nie przewidują nawet konieczności
    > wymiany żarówki w reflektorach. Wymiana żarówki bywa czasem tak trudna jak
    > wymiana silnika.

    wręcz przeciwnie. Oni to robią z premedytacją, podobnie ja umieszczanie
    drogich nienaprawialnych części w miejscach gdzie są narażone na
    uszkodzenie. ASO musi przecież na czymś zarobić

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 46. Data: 2016-01-04 11:41:38
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 11:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:56879e1a$0$22842$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >> Od powiedzmy mniej więcej 2 tygodni zwróciłem uwagę, że muszę kręcić
    >> rozrusznikiem z 0,5 sek. dłużej niż zwykle.
    >
    > Zimniej, to moze byc normalny objaw.
    > Bardziej istotne jak kreci tym silnikiem - "zdrowo" czy slychac, ze sie
    > meczy.
    >
    >> Raz z tydzień temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta
    >> świeciła mi kontrolka aku. A wczoraj
    >
    > I to jest niepokajce - moga sie konczyc szczotki i laduje z przerwami,

    Ale to by się zapalała kontrolka aku? Czy nie zawsze?

    >
    >> po jednym dniu stania w garażu (8 stopni ciepła) nie odpalił. Napięcie
    >
    > Ale krecil zdrowo, czy wcale nie krecil ?
    >
    >> na aku było 11,2V. Ładowałem go ok 4h, odpalił na dotyk i dzisiaj rano
    >> znowu długo kręcił, ale odpalił, zmierzyłem napięcie 11,8.
    >
    > 11.2V po kilku probach krecenia to jest calkiem dobrze.
    >
    >> odpaliłem auto i zmierzyłem napięcie na klemach 14,2V
    >
    > Ogolnie swietnie, pytanie czy caly czas, i czy po wlaczeniu swiatel tez.
    >
    >> na wyłączonym odpiąłem klemę i próbowałem zmierzyć czy pobierany jest
    >> prąd, ale nie wiem co mam ustawić. Proszę się nie śmiać, jeżeli chodzi
    >> o prąd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kreską i kropkami pod
    >> spodem :) W każdym razie u mnie wskazuje na KAŻDYM ustawieniu 0
    >
    > A~ to prad zmienny - ma prawo pokazac 0 na pradzie stalym.
    >
    > Amperomierz wlaczasz oczywiscie w szereg z mierzonym obwodem, czyli
    > miedzy koncowke akumulatora a zdjeta z niego kleme.
    > Jesli probowales zmierzyc prad zwarcia akumulatora, to pewnie
    > bezpiecznik w mierniku juz do wymiany.
    > Niektore mierniki wymagaja podłączenia przewodów do innego gniazda,
    > niektóre maja osobne gniazdo na zakres 20A - a na tym moze miec problem
    > ze zmierzeniem malego pradu np 10 mA.
    >
    >> jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na noc
    >> i zmierzyć napięcie?
    >
    > Usterek akumulatora jest kilka, 11.8V po mroznej nocy ... nie jest zle.
    > Duzo da sie powiedziec na sluch - po tym jak kreci.
    >
    > J.
    >
    Kręci dobrze (tak mi się wydaje). Auto stoi cały czas w garażu, gdzie
    nigdy praktycznie nie ma poniżej 5 stopni, nawet teraz.


  • 47. Data: 2016-01-04 11:53:28
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n6bhel$pi5$...@n...news.atman.pl...
    >> Masz pewnie około 50Ah, więc 50/0,02 daje 2500 godzin:P
    >Pamiętajmy, że pojemność zależy od temperatury. Przy ostatnich
    >nocach, to akumulatory mają jakieś 50-60% swojej nominalnej
    >pojemności.

    A tak swoja droga - ktos wie jak to jest z ta pojemnoscia ?

    Bo tak mi sie wydaje, ze mroz skladu elektrod nie zmienia, wiec moze
    to
    "pojemnosc przy rozladowaniu pradem C/10 az do 10.8V na zaciskach"

    J.


  • 48. Data: 2016-01-04 11:55:17
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>


    >> Dzisiaj twórcy samochodów są tak tępi, że nie przewidują nawet konieczności
    >> wymiany żarówki w reflektorach. Wymiana żarówki bywa czasem tak trudna jak
    >> wymiana silnika.
    >
    > wręcz przeciwnie. Oni to robią z premedytacją, podobnie ja umieszczanie
    > drogich nienaprawialnych części w miejscach gdzie są narażone na
    > uszkodzenie. ASO musi przecież na czymś zarobić

    http://www.info-car.pl/infocar/artykuly/Urzednicy-na
    kazali-latwiejsza-wymiane-zarowek.html


  • 49. Data: 2016-01-04 13:19:30
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:568a4c60$0$22823$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2016-01-04 o 11:31, J.F. pisze:
    >>> Raz z tydzień temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta
    >>> świeciła mi kontrolka aku. A wczoraj
    >
    >> I to jest niepokajce - moga sie konczyc szczotki i laduje z
    >> przerwami,

    >Ale to by się zapalała kontrolka aku? Czy nie zawsze?

    Zapalila sie przeciez.
    Raz styka, raz nie ... ale jak koledzy pisali - teraz to panie
    komputery w samochodzie, juz nikt nie wie, co kontrolka pokazuje :-)

    http://allegro.pl/b069-woltomierz-samochodowy-12v-24
    v-led-miernik-i5378458615.html
    http://allegro.pl/ag361a-watomierz-tester-akumulator
    a-ladowarka-2w1-i5156235269.html

    Moga sie przydac

    >Kręci dobrze (tak mi się wydaje).
    No to raczej nie w akumulatorze ani w rozruszniku problem.

    Ale cos go jednak rozladowalo.

    J.





  • 50. Data: 2016-01-04 15:09:02
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma potrzeby sterowania pradem. W samochodzie tez sie nie steruje pradem tylko
    regulator stara sie utrzymac napiecie na klemach w odpowiednim zakresie.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: