  • 41. Data: 2014-11-05 11:41:00
    Temat: Re: Zimówki na jednej osi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2014-11-04 o 19:20, Przemek pisze:

    >No tak, ale takie 60km/h łatwiej opanować na drodze niż 100 czy
    >więcej. Co tu zresztą mówić o opanowywaniu poślizgu na oblodzonej czy
    >zaśnieżonej drodze przy prędkości rzędu 100km/h na jakichkolwiek
    >oponach by się nie jechało..

    Problem w tym ze najpierw Cie zaskoczy ze tyl wpadl w poslizg, a potem
    ze nie umiesz go opanowac.
    Pol biedy jak sie skonczy w rowie, gorzej jak straty beda bardziej
    kosztowne.

    Dlatego lepiej zapobiegac i kupic te dwie dodatkowe zimowki..

    J.

  • 42. Data: 2014-11-05 11:49:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No nie żartuj, malucha żałujesz? Przecież to parodia samochodu. Nie
    >widać w nim absolutnie żadnych zalet. No może poza ceną zakupu.

    Prawie sie z Toba zgodze. Nie ma zadnych zalet

    Jak jednak sniezna zima w Karpaczu czy Zakopanem widzisz malucha
    jadacego zwawo pod gore, to jednak dostrzegasz pewne zalety.

    A swoim aktualnym samochodem na dwoch letnich oponach potrafisz tak ?
    http://www.youtube.com/watch?v=9ACnCkX69Hw
    http://www.youtube.com/watch?v=9uEZkXDooSw

    J.

  • 43. Data: 2014-11-05 13:02:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-04 o 12:07, J.F. pisze:
    >Jednak trzeba będzie mi poczekać na nową dostawę do Biedronki. Nie
    >uśmiecha mi się płacenie po 200-300zł za oponę w sklepie
    >motoryzacyjnym, albo 100 za używaną na złomowisku.

    A sprawdzales w tych sklepach, tudziez na allegro, ceneo itp ?
    Watpie aby Biedronka jakis wielki upust utargowala - podobny pewnie
    jak reszta hurtowni.
    Co najwyzej gumiarze moga swoj narzut miec - jak sie pytasz to "250",
    jak przyjedziesz ze swoimi "a u mnie po 180"

    >Ależ skąd, normalne Audi 80 cupe z silnikiem 1.3 i o ile sie nie mylę
    >75 konikami. i małe sprostowanie - nie z 85 a z 81 roku. Właściciel
    >jeszcze nim jeździ. Choć przednie błotniki trzymają się głównie na
    >rdzy.. Ale to nie wina blach, tylko faktu że ten model nie był
    >fabrycznie wyposażany w nadkola.
    >Pisząc o starych Kadetach czy Audi i ich dopasowaniu dla kierowcy jak
    >rękawiczka nie miałem na myśli tylko poruszania się nimi w zimie. Np.

    Pewnie miales np ten brak nadkoli :-P

    >tym audi znajomego wjeżdżam na kanał (dość stromy) jak żadnym innym
    >współczesnym autem bez niczyjej pomocy.
    >Co do tej Vectry, tak, być może chodziło tam o ogumianie, jednak
    >pozwolę sobie zauważyć że trzykrotna zmiana opon na przednich kołach
    >nic nie zmieniła w tym względzie. Auto na śniegu stało jak wmurowane
    >i bez pomocy pasażera nigdy bym nim nie ruszył. Dopiero pod sam
    >koniec użytkowania szarpnąłem się na zimówki i nie było już problemów
    >z ruszaniem.

    No ba - kupujesz najtansze letnie opony w Biedronce i narzekasz ze na
    sniegu nie dzialaja ? :-) (*)

    Nie wiem na co konkretnie narzekasz, ale naprawde nie spodziewam sie
    wiekszych roznic w napedzie w "zwyklych FWD".
    Jesli ci sie w Vectrze kola krecily a auto stalo to pretensje do opon,
    do siebie, do kolein, do zimy, do sprzegla.
    A do Opla tylko jesli reczny zamarza w tym modelu.

    >Co do obciążenia przodu, Vectra na pewno bardziej miała obciążony
    >przód od tego Audi.

    Ale opony z biedronki :-P

    (*) Drogie letnie opony wcale nie musza byc lepsze na sniegu, wrecz
    bym zalozyl ze beda gorsze.
    Na zime sa zimowe lub caloroczne.

    J.

  • 44. Data: 2014-11-05 14:58:56
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-11-05 o 13:02, J.F. pisze:

> [...]
    > Co najwyzej gumiarze moga swoj narzut miec - jak sie pytasz to "250",
    > jak przyjedziesz ze swoimi "a u mnie po 180"

    Nie, bo nie widzę sensu kupowania opon na aukcjach czy sklepach
    wysyłkowych...
    Nie mam pojęcia jak to jest z tą Biedronką, ale cena którą zapłaciłem za
    nowki - 130zł za sztukę 195/65/15 - Kormorany Made in Serbia, jest dla
    mnie do zaakceptowania, bo tyle samo sobie życzą handlarze na
    złomowiskach za towar dziesięcioletni.

    > Pewnie miales np ten brak nadkoli :-P

    Jeździłeś kiedy takim Audi czy Kadetem? Bo jeżeli nie to i tak nie nie
    uwierzysz jakie to były przyjazne kierowcy auta. Te dzisiejsze opasłe
    krowy którymi jesteśmy zmuszeni jeździć to kilka klas poniżej kiomfortu
    i ergonomii względem tamtych aut.

> [...]
    > do siebie, do kolein, do zimy, do sprzegla.
    > A do Opla tylko jesli reczny zamarza w tym modelu.

    O czym Ty gadasz? Jakie opony z Biedronki które nie działają? W
    Biedronce kupiłem dwie zimówki których jeszcze nie miałem okazji
    wypróbować. A opony letnie w Vectrze to wyrób takich firm jak Pirelli i
    Continental, pirelki jeszcze leżą w garażu. I sam nie wiem na co
    narzekać - na auto które ewidentnie nie chciało jeździć zimą na letnich
    oponach czy na same opony firm ww firm.

    > Ale opony z biedronki :-P
    >
    > (*) Drogie letnie opony wcale nie musza byc lepsze na sniegu, wrecz
    > bym zalozyl ze beda gorsze.
    > Na zime sa zimowe lub caloroczne.
    >
    > J.

    Co Ty z tą biedronką, próbujesz wykreować rzeczywistość czy co?

  • 45. Data: 2014-11-05 15:26:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-11-05 11:14, Użytkownik Trybun napisał:

    > Wszystkim?, chyba jednak nigdy, nigdzie żadnej kwestii nie ma czegoś
    > takiego jak bez wyjątku wszyscy, a skoro nie ma to można wiedzieć jaką
    > grupę reprezentujesz w swojej opinii?

    Po wypowiedzi widać że taką której już jakiś idiota trafił w auto
    a potem się tłumaczył "no panie przecież miałem zimówki na osi
    napędowej więc nie wiem dlaczego straciłem przyczepność".

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2014-11-05 15:55:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał
> [...]
    >Nie mam pojęcia jak to jest z tą Biedronką, ale cena którą zapłaciłem
    >za nowki - 130zł za sztukę 195/65/15 - Kormorany Made in Serbia,

    ceneo znajduje od 155zl+10 za dostawe
    http://www.robocar.pl/opony/zimowe/osobowe/kormoran+
    snowpro+b2+195+65r15+95t+ee1+xl,195%2065R15,22,0,5-0
    ,115580969,szi.html
    http://www.inopony.pl/opony,0,49246/kormoran-snowpro
    -b2-195-65-r15-95-t-.html?ref=ceneo

    No, w Biedronce istotnie taniej, ale jak drugiej dostawy nie bedzie,
    to znow nie tak drogo ...

    Tak nawiasem mowiac to te Kormorany maja na mokrym przyczepnosc E, to
    nie jest dobry wynik.

> [...]
    >opasłe krowy którymi jesteśmy zmuszeni jeździć to kilka klas poniżej
    >kiomfortu i ergonomii względem tamtych aut.

    Kadetem, kombi. Istotnie - nie uwierze :-)
    Auto jak auto. Nic nadzwyczajnego, rzeklbym - toporne.
    Audi 80 chyba tez kiedys jechalem, i tez bez jakis zachwytow.
    Ale mnie sie wiekszoscia samochodow dosc dobrze jezdzi - ale kazde ma
    jakies wady.

> [...]
    >narzekać - na auto które ewidentnie nie chciało jeździć zimą na
    >letnich oponach czy na same opony firm ww firm.

    Na siebie narzekac. Kupujesz opony, nawet uznanej firmy, ale z
    wyraznym typem "letnie", to sie nie dziw ze na sniegu nie jada. Nie
    musza. Na snieg ten producent robi zimowe opony. Ktore klient ma kupic
    I zmiana nie pomoze ... choc czasem i pomoze, letnie na sniegu
    zachowuja sie roznie.
    Ale nie ma reguly ze im drozsze tym lepiej. One sie maja lepiej
    zachowywac w lecie, nie w zimie.

    J.

  • 47. Data: 2014-11-05 16:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > http://www.robocar.pl/opony/zimowe/osobowe/kormoran+
    snowpro+b2+195+65r1
    > 5+95t+ee1+xl,195%2065R15,22,0,5-0,115580969,szi.html

    http://allegro.pl/195-65r15-zimowe-bieznikowane-wz-w
    inter-3-doz-gwar-
    i4726574592.html

    190zł za dwie...

  • 48. Data: 2014-11-05 20:13:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-05 11:24, Trybun wrote:

    > Istnieje możliwość że z letnimi na przodzie nawet nie ruszę, a więc
    > chyba nie mam wyboru..

    No toż mówię - jak masz problem z ruszeniem na słabszych i chcesz wogole
    pojechać, to lepsze na przód. Wtedy może ruszysz. Ale może cię też tył
    wyprzedzić;)

    > Jednak skoro twierdzisz że takie mieszane
    > ogumienie na osiach może tak radykalnie zmieniać właściwości jezdne to
    > chyba jednak trzeba będzie się szarpnąć na drugą parą zimówek..

    Zdecydowanie lepiej. Jak już mówiłem - mi zawsze tył uciekał, a nie
    przód tracił przyczepność (FWD). Jak założysz takie padaki na tył, to
    miałbym cykora na każdym zakręcie. Więc lepsze na tył - lepiej nie
    pojechać wcale, niż zrobić bączka;)

    Shrek.

  • 49. Data: 2014-11-05 20:55:39
    Od: DJ Abelson? <h...@s...org>

    W dniu 2014-11-04 o 08:45, Tomasz Pyra pisze:

    > Jazda po śniegu z prędkością wyższą niż spacerowa, to będzie wyzwanie.

    Bredzisz jak po grzybkach i wcale nie w occie. Po cholerę
    rozpowszechniasz takie bzdury publicznie, płacą ci za to? Jeździłeś
    samochodem?
    --
    "Com napisał, napisałem"

    Pontius Pilatus

  • 50. Data: 2014-11-06 09:04:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 04 Nov 2014 11:55:48 +0100, Trybun napisał(a):

    > Taki okres i czasy że w zimie i złych warunkach absolutnie nic mnie nie
    > zmusza aby jeździć szybciej niż tempem spacerowym.
    > I głównie o coś takiego mi chodzi - o wyjechanie z zaśnieżonego
    > parkingu, o podjazd z postoju pod górkę, wyjazd z zaspy itd.
    > A czy w ogóle ktoś jeździ zima z inną świadomością że że za chwilę można
    > trafić na oblodzoną drogę, czy zaspę, że nie wspomnę o najgorszym z
    > możliwych zagrożeń - lodowych koleinach?

    Tak, ale mając podobne opony masz szeroką możliwość reakcji.
    A mając z tyłu opony dużo mniej przyczepne niż z przodu praktycznie już jej
    nie masz.
    Jazda musi być bardzo powolna, dużo wolniejsza niż na 4 zimówkach

    > No cóż, pewnie większość
    > kierowców jeździ po autostradach i innych drogach szybkiego ruchu, czy
    > mieście i z czymś takim w ogóle się nie spotyka, ale dla mnie mieszkańca
    > wsi jest to w zimie codzienność. Drogi dojazdowe w ostatnim stopniu
    > odśnieżania.

    W takiej sytuacji to jednak radziłbym zęby w ścianę i zdobyć 4 zimówki -
    gorsze, używane, ale 4.

    Zestaw 2 zimówek, to się raczej nadaje dla kogoś z miasta, kto zasadniczo
    nie jeździ po ośnieżonych drogach, bo ma wszystko odśnieżone, a jedynie
    sporadycznie spotyka jakieś ośnieżone kawałki których bez zimówek na osi
    napędowej po prostu nie pokona.

    Na wiejskie drogi moim zdaniem dużo lepiej mieć 4 zimówki, no chyba że Ci
    się trafi zima bez śniegu.