-
11. Data: 2016-01-02 12:19:32
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5687aef0$0$22830$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2016-01-02 o 11:18, Shrek pisze:
>> On 02.01.2016 10:53, twistedme wrote:
>>
>>
>>> - jak dokładnie zamierzyć pobierany prąd na postoju - prośba o
>>> łopatologiczne wytłumaczenie, co ustawić i gdzie co przytknąć :)
>>
>> Bierzesz miernik - ustawiasz na jakiś zakres mA z tą kreską i kropkami
>> pod spodem (prąd stały). (pewnie 200mA)
>>
>> Sprawdzasz czy kabelki są podpoęte pod złącza w mierniku "COM"
>> teoretycznie czarnay, ale w praktyce bez znaczenia) i drugi ten gdzie
>> masz napisane "mA" (trzeci będzie zapewne 10A, czy coś w tym stylu)
>>
>> Odpinasz kleme minusową
>>
>> Jeden z kabelków z miernika dołaczasz pod minus akumulatora
>>
>> Drugi z kabelków miernika dołączasz do kabelka z klemą.
>>
>> Zobacz ci wskazuje.
>>
>> Włacz coś w środku np lampkę od kabiny, schowka etc - jeśli wskazania
>> się zmieniają lub jest "H" (przekroczyłeś zakres) to znaczy że podpiąłeś
>> dobrze. (PS nie próbuj np kręcić rozrusznikiem bo pewnie spalisz
>> miernik;)
>>
>> Teraz wyłącz wszystko i zjeżdzajaj z zakresami w dół (np z 200mA na
>> 20mA) dopóki ci się nie pojawi znów "H" - wtedy wróć do poprzedniego
>> zakresu. Ale generalnie 200mA powinno być ok.
>>
>> Teraz przy mierniku stawiasz dziewczynę, kumpla z piwem, kochanke,
>> koleżankę czy kogo tam masz pod ręką co ma wrzeszczeć jak się wskazanie
>> zmieni, a sam nurkujesz do skrzynki z bezpiecznikami i po kolei
>> wyciągasz i wkładasz bezpieczniki. W sumie da się to pewnie zrobić bez
>> drugiej osoby, ale trzeba mieć długie kable.
>>
>> Na końcu oczywiście jak w każdym manualu dopijasz piwo, które przez cały
>> czas sączyłeś. A właśnie - punkt 1 otwierasz piwo, punkt drugi wypijasz
>> piwo, punkt trzeci otwierasz drugie piwo, punkt czwarty dopiero bierzesz
>> się za robotę. Wpływu żadnego na efekt to nie ma, ale jak nic nie
>> działasz, to przynajmniej browara się napijesz:P
>>
>>> - jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na noc
>>> i zmierzyć napięcie?
>>
>> No jak ci się sam z siebie rozładuje, to na pewno już do wyrzucenia. Ale
>> jak mu napięcie nie spadnie to jeszcze nie znaczy, że nie wina
>> akumulatora.
>>
>> Shrek
>>
> Heh... pominę milczeniem dlaczego wcześniej nie mierzyło, bo wstyd :)
> Dzięki wielkie za dokładną instrukcję.
>
> W każdym razie na mA pokazuje mi "1 ."
>
> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 / 0,72...
>
> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
>
Pokrętło ustawiłeś chyba na 20A?
Coś Ci pobiera w okolicach 0,72 Ampera, czyli ponad 8W. Nie świeci Ci się
gdzieś lampka w kabinie?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
12. Data: 2016-01-02 12:26:13
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:
> On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:
>
>> Heh... pominę milczeniem dlaczego wcześniej nie mierzyło, bo wstyd :)
>> Dzięki wielkie za dokładną instrukcję.
>>
>> W każdym razie na mA pokazuje mi "1 ."
>
> Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to 200mA
>
>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
>> 0,72...
>
> W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
> IMHO powinno pokazywać zero.
>
>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
>
> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
>
> Shrek
http://pokazywarka.pl/vtror2/
-
13. Data: 2016-01-02 12:36:13
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: Shrek <...@w...pl>
On 02.01.2016 12:26, twistedme wrote:
>> Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to 200mA
>>
>>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
>>> 0,72...
>>
>> W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
>> IMHO powinno pokazywać zero.
>>
>>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
>>
>> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
>> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
>>
>> Shrek
> http://pokazywarka.pl/vtror2/
No dobra - wynika z tego, że jak podłączysz tak jak na zdjęciu drugim to
zawsze mierzy prąd w amperach nieważne na jaki zakres ustawisz. Więc coś
ciągnie ci 0,73 ampera - to dobra i zła wiadomość. Dobra - aku jest
pewnie w porządku, zła musisz znaleźć co ci prąd zjada.
Teraz wyciągaj po kolei bezpieczniki i sprawdź kiedy pobór znacznie
spadnie, będziesz z grubsza wiedział co. To coś ciągnie około 8 W więc w
sumie może to być wszystko.
PS (najlepiej oszukaj samochód że masz zamknięte drzwi, wciskając i
blokując czymś czujnik otwarcia drzwi, jak bedziesz w bezpiecznikach
grzebał). Jak nie masz nikogo do pomocy to zacznij od bezpieczników pod
maską - może będziesz miał szczęści i to któryś z nich.
Shrek
-
14. Data: 2016-01-02 12:44:16
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-01-02 o 12:36, Shrek pisze:
> On 02.01.2016 12:26, twistedme wrote:
>
>>> Wygląda mi na za mały zakres - weź na większy - jak miałeś 20mA to 200mA
>>>
>>>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
>>>> 0,72...
>>>
>>> W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrętle? Wtedy
>>> IMHO powinno pokazywać zero.
>>>
>>>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
>>>
>>> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
>>> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
>>>
>>> Shrek
>> http://pokazywarka.pl/vtror2/
>
> No dobra - wynika z tego, że jak podłączysz tak jak na zdjęciu drugim to
> zawsze mierzy prąd w amperach nieważne na jaki zakres ustawisz. Więc coś
> ciągnie ci 0,73 ampera - to dobra i zła wiadomość. Dobra - aku jest
> pewnie w porządku, zła musisz znaleźć co ci prąd zjada.
>
> Teraz wyciągaj po kolei bezpieczniki i sprawdź kiedy pobór znacznie
> spadnie, będziesz z grubsza wiedział co. To coś ciągnie około 8 W więc w
> sumie może to być wszystko.
>
> PS (najlepiej oszukaj samochód że masz zamknięte drzwi, wciskając i
> blokując czymś czujnik otwarcia drzwi, jak bedziesz w bezpiecznikach
> grzebał). Jak nie masz nikogo do pomocy to zacznij od bezpieczników pod
> maską - może będziesz miał szczęści i to któryś z nich.
>
> Shrek
No to już wiem, co będę dzisiaj robił :) Dzięki za pomoc.
-
15. Data: 2016-01-02 12:53:23
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: Czarek <c...@n...fm>
W dniu 02.01.2016 o 12:26, twistedme pisze:
> W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:
>>
>>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
>>
>> Jakby to było 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeśli 0,71 ampera to
>> bardzo źle;) zrób zdjęcie, to zobacztymy;)
>>
>> Shrek
> http://pokazywarka.pl/vtror2/
Przełącz zakres na 200m i napisz jaki jest wynik pomiaru.
--
Czarek
-
16. Data: 2016-01-02 12:53:59
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
> Nie świeci Ci się gdzieś lampka w kabinie?
Albo w komorze silnika.
Robert
-
17. Data: 2016-01-02 13:03:50
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: Shrek <...@w...pl>
On 02.01.2016 12:53, Robert Wańkowski wrote:
> W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
>> Nie świeci Ci się gdzieś lampka w kabinie?
> Albo w komorze silnika.
A to tam są jakieś lampki?
Shrek.
-
18. Data: 2016-01-02 13:27:18
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5687b1d3$0$22842$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
>> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
>> news:5687aef0$0$22830$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2016-01-02 o 11:18, Shrek pisze:
>>>> On 02.01.2016 10:53, twistedme wrote:
>>>>
>>>>
>>>>> - jak dokładnie zamierzyć pobierany prąd na postoju - prośba o
>>>>> łopatologiczne wytłumaczenie, co ustawić i gdzie co przytknąć :)
>>>>
>>>> Bierzesz miernik - ustawiasz na jakiś zakres mA z tą kreską i kropkami
>>>> pod spodem (prąd stały). (pewnie 200mA)
>>>>
>>>> Sprawdzasz czy kabelki są podpoęte pod złącza w mierniku "COM"
>>>> teoretycznie czarnay, ale w praktyce bez znaczenia) i drugi ten gdzie
>>>> masz napisane "mA" (trzeci będzie zapewne 10A, czy coś w tym stylu)
>>>>
>>>> Odpinasz kleme minusową
>>>>
>>>> Jeden z kabelków z miernika dołaczasz pod minus akumulatora
>>>>
>>>> Drugi z kabelków miernika dołączasz do kabelka z klemą.
>>>>
>>>> Zobacz ci wskazuje.
>>>>
>>>> Włacz coś w środku np lampkę od kabiny, schowka etc - jeśli wskazania
>>>> się zmieniają lub jest "H" (przekroczyłeś zakres) to znaczy że
>>>> podpiąłeś
>>>> dobrze. (PS nie próbuj np kręcić rozrusznikiem bo pewnie spalisz
>>>> miernik;)
>>>>
>>>> Teraz wyłącz wszystko i zjeżdzajaj z zakresami w dół (np z 200mA na
>>>> 20mA) dopóki ci się nie pojawi znów "H" - wtedy wróć do poprzedniego
>>>> zakresu. Ale generalnie 200mA powinno być ok.
>>>>
>>>> Teraz przy mierniku stawiasz dziewczynę, kumpla z piwem, kochanke,
>>>> koleżankę czy kogo tam masz pod ręką co ma wrzeszczeć jak się wskazanie
>>>> zmieni, a sam nurkujesz do skrzynki z bezpiecznikami i po kolei
>>>> wyciągasz i wkładasz bezpieczniki. W sumie da się to pewnie zrobić bez
>>>> drugiej osoby, ale trzeba mieć długie kable.
>>>>
>>>> Na końcu oczywiście jak w każdym manualu dopijasz piwo, które przez
>>>> cały
>>>> czas sączyłeś. A właśnie - punkt 1 otwierasz piwo, punkt drugi wypijasz
>>>> piwo, punkt trzeci otwierasz drugie piwo, punkt czwarty dopiero
>>>> bierzesz
>>>> się za robotę. Wpływu żadnego na efekt to nie ma, ale jak nic nie
>>>> działasz, to przynajmniej browara się napijesz:P
>>>>
>>>>> - jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na
>>>>> noc
>>>>> i zmierzyć napięcie?
>>>>
>>>> No jak ci się sam z siebie rozładuje, to na pewno już do wyrzucenia.
>>>> Ale
>>>> jak mu napięcie nie spadnie to jeszcze nie znaczy, że nie wina
>>>> akumulatora.
>>>>
>>>> Shrek
>>>>
>>> Heh... pominę milczeniem dlaczego wcześniej nie mierzyło, bo wstyd :)
>>> Dzięki wielkie za dokładną instrukcję.
>>>
>>> W każdym razie na mA pokazuje mi "1 ."
>>>
>>> Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 /
>>> 0,72...
>>>
>>> Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
>>>
>>
>> Pokrętło ustawiłeś chyba na 20A?
>> Coś Ci pobiera w okolicach 0,72 Ampera, czyli ponad 8W. Nie świeci Ci
>> się gdzieś lampka w kabinie?
>>
>>
>>
> pokrętło na 20m, a czerwony kabel wpięty pod złącze 20A, a nie wejście mA
Więc nie wiadomo co dokładnie mierzysz i w jakich jednostkach. W jednym z
moich mierników pokazywało wtedy 0,00.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
19. Data: 2016-01-02 13:28:07
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:n68eb4$ps1$1@node2.news.atman.pl...
> On 02.01.2016 12:53, Robert Wańkowski wrote:
>> W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
>>> Nie świeci Ci się gdzieś lampka w kabinie?
>> Albo w komorze silnika.
>
> A to tam są jakieś lampki?
>
Bywają. :)
Łada Samara miała lampkę w komorze silnika.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
20. Data: 2016-01-02 13:54:59
Temat: Re: Złodziej prądu
Od: Shrek <...@w...pl>
On 02.01.2016 13:28, yabba wrote:
>>> Albo w komorze silnika.
>>
>> A to tam są jakieś lampki?
>>
>
>
> Bywają. :)
> Łada Samara miała lampkę w komorze silnika.
Widocznie jej twórcy przewidzieli, że często po nocy na poboczu trzeba
tam będzie grzebać;) Nawet najazdy przy drogach postawili, żeby można
się było w ramach standardowych czynności ekspoatacyjnych dostać od
podwozia;)
Shrek