  • 51. Data: 2012-10-24 14:31:40
    Temat: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2012, 3...@4...212553.invalid wrote:

    > qnick w

    > Czego nie robię? Mam w zakresie DG to i owo, więc to robię wtedy kiedy mam
    > ochotę...

    Pytanie jest takie: czy przegląd można *przerwać*?

    Inaczej mówiąc, czy wolno zrobić tak, że przeglądasz, przeglądasz,
    ustalacie że "reszta jutro", klient sobie jedzie (co ma w papierach,
    "auto w trakcie przeglądu"?), wraca następnego dnia - i kończycie?

    Z p. widzenia prawa "przerwa" dwuminutowa i dwudniowa to są
    przerwy, o ile przepis nie stanowi o "istotności" (przerwy)
    lub nie określa innych warunków.

    Jeśli wolno "przerwać", to jest pytanie, czy stacja odpowiada
    za sprawdzenia zrobione przed "przerwą", o ile w międzyczasie
    miała miejsce zmiana stanu technicznego.

    > Ale serwis jest na miejscu, wystarczy spojrzeć np. w REGON

    Za to nie każda czynność musi być przerywalna :)
    FYI: nie, nie wiem co przepisy stanowią w tej sprawie.
    Dlatego pytam.

    > O widzisz.

    > Może Tobie

    Spory o to, czy - w razie nie dość jasnego wyrażenia przez
    ustawodawcę - lista czynności jest otwarta, zamknięta czy
    wykluczająca (znaczy coś spoza listy powoduje wykluczenie)
    są zawsze ciekawe ;)
    IMVHO, do wykluczenia potrzebny byłby dodatkowy "hak"
    w przepisie (np. zakaz przerywania, który nasunął mi się
    wyżej, oczywiście tylko w roli przykładu takiego "haka").

    > I teraz mozna pójśc do biurka i DR podbić oraz udzielić opustu 14PLN za
    > dodatkowy przegląd (nie było ponownego wprowadzania pojazdu na "ławę"...)

    Inny "hak" - że po rozpoczęciu badania trzeba wystawić zaświadczenie
    (pozytywne lub negatywne), widzę że też był poruszony, ale nie został
    literalnie wyrażony, niniejszym to czynię :)
    Oczywiscie w celu dowiedzenia się, czy ten "hak" ma podstawy prawne.

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2012-10-24 18:38:22
    Od: <8...@...183822.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > Pytanie jest takie: czy przegląd można *przerwać*?

    To może inne pytanie: kiedy przegląd się zaczyna a kiedy kończy? :)

    > Za to nie każda czynność musi być przerywalna :)
    > FYI: nie, nie wiem co przepisy stanowią w tej sprawie.
    > Dlatego pytam.

    Ja tez nie wiem, to pan qnik wskazywał tabelkę z rozporządzenia, w której o
    tym ani słowa nie ma -- ale prosty schemat bez ewentualnego przerywania
    opisałem w <news:121023.202544.pms.2940.59@121023.invalid>.
    Niech będzie, że diagnosta idzie wpisać do książki "niepomyślny" przegląd,
    pacjent mu mówi, żeby ustawił te światła, więc wraca, ustawia, idzie
    zafiskalizować usługę na kasie (ile razy nie podjadę ustawić światła to
    patrzą w DR i jeśli u nich był poprzedni przegląd robiony, w ramach
    "gwarancji" obywa się bez fiskalizacji), wraca i dokonuje badania
    poprawności ustawienia świateł (gdyby przez przypadek źle ustawił), i tym
    razem idzie podbić DR i wpisać "pozytywny" przegląd do książki.

    > Inny "hak" - że po rozpoczęciu badania trzeba wystawić zaświadczenie

    W którym momencie po rozpoczęciu? 2 minuty, czy dwie godziny, czy przed
    przekazaniem DR pacjentowi? ;P

    > (pozytywne lub negatywne)

    Pozytywne przejście badania okresowego kończy się wydaniem DR z pieczątką,
    nie ma żadnego innego zaświadczenia (no chyba, że miejsc w DR na pieczątki
    brak, ale nie o tym dyskusja).

    *Ewentualne* zaświadczenie jest potrzebne kierującemu, z dwóch powodów:
    okazania go w razie kontroli drogowej, okazania go w razie ponownego badania
    (nie musi być wykonywane na tej samej stacji OIMPNM). W związku z tym
    pojawia się pytanie: czy SKP musi wystawić zaświadczenie o usterce świateł,
    skoro pojazd pomiędzy stwierdzeniem tej usterki oraz jej poprawieniem nie
    uczestniczy w ruchu?

    > Oczywiscie w celu dowiedzenia się, czy ten "hak" ma podstawy prawne.

    Twoje i moje pytania są oczywiście kierowane do panów o nikach qnik i
    scobowski -- zapewne podadzą podstawy prawne inne niż tabelka z
    rozporzadzenia, najlepiej ze wskazaniem konkretnego zapisu, że tak ma być...

    :D

    --
    'Tom N'

  • 53. Data: 2012-10-24 20:13:35
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-24 12:36, Filip pisze:
    > W dniu 2012-10-23 17:22, qnick pisze:

    > Ale pocenie się to właśnie wyciek!

    Z już nieaktualnego dziennika nr 155

    "Wycieki paliwa, olejów, płynów
    hamulcowych, chłodniczych i innych,
    tworzące plamy na drodze."

    To jest wyciek, a zapocenie jest wówczas gdy jest mokre ale nie zbierają
    się krople i nie kapią na drogę jednym słowem widać że jest mokre ale
    nie kapie.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 54. Data: 2012-10-24 20:16:22
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-24 12:34, Filip pisze:
    > W dniu 2012-10-23 17:11, qnick pisze:

    > Mnie nie interesuje paczenie. Ja chcę ustawić światła, a nie paczeć czy
    > są dobrze ustawione.

    To nie pacz możesz popatrzeć, a na przeglądzie możesz tylko patrzeć a
    nie ustawiać.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 55. Data: 2012-10-24 20:19:54
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-24 07:52, Artur Maśląg pisze:

    > Aha, chcesz mnie przekonać internetowym straszeniem, że wystawisz
    > komuś zaświadczenie z wynikiem negatywnym, bo możesz i nikt co nic nie
    > zrobi? Śmiało, wystawiaj :):)

    Nie tylko ja ale każdy diagnosta podczas badania :)
    Wystarczy że zna przepisy i je stosuje.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 56. Data: 2012-10-24 20:24:50
    Od: <4...@2...202450.invalid> (Tom N)

    qnick w

    > To nie pacz

    To akurat był pstryczek w nos takich, którzy wypaczają...

    > możesz popatrzeć, a na przeglądzie możesz tylko patrzeć a nie ustawiać.

    Znaczy się chciałeś napisać, że w zależności od humoru wypaczasz albo
    patrzysz -- choć ani o jednym ani o drugim w rozporządzeniu nie ma słowa?

    --
    'Tom N'

  • 57. Data: 2012-10-24 20:31:30
    Od: <7...@6...203130.invalid> (Tom N)

    qnick w

    > Nie tylko ja ale każdy diagnosta podczas badania :)
    > Wystarczy że zna przepisy i je stosuje.

    Ten, który zna przepisy i je stosuje nie wystawi, jak twierdzisz -- znowu
    bez podstaw -- bo może...

    Odpowiedź na pytanie "czy będziesz trolował?" jest pozytywna -- przeszedł
    pan badania i uzyskał zaświadczenie...

    --
    'Tom N'

  • 58. Data: 2012-10-24 20:37:13
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    > Pytanie jest takie: czy przegląd można *przerwać*?

    Zgodnie z prawem nie można przerwać bo :

    "Dane identyfikacyjne pojazdu po porównaniu stanu faktycznego z danymi
    zawartymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub odpowiadającym mu
    dokumencie niezwłocznie zamieszcza się w rejestrze "

    A identyfikacja to pierwsza czynność jaką robisz, a jak wpiszesz to już
    skasować nie można w każdym programie działającym na SKP. Pozostaje
    kwestia tego ile to jest niezwłocznie :) W praktyce bywa z tym różnie

    > Inaczej mówiąc, czy wolno zrobić tak, że przeglądasz, przeglądasz,
    > ustalacie że "reszta jutro", klient sobie jedzie (co ma w papierach,
    > "auto w trakcie przeglądu"?), wraca następnego dnia - i kończycie?

    j.w. bo :
    "4. Po zakończeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu
    uprawniony diagnosta niezwłocznie dokonuje wpisu o wyniku tego badania
    do rejestru badań technicznych pojazdów, zwanego dalej ,,rejestrem", a
    także dokonuje wpisu do dowodu rejestracyjnego pojazdu albo wystawia
    zaświadczenie z badania technicznego pojazdu."

