    From: qnick <a...@p...eu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
    Date: Wed, 24 Oct 2012 21:02:34 +0200
    <k5rg3o$1l5$1@node2.news.atman.pl> <k5rk25$sh1$4@news.task.gda.pl>
    <k64303$viu$1@usenet.news.interia.pl> <k65ggm$1p9$1@node2.news.atman.pl>
    <k66cdt$lg1$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@1...invalid>
    <k66j8o$132$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@1...invalid>
    <k66pd9$bef$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@1...invalid>
    <Pine.WNT.4.64.1210241331500.3928@quad>
    <1...@1...invalid>

    W dniu 2012-10-24 18:38, (Tom N) pisze:

    > To może inne pytanie: kiedy przegląd się zaczyna a kiedy kończy? :)

    Zaczyna się w momencie przekazania dowodu rejestracyjnego a kończy kiedy
    zostaną wykonane wszystkie czynności dla danego pojazdu oraz zostanie
    badanie wpisane do rejestru podbity dowód bądź wystawione zostanie
    zaświadczenie oraz pobrane pieniądze za wykonane czynności.

    > Ja tez nie wiem, to pan qnik wskazywał tabelkę z rozporządzenia, w której o
    > tym ani słowa nie ma -- ale prosty schemat bez ewentualnego przerywania

    O czy nie ma słowa, o regulacji świateł rzeczywiście nie ma słowa.

    > Niech będzie, że diagnosta idzie wpisać do książki "niepomyślny" przegląd,
    > pacjent mu mówi, żeby ustawił te światła, więc wraca, ustawia, idzie
    > zafiskalizować usługę na kasie (ile razy nie podjadę ustawić światła to
    > patrzą w DR i jeśli u nich był poprzedni przegląd robiony, w ramach
    > "gwarancji" obywa się bez fiskalizacji), wraca i dokonuje badania
    > poprawności ustawienia świateł (gdyby przez przypadek źle ustawił), i tym
    > razem idzie podbić DR i wpisać "pozytywny" przegląd do książki.

    Usługę poza przeglądem może Ci zrobić gratis nic mu tego nie zabrania
    ale za "ponowny" przegląd musi pobrać opłatę. Ja też ustawiam gratis
    nawet tym co do mnie nie jeżdżą na badania jak popatrzę z jakimi
    światłami ludzie po drogach jeżdżą.

    > W którym momencie po rozpoczęciu? 2 minuty, czy dwie godziny, czy przed
    > przekazaniem DR pacjentowi? ;P

    Niezwłocznie, interpretację zostawię Tobie bo dobry w tym jesteś :)

    > *Ewentualne* zaświadczenie jest potrzebne kierującemu, z dwóch powodów:
    > okazania go w razie kontroli drogowej, okazania go w razie ponownego badania
    > (nie musi być wykonywane na tej samej stacji OIMPNM). W związku z tym
    > pojawia się pytanie: czy SKP musi wystawić zaświadczenie o usterce świateł,
    > skoro pojazd pomiędzy stwierdzeniem tej usterki oraz jej poprawieniem nie
    > uczestniczy w ruchu?

    "Ewentualne" zaświadczenie z wynikiem negatywnym nie upoważnia do
    poruszania się po drogach a dlaczego ? Dla ułatwienia odpowiedź jest w PoRD.
    Gdy klient chce zapłacić tylko za poprawkę to niestety musi wrócić na tą
    samą SKP w ciągu 14 dni, ale nie musi, może jechać gdzie indziej tylko
    tam zapłaci za cały przegląd jeszcze raz.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !