  • 61. Data: 2012-10-24 21:12:49
    Temat: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-24 21:04, (Tom N) pisze:

    > No i tu już się mylisz -- pierwsza czynność to przyjęcie DR (i kluczyka) od
    > pacjenta, następna to...

    Nie ma takiej czynności w dzienniku "pacjent" sam daje DR

    > No skoroś taki praworządny, to rozumiem, że bierzesz DR i idziesz wpisać w
    > programie... Nie? To lepiej zacznij tak robić, bo kontrole cię mogą zjeść na
    > przystawkę...

    Dokładnie tak robię i nie mam się czego bać, jak Ty postępujesz inaczej
    to raczej Ty powinieneś sie niepokoić :)

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 62. Data: 2012-10-24 21:16:04
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-24 20:16, qnick pisze:

    > To nie pacz możesz popatrzeć, a na przeglądzie możesz tylko patrzeć a
    > nie ustawiać.

    Chyba paczeć! A nie patrzeć! Szkoda, że nie da się ustawić świateł w
    stacji diagnostycznej... Paczenie mi nic nie daje. Płacenie za
    popaczenie też nie. Trzeba ustawiać samemu światła, jeśli chce się mieć
    w miarę dobrze ustawione.

  • 63. Data: 2012-10-24 21:19:42
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-24 20:31, (Tom N) pisze:
    > qnick w

    > Ten, który zna przepisy i je stosuje nie wystawi, jak twierdzisz -- znowu
    > bez podstaw -- bo może...
    >
    > Odpowiedź na pytanie "czy będziesz trolował?" jest pozytywna -- przeszedł
    > pan badania i uzyskał zaświadczenie...

    Na razie to Ty nie masz racji i trolujesz.

    Proste pytanie co masz napisane w pkt 4.1.2. koluna 2 załącznika 1 tylko
    dosłownie ?

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 64. Data: 2012-10-24 21:24:16
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-24 21:16, Filip pisze:
    > Szkoda, że nie da się ustawić świateł w stacji diagnostycznej...

    Da się, tylko nie podczas urzędowego badania i tylko teoretycznie,
    praktycznie wszyscy ustawiają i ja też co mi szkodzi :)

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 65. Data: 2012-10-24 21:33:18
    Od: <1...@7...213318.invalid> (Tom N)

    qnick w

    > Zaczyna się w momencie przekazania dowodu rejestracyjnego a kończy kiedy
    > zostaną wykonane wszystkie czynności dla danego pojazdu oraz zostanie
    > badanie wpisane do rejestru podbity dowód bądź wystawione zostanie
    > zaświadczenie

    No i znowu zapomniałeś, że DR mozna nie podnić, ale można go zwrócić

    > oraz pobrane pieniądze za wykonane czynności.

    Pokażesz przepis, że nie wolno wystawić rachunku z odroczonym terminem
    płatności?

    > O czy nie ma słowa, o regulacji świateł rzeczywiście nie ma słowa.

    Tak, tak...

    > Usługę poza przeglądem może Ci zrobić gratis nic mu tego nie zabrania
    > ale za "ponowny" przegląd musi pobrać opłatę.

    Nie musi pobrać.

    > Niezwłocznie, interpretację zostawię Tobie bo dobry w tym jesteś :)

    Szkoda, że Ty nie jesteś dobry w argumentowaniu swoich teorii

    > "Ewentualne" zaświadczenie z wynikiem negatywnym nie upoważnia do
    > poruszania się po drogach a dlaczego ? Dla ułatwienia odpowiedź jest w PoRD.

    Znowu poleciałeś kwantyfikatorami, dlaczego dowiesz się z PoRD

    > Gdy klient chce zapłacić tylko za poprawkę to niestety musi wrócić na tą
    > samą SKP w ciągu 14 dni, ale nie musi, może jechać gdzie indziej tylko
    > tam zapłaci za cały przegląd jeszcze raz.

    I to jest ta różnica pomiędzy mną a Tobą, ja nie latam kwantyfikatorami, a
    jak bardzo trzeba to nawet zacytuję:

    "6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu
    zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie
    ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania
    sprawdzenia dokonuje stacja, w której te usterki stwierdzono"

    No i dokonano w terminie 14 dni regulacji świateł, ba, zaświadczenie nie
    było potrzebne, bo pacjent nie wyjeżdżał z SKP/serwisu...

