  • 121. Data: 2018-03-06 11:16:07
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 06 Mar 2018 11:01:02 +0100, r...@k...pl

    > Załóżmy, że ten pojazd nie wjechał (jeszcze) na nasz tor jazdy.

    Jego obowiązują dokładnie te same zasady.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 122. Data: 2018-03-06 11:28:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-06 o 11:01, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 6 Mar 2018 10:49:25 +0100, w <13sfx4cujz8kw$.dlg@myjk.org>, Myjk

    > Załóżmy, że ten pojazd nie wjechał (jeszcze) na nasz tor jazdy.

    W usenecie nie ma ograniczeń w pisaniu. Można napisać dowolną "prawdę". :/

    Zaledwie pół godziny wcześniej:
    https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.samochody/qH
    ODZL8Cc_g/jgCe81tlAgAJ

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 123. Data: 2018-03-06 12:08:16
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-06 o 10:49, Myjk pisze:
> [...]
    > z pojazdem będącym na skrzyżowaniu w wyniku tego że nie zdążył zjechać na
    > swoim zielonym), co niejako implikuje konieczność jego przepuszczenia.

    Kiedyś jeden debil identycznego argumentu używał tłumacząc swoje
    postępowanie. Ruszyłem kiedy zapaliło mi się zielone i na skrzyżowaniu
    dostałem z lewej strony. Baran, który we mnie wjechał zaczął drzeć
    mordę, że powinienem umożliwić mu zjazd ze skrzyżowania.
    Jechałem Al. Wilanowską z zamiarem skrętu w lewo w Puławską, tak jak
    widoczny na zdjęciu radiowóz.
    https://goo.gl/maps/LXBk5rFS8A72
    A tu się zatrzymałem po uderzeniu:
    https://goo.gl/maps/MVAVU1cmbSC2
    Tak się dzieje kiedy bezrozumne tumany interpretują po swojemu
    niezrozumiałe dla nich zapisy zawarte w Prawie o Ruchu Drogowym.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 124. Data: 2018-03-06 13:04:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 6 Mar 2018 12:08:16 +0100, Akarm

    > Kiedyś jeden [...]

    Urzekła mnie twoja historia.

    > Tak się dzieje kiedy bezrozumne tumany interpretują po swojemu
    > niezrozumiałe dla nich zapisy zawarte w Prawie o Ruchu Drogowym.

    Czego jesteś najlepszym przykładem. Ba, ty nawet ze zrozumieniem czytac nie
    potrafisz, a może zwyczajnie ta piana toczona z pyska, z przeświadczeniem o
    swojej wiedzy i nieomylności, ci wzrok przesłania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 125. Data: 2018-03-06 13:23:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2018-03-06 o 07:06, J.F. pisze:

    >Aha, skoro świateł nie ma, to widząc przed wjazdem na skrzyżowanie
    >znak "ustąp pierwszeństwa" uważasz, że nie powinieneś ustępować
    >pierwszeństwa pojazdom jadącym jezdnią, na którą zamierzasz wjechać
    >bo sygnały swietlne maja pierwszenstwo przed znakami regulujacymi
    >pierwszenstwo.

    Ale na tym skrzyzowaniu swiatla jednak sa.
    Wiec moc prawna maja :-)

    >Oby jak najmniej (a najlepiej wcale!) takich "kierowców" poruszało
    >się drogami publicznymi. Nawet jako piesi stwarzają śmiertelne
    >zagrożenie dla innych.

    Ejze - tych, co przyjechali glowna na zielonym musisz przepuscic.
    A tych, co na czerwonym to ... wydaje sie, ze nie musisz.

    Czekajac z boku nie bardzo wiadomo kiedy na glownej zapala sie
    czerwone, ale jak ktos wie, to moze ze swoich uprawnien skorzystac :-)

    A im mniej bedzie kierowcow wjezdzajacych na czerowyn, tym bedzie
    bezpieczniej, bo stwarzaja smiertelne zagrozenie dla innych :-P

    J.

  • 126. Data: 2018-03-06 14:51:08
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Myjk, 06 mar 2018 w news:axfxif0l4dcx.dlg@myjk.org napisałeś/aś:

    > Mon, 5 Mar 2018 19:41:00 +0100, Mateusz Bogusz

    > Nie ma takiego zapisu.

