eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetZestaw komputerowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 31. Data: 2009-08-27 09:38:17
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>


    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    news:3mja95lh4ajb9vbn3qatdgk00u3bjs93p0@4ax.com...
    > Widzisz - w domu to ja mam z laptopów 2HP, Toshibę, 2 Acery, 2 eee
    > Asusa. Della akurat nie. Za to w pracy mam ponad 70 sztuk Delli. Plus
    > drugie tyle po placówkach w cąłej Polsce. Róznych. Od laptopów po
    > serwery.

    no dobra.. nie będziemy sie licytować ile kto ma delli w pracy bo.... ;-))

    > Więc jak to odpowiedź? Jeśli znów zgadujesz to mogę ci podesłać fotkę
    > mojej prywatnej serwerowni. Z 2 serwerami Della w racku. Zdziwiony?

    czemu mam być zdziwiony?? ot po prostu stanowisz promil promila uzytkowników
    domowych komputerów - taką statystyczną anomalię ;-)

    > Widzisz - mało wiesz. Zdradzę Ci sekret: partnerzy Della oferują te
    > same warunki gwarancyjne co Dell tylko taniej.

    tzn za ile??? bo ja za moje lapki zapłaciłem tyle ile pi razy oko na rynku
    zapłaciłbym za porównywalnego laptopa (parametrami) z 2-3 ligi producentów i
    3y nbd on site dostałem w tej cenie a i nie zamawiałem 3 na raz. :-))

    > I to co piszesz (3 lata
    > BND on-site) dostajesz często bez dopłaty przy ciut więszych
    > zamówieniach.

    oczywiście... tylko, ze ilu uzytkowników DOMOWYCH robi wystarczajaco duże
    zamowienia by załapać się na to FoC???
    Jako, ze kiedys zajmowałem się akurat tym wycinkiem rzeczywistości to wiem,
    ze ceny i serwis przy naprawdę duzych zamówieniach mają się nijak do tych
    oferowanych detalistom...
    Robiąc moje zakupy 2 pierwsze razy przegoogle'ałem sieć w poszukiwaniu
    najlepszej oferty na taki sam komputer. Efekty był takie, ze przy
    jednostkowych zamówieniach nie udało mi się znaleźć lepszej oferty niz ta
    którą otrzymałem bezposrednio od Della. Nie ukrywam, ze były tańsze bo były.
    Ale prawda jest też taka, ze te tańsze nie miały NBD w cenie a różnica jaka
    była pomiędzy najtańszą ofertą pośrednika a tą Dellową (ok 300 pln) nie
    uzasadniały dla mnie rezygnacji z tej opcji. I zeby nie było - zdarzyło mi
    się 2 razy z tego skorzystać wiec Delle nie są tak fantastycznie
    bezawaryjne, jak to krążą o nich legendy... wszystko się psuje. Natomiast
    dla domowego uzytkownika jakim jestem po godzinach to te usterki są naprawdę
    mało uciązliwe własnie dzięki serwisowi który oferuje Dell...

    A własnie.. jeszcze dodatkowe pytanie - czy do Delli z pakietem 3y nbd
    onsite kupionych od pośredników przyjeżdza serwis Della czy
    przedstawiciela???

    > Pomijając już to że dla mnie akurat BND to czas
    > stanowczo za długi w wielu zastosowaniach.

    dla Ciebie w pracy tak oczywiście moze być... natomiast nie wydaje mi się by
    dla 99,999999999% uzytkowników domowych kwestia czy serwis przyjedzie dzis
    za godzinę, czy jutro było kwestią krytyczną..

    >
    > Zdrówko

    rowniez :-)
    pzdr
    b.