    --
    'Tom N'

  • 66. Data: 2012-10-24 21:34:56
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-24 20:13, qnick pisze:
    > W dniu 2012-10-24 12:36, Filip pisze:

    Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

    > Z już nieaktualnego dziennika nr 155

    A z aktualnego?

    > "Wycieki paliwa, olejów, płynów
    > hamulcowych, chłodniczych i innych,
    > tworzące plamy na drodze."
    >
    > To jest wyciek, a zapocenie jest wówczas gdy jest mokre ale nie zbierają
    > się krople i nie kapią na drogę jednym słowem widać że jest mokre ale
    > nie kapie.

    Zawsze gdy jest pocenie się jest wyciek.

  • 67. Data: 2012-10-24 21:42:17
    Od: <8...@1...214217.invalid> (Tom N)

    qnick w

    > Nie ma takiej czynności w dzienniku "pacjent" sam daje DR

    > Dokładnie tak robię

    Właśnie, bierzesz/przyjmujesz DR pomimo, że takowej czynności w
    rozporządzeniu nie opisano. Tak jak regulacji świateł.

    Wątpię co prawda, że zrozumiesz...

    --
    'Tom N'

  • 68. Data: 2012-10-24 21:44:44
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-24 21:34, Filip pisze:

    > Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

    > A z aktualnego?
    Kontrola organoleptyczna :
    Nadmierny wyciek dowolnego płynu, który może zagrażać środowisku lub
    bezpieczeństwu innych użytkowników drogi.

    Jeszcze większe pole do swobodnej interpretacji co oznacza słowo
    nadmierny :)

    > Zawsze gdy jest pocenie się jest wyciek.

    Wyciek jest następstwem zapocenia najpierw się poci a potem cieknie.
    Zapocenie można określić jako niewielki wyciek lub początek wycieku.

    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 69. Data: 2012-10-24 22:12:04
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-24 21:33, (Tom N) pisze:

    > No i znowu zapomniałeś, że DR mozna nie podnić, ale można go zwrócić

    Nie wiem co oznacza słowo podnić, a zwrócić DR nawet trzeba, podbity
    albo razem z zaświadczeniem z badania, no chyba że są takie usterki że
    trzeba zatrzymać.
    Zrobić można wiele, możesz nie podbić oddać i wygonić ze stacji a nawet
    nie brać pieniędzy za badanie Twój problem że robisz to niezgodnie z
    prawem.

    > Pokażesz przepis, że nie wolno wystawić rachunku z odroczonym terminem
    > płatności?

    Nie czepiaj się pierdół, forma płatności jest dowolna i taka na jaką się
    umówicie z klientem.

    > Tak, tak...

    Nie odpowiadasz na proste pytania czego się boisz ?

    > Nie musi pobrać.

    Ciekawe co wpiszesz do rejestru badań.

    > Szkoda, że Ty nie jesteś dobry w argumentowaniu swoich teorii

    Gdy ktoś ma problemy z rozumieniem prostych zapisów to nie przyjmuje
    żadnych argumentów i trwa w dalej w swojej niewiedzy.

    > Znowu poleciałeś kwantyfikatorami, dlaczego dowiesz się z PoRD

    Poczytaj zwłaszcza o dokumentach dopuszczających do ruchu w PL, się
    dowiesz i Ty polatasz kwantyfikatorami. Ja nie mam zamiaru Ci tego
    ułatwiać.

> [...]

    > No i dokonano w terminie 14 dni regulacji świateł, ba, zaświadczenie nie
    > było potrzebne, bo pacjent nie wyjeżdżał z SKP/serwisu...

    Można nawet w tym samym dniu i nawet tego samego dnia zrobić badanie
    poprawkowe a zaświadczenie było potrzebne bo :

    2. W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki istotne, uprawniony
    diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym
    badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako
    negatywny. Uprawniony diagnosta informuje posiadacza pojazdu o
    konieczności przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o którym mowa
    w ust. 6.

    a czynnością po zakończeniu badania jest podbicie DR lub wystawienie
    zaświadczenia

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 70. Data: 2012-10-24 22:23:45
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-24 21:42, (Tom N) pisze:
    > Właśnie, bierzesz/przyjmujesz DR pomimo, że takowej czynności w
    > rozporządzeniu nie opisano. Tak jak regulacji świateł.
    >
    > Wątpię co prawda, że zrozumiesz...

    Jest identyfikacja porównanie zapisów w DR ze stanem faktycznym. Ciężko
    coś porównać nie mając w ręce DR.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !