  • 131. Data: 2018-03-07 09:12:23
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-04 o 00:16, Kierwnik pisze:

    > Zielone światło zezwala na wjazd za sygnalizator i nic wiecej.
    >
    > Wjeżdzam na skrzyzowanie mając zielone i dochodzi do zderzenia, bo ktoś
    > z ulicy poprzecznej po prawej stronie też wjechał.
    > On miał pierwszeństwo bo był po mojej prawej.
    > Moja wina, bo nie udzieliłem pierwszeństwa.
    >
    > Wniosek : na zielonym jechać z niedużą prędkością
    > i uważnie obserwować czy ktoś nie nadjeżdża z prawej.

    Zezwala na wjazd i daje pierwszeństwo przejazdu. Przynajmniej kiedyś tak
    stało w przepisach.

  • 132. Data: 2018-03-07 09:22:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    06 Mar 2018 13:51:08 GMT, pueblo

    > Że się wtrącę. Ale jest zapis który to implikuje wydaje mi się.

    Zgadzam się -- są zapisy to implikujące i to dużo wcześniej niż przytoczony
    przez Ciebie. Wszystko to po to, żeby nie dawać kierowcom bezwzględnego
    pierwszeństwa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 133. Data: 2018-03-07 09:54:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-03-05 o 17:00, Myjk pisze:
> [...]
    iasto-lebork-musi-wyplacic-odszkodowanie-wyrok-ws-zl
    e-dzialajacej-sygnalizacji-swietlnej,12615129/

    >O proszę. Ciekawe jak by sprawy się miały gdyby złe działanie
    >sygnalizatora nie trwało wieki - jak w powyższym artykule.
    >Sygnalizacja nawala, dochodzi do kolizji i co? Kto odpowiada?

    Nikt. Zwykla awaria sprzetu.
    Oczywiscie pod warunkiem ze obaj kierowcy maja kamery.

    No chyba, ze prokurator zacznie sprawdzac, atesty, certyfikaty,
    sprawozdania, faktury ...

    >Tak przy okazji - artykuł potwierdza mega-bezwładność sądów PL. 2
    >lata na rozstrzygnięcie prostej sprawy. A gdyby burmistrz się
    >pochorował to pewnie przedawnienie by nastąpiło :-D

    Zwykla sprawa cywilna o odszkodowanie, to przedawnienie nie leci.

    Poza tym ... niby dlugo, a obie strony powinny miec czas na zebranie
    dowodow/argumentow.
    No i to apelacja, wiec na moj gust - szybko poszlo :-)

    J.

  • 134. Data: 2018-03-07 12:35:25
    Od: "JaTy.CKmK" <J...@g...com>

    W dniu 04.03.2018 o 15:18, Kierwnik pisze:

> [...]

    ale te światła to tylko przejście dla pieszych a wyjazd z Barskiej jest
    "otrójkątowany" ... gdzie tu zastosować regułę prawej strony?

    --
    JaTy

  • 135. Data: 2018-03-07 17:35:13
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-03-2018 o 09:09, Trybun pisze:

    > Wjeżdżam na zielonym i muszę ostro hamować bo z ul krakowskiej już pędzą
    > auta.. Na jakim one wjechały? - przypuszczam że na pewno nie na czerwonym.

    Mówisz o wjeździe w korku, czy takim normalnym?
    Bo ten drugi przypadek tak tu nie wygląda.
    Chyba że wjeżdżasz 5 km/h na końcu zielonego.....

    > Nie, dla kogoś nowego sytuacja może być dużym zaskoczeniem, bo gdy
    > wjeżdża na zielonym to może myśleć że ma pierwszeństwo.

    Ma pierwszeństwo - przy wjeździe.
    Jak sobie będzie jeździł dookoła ronda w kółko, to jak długo jego
    zdaniem powinien mieć pierwszeństwo?

    Żadnych znaków
    > znaków że właśnie znajduje się już na innym skrzyżowaniu (bez
    > sygnalizacji świetlnej) nie ma.

    To już teraz trzeba informować przed każdym skrzyżowaniem, że jest
    skrzyżowanie?
    Tego nie widać przypadkiem po jezdniach? ;-)

  • 136. Data: 2018-03-07 22:25:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-07 o 09:54, J.F. pisze:

    > Nikt. Zwykla awaria sprzetu.
    > Oczywiscie pod warunkiem ze obaj kierowcy maja kamery.
    >
    > No chyba, ze prokurator  zacznie sprawdzac, atesty, certyfikaty,
    > sprawozdania, faktury ...

    Nie sądzę, że to tak by wyglądało. Prosty przykład - zwykła awaria
    asfaltu, roztrzaskałem felgę na ubytku i to nie pierwszy raz. Za każdym
    razem naprawa / wymiana była na koszt właściciela drogi i to bez
    ganiania po sądach.

    Przypuszczam, że za stłuczki wskutek awarii świateł też ktoś odpowiada.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 137. Data: 2018-03-07 22:34:04
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-06 o 19:48, Myjk pisze:

    > Wg mnie od takich sytuacji jest ubezpieczenie władającego światełkami.
    > Nagminne to raczej nie jest w świetle ilości pracujących sygnalizatorów.

    Pewnie, że nie jest to nagminne. Zresztą nie ma to specjalnie znaczenia.
    A co do ustalenia winnego, to już czuję nosem spychologię. Pewnie nie da
    się ustalić kto nimi włada. Kiedyś plakat wyborczy poderwany z jezdni
    uszkodził mi szybę. Zgodę na rozwieszenie i warunki techniczne wydał UM.
    Komitet wyborczy twierdził, że solidnie zamocował lecz "ktoś" zerwał i
    stało się. Przepychanka trwała rok czasu. Poddałem się.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 138. Data: 2018-03-07 23:14:26
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    > Mon, 5 Mar 2018 19:41:00 +0100, Mateusz Bogusz

    > Nie ma takiego zapisu.

    Ale jest zapis prawie równoznaczny :
    4. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1) wjeżdżania na skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma
    miejsca do kontynuowania jazdy;

    > Która nie ma pierwszeństwa na czerwonym.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Ale jest obowiązek przepuszczenia karetki.

  • 139. Data: 2018-03-07 23:15:16
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    > Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale na tym skrzyzowaniu swiatla jednak sa.
    > Wiec moc prawna maja :-)

    Światła są, ale tylko dla jednego kierunku, na ulicy porzecznej
    świateł nie ma i na ulicy poprzecznej światla nie mają "mocy prawnej".

    > Ejze - tych, co przyjechali glowna na zielonym musisz przepuscic.
    > A tych, co na czerwonym to ... wydaje sie, ze nie musisz.
    >
    > Czekajac z boku nie bardzo wiadomo kiedy na glownej zapala sie czerwone,
    > ale jak ktos wie, to moze ze swoich uprawnien skorzystac :-)
    >
    > J.

    Jego uprawnienie jest takie, że ma ustąpić pierwszeństwa kazdemu, bo jego
    obowiązuje taki znak.

  • 140. Data: 2018-03-08 13:21:42
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie to brednie wypisałeś? Proszę, z pierwszego postu: pojazd wjeżdżający
    > na skrzyżowanie na czerwonym świetle ma pierwszeństwo przed pojazdem
    > jadącym przez to skrzyżowanie na zielonym świetle.
    > --
    > Akarm

    Kłamiesz ! tak nie napisałem.
    Czytaj posty uważnie i powoli to może łatwiej ci
    będzie zrozumiec.
    Odpisuj do postu który komentujesz to może mniej będziesz
    fantazjował.