  • 32. Data: 2009-08-27 09:55:48
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: grafi <g...@p...onet.pl>

    Andrzej Kuća wrote:
    > [..ciach..]
    >> Nie polecam statycznie chłodzonej grafiki. Kupiłem dwie i powiedziałem -
    >> nigdy więcej.
    > Wiem, ale szukam możliwie cichej karty. Obecnie mam 8800GT, bardzo wydajna,
    > ale jeśli chodzi o głośność to prawie suszarka.

    pewnie trafiles na model z chlodzeniem zalmana (sic!). Nie ma nic
    gorszego, znana przypadlosc. Trzeba samemu wymienic.

    grafi


  • 33. Data: 2009-08-27 10:34:25
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 27 Aug 2009 11:38:17 +0200, "Bartek Wiecek"
    <d...@c...eranet.pl> wrote:

    >tzn za ile??? bo ja za moje lapki zapłaciłem tyle ile pi razy oko na rynku
    >zapłaciłbym za porównywalnego laptopa (parametrami) z 2-3 ligi producentów i
    >3y nbd on site dostałem w tej cenie a i nie zamawiałem 3 na raz. :-))

    Już Ci napisałem - dostałem sprzęt ~15% taniej niż przy zamówieniu w
    Dellu.

    >oczywiście... tylko, ze ilu uzytkowników DOMOWYCH robi wystarczajaco duże
    >zamowienia by załapać się na to FoC???

    ja to dostaje przy każdym zamówieniu - nawet pojedynczej sztuki dla
    kogoś innego. Ot taki upust "za wierność".

    >Jako, ze kiedys zajmowałem się akurat tym wycinkiem rzeczywistości to wiem,
    >ze ceny i serwis przy naprawdę duzych zamówieniach mają się nijak do tych
    >oferowanych detalistom...

    Dlatego napisałem - poszukaj znajomej firmy. Nie napisałem - każdej
    frimy handlującej Dellami. Wtedy masz szansę załapać się na ich
    zniżki.

    >Robiąc moje zakupy 2 pierwsze razy przegoogle'ałem sieć w poszukiwaniu
    >najlepszej oferty na taki sam komputer. Efekty był takie, ze przy
    >jednostkowych zamówieniach nie udało mi się znaleźć lepszej oferty niz ta
    >którą otrzymałem bezposrednio od Della. Nie ukrywam, ze były tańsze bo były.

    Oferta na WWW ma się najczęsciej nijak do tego co możesz wynegocjować
    w zaprzyjaźnionej firmie.

    >Ale prawda jest też taka, ze te tańsze nie miały NBD w cenie a różnica jaka
    >była pomiędzy najtańszą ofertą pośrednika a tą Dellową (ok 300 pln) nie
    >uzasadniały dla mnie rezygnacji z tej opcji. I zeby nie było - zdarzyło mi
    >się 2 razy z tego skorzystać wiec Delle nie są tak fantastycznie
    >bezawaryjne, jak to krążą o nich legendy... wszystko się psuje. Natomiast
    >dla domowego uzytkownika jakim jestem po godzinach to te usterki są naprawdę
    >mało uciązliwe własnie dzięki serwisowi który oferuje Dell...

    Zależy co robi domowy użytkownik. Ja np. muszę mieć w domu łacze
    internetowe non-stop. I to bynajmniej nie wymóg mojej pracy tylko
    biznesu żony. Stąd nadmiaroa ilość sprzętu i oprócz podstawowegfo
    łącza także 2 rozwiązania awaryjne od 2 operatorów komórkowych.

    >A własnie.. jeszcze dodatkowe pytanie - czy do Delli z pakietem 3y nbd
    >onsite kupionych od pośredników przyjeżdza serwis Della czy
    >przedstawiciela???

    Serwis Della. Nei wyobrażam sobie by pośrednik miał na stanie pełny
    zapas częsci do każdego sprzętu który sprzedaje.

    >dla Ciebie w pracy tak oczywiście moze być... natomiast nie wydaje mi się by
    >dla 99,999999999% uzytkowników domowych kwestia czy serwis przyjedzie dzis
    >za godzinę, czy jutro było kwestią krytyczną..

    Oj jest. Bo okazuje się ze nie mozna zrobić przelewu w banku albo
    odpisać na maila do włsnego biznesu. Albo nawet nie można via VoIP
    pogadać z synem na zmywaku w Anglii. ;-)

    Zdrówko


  • 34. Data: 2009-08-27 10:58:26
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>


    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    news:vpnc955g1m867amqqfgrtqe3coup4rjbf7@4ax.com...
    > Już Ci napisałem - dostałem sprzęt ~15% taniej niż przy zamówieniu w
    > Dellu.

    a ile to było poniżej ceny z WWW della??? (o ile to nie tajemnica oczywiscie
    :-) )

    >
    >>oczywiście... tylko, ze ilu uzytkowników DOMOWYCH robi wystarczajaco duże
    >>zamowienia by załapać się na to FoC???
    >
    > ja to dostaje przy każdym zamówieniu - nawet pojedynczej sztuki dla
    > kogoś innego. Ot taki upust "za wierność".

    to ja chyba tez sie na to łapie :-)

    > Dlatego napisałem - poszukaj znajomej firmy. Nie napisałem - każdej
    > frimy handlującej Dellami. Wtedy masz szansę załapać się na ich
    > zniżki.

    mhmm... te które dostają absolutnie mnie satysfakcjonują :-))

    > Oferta na WWW ma się najczęsciej nijak do tego co możesz wynegocjować
    > w zaprzyjaźnionej firmie.

    no dobra... a jak sie nie ma zaprzyjaznionej firmy - dystrybutora Dell'a???
    to płaci sie cenę z WWW??

    Bo u Della... prawie jak na arabskim targu - ceny na www są pierwszym
    stanowiskiem negocjacyjnym ;-)))

    > Zależy co robi domowy użytkownik. Ja np. muszę mieć w domu łacze
    > internetowe non-stop. I to bynajmniej nie wymóg mojej pracy tylko
    > biznesu żony. Stąd nadmiaroa ilość sprzętu i oprócz podstawowegfo
    > łącza także 2 rozwiązania awaryjne od 2 operatorów komórkowych.

    to Ty jestes SOHO i to dosyć specyficzne a nie home user ;-)))
    Mój przyjaciel ma w domu fortepian a drugi mini studio nagraniowe ale żaden
    z nich nie uważa, ze to jest norma ;))))

    > Serwis Della. Nei wyobrażam sobie by pośrednik miał na stanie pełny
    > zapas częsci do każdego sprzętu który sprzedaje.

    no własnie tez tak mi sie wydawało :-))
    a Dell się nie dąsa na sprzęty sciągniete z USA?? w sumie to jedna firma
    wiec nie powinni ale .....

    > Oj jest. Bo okazuje się ze nie mozna zrobić przelewu w banku

    oj.. to sie robi awaryjnie przez komórkę ;-)

    > albo
    > odpisać na maila do włsnego biznesu.

    a to juz soho a nie home user ;-)

    > Albo nawet nie można via VoIP
    > pogadać z synem na zmywaku w Anglii. ;-)

    no tak... tutaj brak mi pomysłu.. ale zaraz zaraz są przeciez VoIP'y na
    smartphone'y - tez sie da awaryjnie pogadac ;-))))

    pzdr
    b.


  • 35. Data: 2009-08-27 13:17:41
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 27 Aug 2009 12:58:26 +0200, "Bartek Wiecek"
    <d...@c...eranet.pl> wrote:

    >a ile to było poniżej ceny z WWW della??? (o ile to nie tajemnica oczywiscie
    >:-) )

    15% poniżej ceny jaką mi Dell zaproponowął po mailowym pytaniu.