    Przegląd możesz zakończyć tylko pieczątką w dowodzie lub wystawieniem
    zaświadczenia z badania.

> [...]
    > w przepisie (np. zakaz przerywania, który nasunął mi się
    > wyżej, oczywiście tylko w roli przykładu takiego "haka").

    Wyrażenie jest jasne tylko nie wszyscy mają zdolność czytania ze
    zrozumieniem i nie rozróżniają słów pomiar oraz pomiar i regulacja. Przy
    pierwszym robisz TYLKO pomiar a przy drugim możesz wyregulować dodatkowo
    niestety przy światłach jest tylko pomiar.

> [...]
    > literalnie wyrażony, niniejszym to czynię :)
    > Oczywiscie w celu dowiedzenia się, czy ten "hak" ma podstawy prawne.

    Raczej po zakończeniu badania i nie zawsze zaświadczenie, jak jest
    miejsce na wpis w dowodzie to wtedy bijesz stempel do dowodu i tylko
    stempel. Zaświadczenie wystawiasz zawsze nawet jak podbijasz dowód
    rejestracyjny tylko dla trolejbusu :)
    Pozdr qnick

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 59. Data: 2012-10-24 21:02:34
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-24 18:38, (Tom N) pisze:

    > To może inne pytanie: kiedy przegląd się zaczyna a kiedy kończy? :)

    Zaczyna się w momencie przekazania dowodu rejestracyjnego a kończy kiedy
    zostaną wykonane wszystkie czynności dla danego pojazdu oraz zostanie
    badanie wpisane do rejestru podbity dowód bądź wystawione zostanie
    zaświadczenie oraz pobrane pieniądze za wykonane czynności.

    > Ja tez nie wiem, to pan qnik wskazywał tabelkę z rozporządzenia, w której o
    > tym ani słowa nie ma -- ale prosty schemat bez ewentualnego przerywania

    O czy nie ma słowa, o regulacji świateł rzeczywiście nie ma słowa.

> [...]
    > poprawności ustawienia świateł (gdyby przez przypadek źle ustawił), i tym
    > razem idzie podbić DR i wpisać "pozytywny" przegląd do książki.

    Usługę poza przeglądem może Ci zrobić gratis nic mu tego nie zabrania
    ale za "ponowny" przegląd musi pobrać opłatę. Ja też ustawiam gratis
    nawet tym co do mnie nie jeżdżą na badania jak popatrzę z jakimi
    światłami ludzie po drogach jeżdżą.

    > W którym momencie po rozpoczęciu? 2 minuty, czy dwie godziny, czy przed
    > przekazaniem DR pacjentowi? ;P

    Niezwłocznie, interpretację zostawię Tobie bo dobry w tym jesteś :)

> [...]
    > skoro pojazd pomiędzy stwierdzeniem tej usterki oraz jej poprawieniem nie

    "Ewentualne" zaświadczenie z wynikiem negatywnym nie upoważnia do
    poruszania się po drogach a dlaczego ? Dla ułatwienia odpowiedź jest w PoRD.
    Gdy klient chce zapłacić tylko za poprawkę to niestety musi wrócić na tą
    samą SKP w ciągu 14 dni, ale nie musi, może jechać gdzie indziej tylko
    tam zapłaci za cały przegląd jeszcze raz.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 60. Data: 2012-10-24 21:04:15
    Od: <1...@6...210415.invalid> (Tom N)

    qnick w

> [...]
    > dokumencie niezwłocznie zamieszcza się w rejestrze "

    > A identyfikacja to pierwsza czynność jaką robisz,

    No i tu już się mylisz -- pierwsza czynność to przyjęcie DR (i kluczyka) od
    pacjenta, następna to...

    Pomyliły Ci się czynności z paragrafami i punktami

    > a jak wpiszesz to już
    > skasować nie można w każdym programie działającym na SKP. Pozostaje
    > kwestia tego ile to jest niezwłocznie :) W praktyce bywa z tym różnie

    No skoroś taki praworządny, to rozumiem, że bierzesz DR i idziesz wpisać w
    programie... Nie? To lepiej zacznij tak robić, bo kontrole cię mogą zjeść na
    przystawkę...

    --
    'Tom N'