  • 11. Data: 2014-11-04 11:59:46
    Temat: Re: Zimówki na jednej osi
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
    > Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.

    Ale wtedy przypuszczalnie będą wielkie problemy z ruszeniem na śniegu.
    Tak miałem w Vectrze, na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie
    chciała się przestawić, na równym terenie!!. A jako ciekawostkę powiem
    że Audi z 85roku na letnich oponach był w stanie wyjechać o własnych
    siłach z metrowej zaspy. Qr*a, co to były za auta, jak dobrze dopasowana
    rękawiczka... albo pierwsze Kadety,..

  • 12. Data: 2014-11-04 12:07:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    >Ale wtedy przypuszczalnie będą wielkie problemy z ruszeniem na
    >śniegu.

    Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.

> [...]
    >własnych siłach z metrowej zaspy. Qr*a, co to były za auta, jak
    >dobrze dopasowana rękawiczka... albo pierwsze Kadety,..

    Ale co - to bylo audi quattro ?
    Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD,
    nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
    Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie
    trzymaja :-)

    Gdzies tam jeszcze mozesz odszukac podzial ciezaru na osie ... wcale
    sie nie zdiwie jak vectra bedzie miala wiecej % z przodu niz Kadet.

    Maluch to byl samochod na zime. 66% obciazenia na osi napedowej, pod
    gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
    W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w
    postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod
    podniesc i przestawic :-)

    Nowoczesne samochody moga miec TCS/ASR ... troche daje..

    J.

  • 13. Data: 2014-11-04 12:50:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Nov 2014 12:07:43 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w
    > postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod

    Oj, prawda :) Wielka szkoda że niemal wszystkie zerdzewiały do cna...
    --
    Jacek

  • 14. Data: 2014-11-04 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
    > znacząco właściwości jezdnych?

    Czy nie pogorszy w stosunku do czego?
    Przejezdizłem tak cała zime ostatnią, ale zimy własciwie nie było.
    No i jezdze duzo ale spokojnie...

  • 15. Data: 2014-11-04 14:33:29
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 04.11.2014 11:59, Trybun wrote:

> [...]
    > że Audi z 85roku na letnich oponach był w stanie wyjechać o własnych
    > siłach z metrowej zaspy. Qr*a, co to były za auta, jak dobrze dopasowana

    Jesli jezdzisz wolno i tylko po wsi to daj na przod. Bedziesz mial
    lepsze ruszanie.
    Jesli juz planujesz jechac gdzies ciut szybciej i na zakretach to wole
    kosztem lepszego ruszania bezpieczniej jest miec lepsza stabilnosc w
    zakretach.
    Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub
    hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym
    cos tam probowac.

    Swoja droga to proponuje testowo na szerokiej drodze na lodzie zrobic
    nagly skret kierwnica i przyhamowac. Wtedy zrozumiesz o czym pisze.
    Jak tak kiedys awaryjnie mijalem autostpowicza co mi pod kola wyskoczyl.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 16. Data: 2014-11-04 14:40:53
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-04 o 07:49, Trybun pisze:
    > Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
    > znacząco właściwości jezdnych?
    Jest to dobry sposób, aby dać się wyprzedzić tyłowi własnego auta.
    Dopóki nie sprawdziłem na własnej skórze, to nie wierzyłem, ale od tego
    czasu zakładam odwrotnie: lepsze opony na tył, a gorsze na przód.
    Jacek

  • 17. Data: 2014-11-04 15:05:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-04 07:49, Trybun wrote:
    > Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
    > znacząco właściwości jezdnych?

    Jak będzie dobra zima, to przyspieszać będziesz lepiej, a na zakrętach
    tył będzie ci nawet wyprzedzał przód;)

    Zależy - jak chcesz w ogóle jechać to lepiej zimówki na przód (sprawdzić
    czy FWD). Jak chcesz jechać bezpieczniej to lepiej na tył - lepiej nie
    skręcić w wyrznąć przodem, niż skręcić HGW gdzie bokiem i przyrżnąć w
    losową przeszkodę z losowej strony.

    Shrek.

  • 18. Data: 2014-11-04 17:28:28
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-04 08:45, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    [...]
    > Jedziesz cały czas że świadomością że jak się gdzieś przydarzy trochę
    > śniegu, to tylna oś natychmiast postanowi wyprzedzić przednią :-)

    znaczy letnie gumy dają +10 do napędu? :) jeździłem tak cały zeszły
    sezon (napęd na przód) i jakoś nie zauważyłem, zeby jakies moje tylne
    osie mnie wyprzedzały. na zakręcie, nadsterownym autem tak, ale ile jest
    takich z napędem na przód?

    @

  • 19. Data: 2014-11-04 17:32:12
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-04 14:33, Marek pisze:
    [...]
    > Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub
    > hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym
    > cos tam probowac.

    hm... opisz dokładniej pls jak sie to robi (głównie to "skontrowanie
    silnikiem lub hamulcem"), gdy podsterowne auto traci przyczepność
    przedniej osi na zakręcie?

    @

  • 20. Data: 2014-11-04 17:51:57
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <m3ame2$lmh$1@node1.news.atman.pl>
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > (...) lepiej nie
    > skręcić w wyrznąć przodem, niż skręcić HGW gdzie bokiem i przyrżnąć w
    > losową przeszkodę z losowej strony.

    Ja tam jednak bardziej czołówki się boję.
    Jak mi samochód nie chce skręcać czuję się cokolwiek nieswojo. ;-)

    Nadsterowność wydaje się też łatwiej (szybciej) zauważalna.

    --
    Jacek Politowski