    >> Dlatego napisałem - poszukaj znajomej firmy. Nie napisałem - każdej
    >> frimy handlującej Dellami. Wtedy masz szansę załapać się na ich
    >> zniżki.
    >
    >mhmm... te które dostają absolutnie mnie satysfakcjonują :-))

    A jak mozn ataniej to zostaje np. na myszkę na BT ;-)

    >no dobra... a jak sie nie ma zaprzyjaznionej firmy - dystrybutora Dell'a???
    >to płaci sie cenę z WWW??
    >Bo u Della... prawie jak na arabskim targu - ceny na www są pierwszym
    >stanowiskiem negocjacyjnym ;-)))

    Wtedy nei masz szans na dodatek. Dlatego w pierwszym pości enapisałem
    żeby poszukać zaprzyjaźnionej firmy.

    >to Ty jestes SOHO i to dosyć specyficzne a nie home user ;-)))
    >Mój przyjaciel ma w domu fortepian a drugi mini studio nagraniowe ale żaden
    >z nich nie uważa, ze to jest norma ;))))

    Dla informatyka to norma. Choć rozglądam sie za 3 maszyną. ;-)

    >no własnie tez tak mi sie wydawało :-))
    >a Dell się nie dąsa na sprzęty sciągniete z USA?? w sumie to jedna firma
    >wiec nie powinni ale .....

    Dell sie dąsa na sprzęty prywatnei ściągnięte z USA. Miałem problemy z
    seriswoaneim Delli XPS przywiezionych z USA z gwarancją "globalną".
    jak sie okazało "globalnie" nie opejmowało Dell Sp. z o.o.. Dell GmbH
    już obejmowało. ;-) A te sprzedawane przez zaprzyjaźniona firmę sa
    made in EU.

    >oj.. to sie robi awaryjnie przez komórkę ;-)

    Spróbuj zrobić przez komórkę awaryjnie przelewy z wypłata dla
    kilkunastu pracowników.

    >a to juz soho a nie home user ;-)

    SOHO to takze home office. Czyli home usera też zawiera.

    >no tak... tutaj brak mi pomysłu.. ale zaraz zaraz są przeciez VoIP'y na
    >smartphone'y - tez sie da awaryjnie pogadac ;-))))

    Jak masz zasięg 3G

    Zdrówko


  • 36. Data: 2009-08-27 14:28:05
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>


    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    news:rf1d9599jp75mv2jpovre69kjve7210orv@4ax.com...
    > 15% poniżej ceny jaką mi Dell zaproponowął po mailowym pytaniu.

    to moze nie lubią Ciebie tak jak mnie w Dell'u ;-))

    >
    > A jak mozn ataniej to zostaje np. na myszkę na BT ;-)

    oj tam... dla głupiej myszki tyle zachodu... ;-))))

    >
    > Wtedy nei masz szans na dodatek. Dlatego w pierwszym pości enapisałem
    > żeby poszukać zaprzyjaźnionej firmy.

    ale zeby zasłuzyć na ten rabat to chyba troche trzeba u nich zakupić...
    bo tak z ludzikami z ulicy to sie raczej nie zaprzyjaźniają tak od razu :-)


    > Dla informatyka to norma. Choć rozglądam sie za 3 maszyną. ;-)

    dla pianisty fortepian w domu to tez prawie norma... ale ile tych pianistów
    których do tego stać na własny fortepian :-))

    > Dell sie dąsa na sprzęty prywatnei ściągnięte z USA. Miałem problemy z
    > seriswoaneim Delli XPS przywiezionych z USA z gwarancją "globalną".
    > jak sie okazało "globalnie" nie opejmowało Dell Sp. z o.o.. Dell GmbH
    > już obejmowało. ;-) A te sprzedawane przez zaprzyjaźniona firmę sa
    > made in EU.

    no własnie tego sie troche obawiałem....

    > Spróbuj zrobić przez komórkę awaryjnie przelewy z wypłata dla
    > kilkunastu pracowników.

    eee.. bez problemu... przelewy zdefiniowane załatwiaja sprawę :-)))

    >>a to juz soho a nie home user ;-)
    >
    > SOHO to takze home office. Czyli home usera też zawiera.

    mhmmm.. no zawiera jesli prowadzi na komputerze "office" :-)

    >
    >>no tak... tutaj brak mi pomysłu.. ale zaraz zaraz są przeciez VoIP'y na
    >>smartphone'y - tez sie da awaryjnie pogadac ;-))))
    >
    > Jak masz zasięg 3G

    eee.. na moim chodzi tez po w-lanie ;-))

    pzdr
    b


  • 37. Data: 2009-08-27 14:52:00
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 27 Aug 2009 16:28:05 +0200, "Bartek Wiecek"
    <d...@c...eranet.pl> wrote:

    >oj tam... dla głupiej myszki tyle zachodu... ;-))))

    Zobacz co możesz dopupić za pieniądze z ranbatu na np. 6 serwerów i
    jakiś storage :-P

    >ale zeby zasłuzyć na ten rabat to chyba troche trzeba u nich zakupić...
    >bo tak z ludzikami z ulicy to sie raczej nie zaprzyjaźniają tak od razu :-)

    Wyatsrczyło pogadać po 2-3 zamówieniach. Małe firmy sa po prostu
    elastyczniejsze w podejściu do klienta.

    >dla pianisty fortepian w domu to tez prawie norma... ale ile tych pianistów
    >których do tego stać na własny fortepian :-))

    Hmmmmmm.... Dwie takie pianistki znam ;-)

    >> Dell sie dąsa na sprzęty prywatnei ściągnięte z USA. Miałem problemy z
    >> seriswoaneim Delli XPS przywiezionych z USA z gwarancją "globalną".
    >> jak sie okazało "globalnie" nie opejmowało Dell Sp. z o.o.. Dell GmbH
    >> już obejmowało. ;-) A te sprzedawane przez zaprzyjaźniona firmę sa
    >> made in EU.
    >
    >no własnie tego sie troche obawiałem....

    Te XPS to prywatny import nei związany z moimi zakupami. Ot znajoma
    poprosiła o pomoc.

    >eee.. bez problemu... przelewy zdefiniowane załatwiaja sprawę :-)))

    Pod warunkiem ze nie masz rotacji pracowników. Niestety gastronomia ma
    to do siebie że jest dość duż ruch w personelu.

    >eee.. na moim chodzi tez po w-lanie ;-))

    Jak nie masz sprawnego łącza? :-P

    Zdrówko


  • 38. Data: 2009-08-27 19:36:13
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: "Bartek" <d...@c...eranet.pl>


    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    news:337d95toujabrpjileq23igflb2sil21kf@4ax.com...
    > Zobacz co możesz dopupić za pieniądze z ranbatu na np. 6 serwerów i
    > jakiś storage :-P

    tja..... do domu to rzeczywiscie potrzebne :-p
    parafrazując klasyka "6 servers and 1 storage ought to be enough for
    anybody" ;-)))
    a wiesz co mozna kupic za rabat ktory dostaje sie kupujac serwer za circa 2
    mln pln??? ;-)))

    > Wyatsrczyło pogadać po 2-3 zamówieniach.

    a przez te 2-3 zamowienia nie majac zadnej pewnosci, ze beda kolejne, oraz
    ze dostane jakis ekstra rabat mialem placic wiecej u posrednika niz
    bezposrednio u zrodelka??? no c'mon ;-))

    > Małe firmy sa po prostu
    > elastyczniejsze w podejściu do klienta.

    duze firmy z właściwym podejsciem do klienta po prostu stac na wlasciwe
    podejscie do klienta :-)))


    > Hmmmmmm.... Dwie takie pianistki znam ;-)

    zaraz zaraz.. mamy tych samych znajomych??? ;-))

    > Te XPS to prywatny import nei związany z moimi zakupami. Ot znajoma
    > poprosiła o pomoc.

    ot i pomogles. I ciagle prosi Cie o pomoc w zakupie sprzetu?? ;-))))

    > Jak nie masz sprawnego łącza? :-P

    to po co Ci sprawny komputer??? :->

    pzdr
    b.