    Że się wtrącę. Ale jest zapis który to implikuje wydaje mi się. Poza
    zwykłym rozsądkiem.
    4. Kierującemu pojazdem zabrania się:

    1) wjeżdżania na skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma
    miejsca do kontynuowania jazdy;

    Czyli, nie powinienem wjeżdzać żeby ci, którzy defacto złamali ten
    przepis, mogli opuścić skrzyż. skoro już się na nie wpieprzyli.

  • 127. Data: 2018-03-06 18:18:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-05 o 17:00, Myjk pisze:

    > Trzeba sobie poszukać. :P
    > http://www.dziennikbaltycki.pl/wiadomosci/lebork/a/m
    iasto-lebork-musi-wyplacic-odszkodowanie-wyrok-ws-zl
    e-dzialajacej-sygnalizacji-swietlnej,12615129/

    O proszę. Ciekawe jak by sprawy się miały gdyby złe działanie
    sygnalizatora nie trwało wieki - jak w powyższym artykule. Sygnalizacja
    nawala, dochodzi do kolizji i co? Kto odpowiada?

    Tak przy okazji - artykuł potwierdza mega-bezwładność sądów PL. 2 lata
    na rozstrzygnięcie prostej sprawy. A gdyby burmistrz się pochorował to
    pewnie przedawnienie by nastąpiło :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 128. Data: 2018-03-06 18:23:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-05 o 18:57, P.B. pisze:

    > Sytuacja tak jest dalece nieprawdopodobna.

    Sorki, ale bzdury piszesz. Nie dalej jak miesiąc czy dwa temu w centrum
    Gdyni doświadczyłem awarii świateł. Ciut wyżej to opisałem. Nie
    przepaliła się żadna żarówka ale zwariowało sterowanie prowadząc do
    kolizyjnych sytuacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 129. Data: 2018-03-06 19:48:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 6 Mar 2018 18:18:55 +0100, Marek S

    > O proszę. Ciekawe jak by sprawy się miały gdyby złe działanie
    > sygnalizatora nie trwało wieki - jak w powyższym artykule.
    > Sygnalizacja nawala, dochodzi do kolizji i co? Kto odpowiada?

    Wg mnie od takich sytuacji jest ubezpieczenie władającego światełkami.
    Nagminne to raczej nie jest w świetle ilości pracujących sygnalizatorów.

    > Tak przy okazji - artykuł potwierdza mega-bezwładność sądów PL.
    > 2 lata na rozstrzygnięcie prostej sprawy.

    Mów mi jeszcze, ja nadal czekam na rozprawę. Sam nie wiem czy się jeszcze
    nie przedawniła, bo po roku od zdarzenia dostałem zawiadomienie o
    skierowaniu sprawy do sądu (w sensie policja chyba tak długo to
    "kierowała"), kolejny rok minął a z sądu NIC nie przyszło.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 130. Data: 2018-03-07 09:09:40
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-05 o 19:22, Cavallino pisze:

    > Ale mowa nie o tym, że ktoś wjeżdża na czerwonym, tylko o tym że dwa
    > kierunki naraz mają zielone.
    > W tym miejscu tak nie jest.

    Wjeżdżam na zielonym i muszę ostro hamować bo z ul krakowskiej już pędzą
    auta.. Na jakim one wjechały? - przypuszczam że na pewno nie na czerwonym.

    > Ale to już drugie skrzyżowanie na rondzie które przejeżdża i NIE MA NA
    > NIM sygnalizatora, więc gadasz nie na temat.
    > Sygnalizator jest przed pierwszym skrzyżowaniem na rondzie i dotyczy
    > TYLKO tego konkretnego skrzyżowania.
    >
    > Kiedyś były tam powtarzacze przed każdym zjazdem z ronda, ale władza
    > zakazała ich używania, to i je zdjęto.

    Nie, dla kogoś nowego sytuacja może być dużym zaskoczeniem, bo gdy
    wjeżdża na zielonym to może myśleć że ma pierwszeństwo. Żadnych znaków
    znaków że właśnie znajduje się już na innym skrzyżowaniu (bez
    sygnalizacji świetlnej) nie ma.

    > Ważne jest dlaczego jadą, a nie że ktoś musi uważać bo był korek jak
    > on miał zielone.

    Nie mam pojęcia (nigdy nie wjeżdżałem na wymienione skrzyżowania z obu
    stron jednocześnie;-)) z czego ten wynika ten niewątpliwy  błąd, pewnie
    źle światła skonfigurowane.