  • 39. Data: 2009-08-28 07:06:33
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 27 Aug 2009 21:36:13 +0200, "Bartek" <d...@c...eranet.pl>
    wrote:

    >tja..... do domu to rzeczywiscie potrzebne :-p

    Do domu może nie ale ja także dbam o finanse w firmie. A to się potem
    przekłada taże na rabaty w prywatnych zakupach. Ota takei
    korupcjogenne: damy mu duży rabat na prywtnego laptopa to będzie przy
    koeljnym zakupie lobbowął za nami. ;-)

    >parafrazując klasyka "6 servers and 1 storage ought to be enough for
    >anybody" ;-)))
    >a wiesz co mozna kupic za rabat ktory dostaje sie kupujac serwer za circa 2
    >mln pln??? ;-)))

    Takie serwery to kupuje zwykle jakaś komisja. I wtedy rabat do ich
    kieszeni inazywa sie łapówka ;-)

    >a przez te 2-3 zamowienia nie majac zadnej pewnosci, ze beda kolejne, oraz
    >ze dostane jakis ekstra rabat mialem placic wiecej u posrednika niz
    >bezposrednio u zrodelka??? no c'mon ;-))

    Początkowo zapłaciłem circa about tyle co w Dellu po ich propozycji
    mailowej.

    >duze firmy z właściwym podejsciem do klienta po prostu stac na wlasciwe
    >podejscie do klienta :-)))

    Dużym firmom często sie nie chce i walą to co mają w magazynie bez
    dopasowania do klienta.

    >zaraz zaraz.. mamy tych samych znajomych??? ;-))

    Jak w Legionowie i w Serocku to możliwe ;-)

    >ot i pomogles. I ciagle prosi Cie o pomoc w zakupie sprzetu?? ;-))))

    Kolejnego XPS kupiła z moja pomocą. Fakt że drożej niż w USA ale z
    gwarancją w Polsce ;-)

    >> Jak nie masz sprawnego łącza? :-P
    >
    >to po co Ci sprawny komputer??? :->

    Żeby łącze awaryjne wykorzystać?

    Zdrówko


  • 40. Data: 2009-08-28 11:37:28
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>


    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    news:u50f95lbvg6qmteltvdj3b1pdi5906d5ih@4ax.com...
    > Takie serwery to kupuje zwykle jakaś komisja. I wtedy rabat do ich
    > kieszeni inazywa sie łapówka ;-)

    tak to jest tylko w małych firmach... :-)

    > Początkowo zapłaciłem circa about tyle co w Dellu po ich propozycji
    > mailowej.

    ano widzisz.. więc nie mając pewności czy będziesz robił u nich kolejne
    zakupy, nie znając firmy-pośrednika co byś wybrał - kupienie bezpośrednio u
    producenta czy przez pośrednika??

    > Dużym firmom często sie nie chce i walą to co mają w magazynie bez
    > dopasowania do klienta.

    oj... to nie Dell.... komputery konfigurowałem przez ich stronę i dostawałem
    dokładnie tak skonfigurowany komputer jak chciałem...

    > Jak w Legionowie i w Serocku to możliwe ;-)

    e nie... to nie ci... moi fortepiany w Konstancinie trzymają :-))

    > Kolejnego XPS kupiła z moja pomocą. Fakt że drożej niż w USA ale z
    > gwarancją w Polsce ;-)

    ano widzisz.. tez doszła do słusznego wniosku, ze za dobry serwis warto
    zapłacić :-)))

    > Żeby łącze awaryjne wykorzystać?

    eee.. to tak samo mozesz je wykorzystać ze smartphone'a.. jak jest carrier
    to skorzysta z niego wszysto co moze sie do tego przypiąć :-)
    pzdr
    b.



strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: