  • 21. Data: 2009-08-20 14:26:52
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-08-2009 o 14:41 Andrzej Kuća napisał na pl.comp.pecet:

    > Wiem, ale szukam możliwie cichej karty. Obecnie mam 8800GT, bardzo
    > wydajna, ale jeśli chodzi o głośność to prawie suszarka.

    Może dało by się po prostu zmienić wentylator na tej karcie?
    Z nowych polecam Asus Radeon HD4870 512MB DDR5 /256bit z Glaciatorem
    Glaciator to cichy i bardzo wydajny wentylator.
    http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=71_86&produ
    cts_id=15049

    > Dziękuję Wam za opinie, a jeśli możecie, pomóżcie mi skonfigurować
    > sprzęt. Być może jednak zdecyduję się złożyć sam komputer. Chodzimi o
    > Intel quad, płyta Asus albo MSI, pamięć to wiadomo, dysk mniejważny,
    > grafika... no spróbuję jakąś z wiatrakiem, karta nie musi być mocna,
    > grać nie będę, ale programy graficzne itd. będą używane.
    > A, i jaki zasilacz, chodzi mi o firmę, bo moc to chyba 450 - 500W
    > powinna wystarczyć.

    Jest dużo dobrych zasilaczy np.
    BeQuiet, Tagan, Corsair, Seasonic, OCZ, Fortron, Chieftec, Antec,
    Thermaltake. A konkretniej:
    BEQUIET SYSTEMPOWER S6-450W 432W na linii 12V 80+ ok 250zł
    OCZ modXstream PRO 500W 432W na linii 12V 80+ modularny ok 280zł
    Corsair 450W CMPSU-450VX 396W na linii 12V 80+ ok 250zł

    Jeszcze dwa pytania. Dlaczego Intel? Dlaczego Asus, MSI?

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 22. Data: 2009-08-20 16:00:02
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Mich@l" <k...@t...cy> wrote in message
    > Sęk w tym że składane były według specyfikacji dostarczonej przez nas. A
    > zapewniam że chłamu nie zamówiliśmy.

    czyli albo specyfikacja albo wykonanie obsysala ;)

    > Stoi sobie u mnie na biurku bynajmniej nie high-endowy HP Compaq dx7300.
    > Procesor Pentium D - uchodzący za grzałkę, wyjca itepe. No a tu patrz
    > pan - chłodno i cicho (jedyny dźwięk to cichuteńki, kojący szum wiatraka w
    > zasilaczu).

    i?
    nic poza wiedza i doswiadczeniem nie stoi na przeszkodzie zeby sobie
    zlozyc z ogolnie dostepnych elementow taki sam komputer taniej
    (wtedy, nie teraz) roznica jest taka ze technik z walizeczka i vanem
    czesci zamiennych nie przyjedzie bo mozesz sie sam pobawic ;)

    tylko trzeba wydac zblizona kase a nie robic oszczednosci typu 50 zlotych
    na chlodzeniu i 100 na zasilaczu - gratis wtedy dostajemy mozliwosci
    rozbudowy, satysfakcje i zazwyczaj istotnie wydajniejszy sprzet

    powtarzam - to tylko podejscie do kompow prywatnych, o jaki pytal autor
    watku, jak sie kupuje dziesiatki czy setki pc z gwarancja nbd, to
    priorytety sa nieco inne niz wydajnosc, mozliwosci rozbudowy itp.

  • 23. Data: 2009-08-20 21:00:38
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...pl>

    Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

    [..ciach..]

    > Jeszcze dwa pytania. Dlaczego Intel? Dlaczego Asus, MSI?

    Zdecydowanie wolę Intela od AMD, bo... już tak mam :) Wiem, że droższy, ale
    zostaję przy Intelu. Nie zamierzam wywoływać dyskusji nt. który jest lepszy,
    który gorszy. A Asus czy MSI? Bo to chyba obecnie najlepsze płyty na rynku,
    przynajmniej tak mi się wydaje. Do niedawna miałem płytę MSI pod PIV na
    sockecie 478, powiem krótko, byłem z niej bardzo zadowolony. Acha, nie bawię
    się w podkręcanie czy inne podrasowawania kompa, szukam po prostu dobrego i
    niezawodnego sprzętu. Dziękuję i pozdrawiam.

  • 24. Data: 2009-08-21 10:31:22
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 20-08-2009 o 23:00 Andrzej Kuća napisał na pl.comp.pecet:

    > Zdecydowanie wolę Intela od AMD, bo... już tak mam :) Wiem, że droższy,
    > ale zostaję przy Intelu. Nie zamierzam wywoływać dyskusji nt. który jest
    > lepszy, który gorszy.
    Nie chodzi o dyskusję. Trzeba tylko zdawać sobie sprawę z pewnych wad
    takiego rozwiązania. Jeżeli człowiek świadomie się z tym pogodzi,
    to później nie ma rozczarowań, a na uprzedzeniach można czasem stracić.

    Optymalnym wyborem wydaje się być Quad Core Q9400 2.66GHz ok 700zł.
    Pamiętaj jednak, że podstawka LGA775 umiera, a platforma core i7
    jest koszmarnie droga.
    Zasada jest taka: procesor na przyszłość może być wielordzeniowy,
    a procesor na teraz powinien mieć jak najwyższe taktowanie, ponieważ
    jest kiepsko z aplikacjami na wiele rdzeni.
    "Niestety", tych wad pozbawiony jest Phenom, dlatego pytałem.

    Jest duży wybór płyt pod LGA775. Proponuję coś na Intel P45, ceny Agito.
    MSI P45 Neo2-FR MOA Edition 334,00 zł
    MSI P45 Neo3-FR 338,00 zł
    Asus P5Q Turbo 393,00 zł
    lub z podwójną obsługą pamięci: ASUS P5QC 391,00 zł

    Trochę lektury:
    http://forum.purepc.pl/kupic-f59/Plyty-Glowne-Pod-S7
    75-t300507.html

    Pamięci DDR2 800 4-4-4 do wyboru. Ja mam 4GB i 32bitowy system
    i wcale mi to nie przeszkadza :)

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 25. Data: 2009-08-23 11:32:13
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 20-08-2009 o 23:00 Andrzej Kuća napisał na pl.comp.pecet:

    > zostaję przy Intelu.

    Proponuję jeszcze wziąć pod uwagę inną opcję.
    We wrześniu, a dokładnie 6-ego odbędzie się oficjalna premiera
    Intel core i5. Nowy procesor, nowa podstawka LGA 1156 i chipset
    P55. Platforma dość droga (jeszcze) ale tańsza od i7. Być może,
    gdyby dobrze policzyć to zmieściłbyś się w 3k.
    Już w tej chwili sklepy zaczynają oferować nowe płyty:
    http://www.proline.pl/sklep.php?p=GIGABYTE+P55-UD3
    http://www.mccomp.info/product_info.php?products_id=
    23646
    i procesory:
    http://www.gral.pl/preview/Intel/Intel_Core_i5_750_4
    x2_66_GHz_BOX_LGA1156_8MB_66.html
    http://www.proline.pl/sklep.php?p=CORE+I5-750+2%2C66

    Pojawiają się również gotowe zestawy np z Vobisu:
    http://www.vobis.pl/produktinfo.aspx?symbol=702493
    Brak rzetelnej specyfikacji, drogo (nie polecam), lub tu:
    http://www.allegro.pl/item721286103_nowosc_core_i5_7
    50_4gb_ddr3_gtx275_1tb.html
    Całkiem mocny zestaw.

    Nie wiadomo nic o wydajności nowych procesorów, a zamieszanie
    z podstawkami i chipsetami to już inny temat.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 26. Data: 2009-08-26 06:20:31
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...pl>

    Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

    O, dzięki wielkie za informacje. I7 faktycznie drogie. Zaraz zobaczę, co piszą
    o tej I5.
    Pozdrawiam.

  • 27. Data: 2009-08-26 10:11:10
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    >. Zerknij sobiue np. na http://www.dell.pl i na
    > ich konfigurator. Wybierz co chcesz

    do tego punktu wszystko zgodnie z prawdą...

    > i poszukaj firmy która ma w
    > ofercie Della - będzie taniej niż na ich stronie ;-)

    a tutaj juz nie do końca bo powinno brzmieć: "i poproś Della o ofertę na tak
    skonfigurowany komputer"
    Jak myślisz: skąd biorą komputery te firmy mające w ofercie Della??? z
    ZENEX-computers????
    pzdr
    b.

  • 28. Data: 2009-08-26 13:51:24
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 26 Aug 2009 12:11:10 +0200, "Bartek Wiecek"
    <d...@c...eranet.pl> wrote:

    >a tutaj juz nie do końca bo powinno brzmieć: "i poproś Della o ofertę na tak
    >skonfigurowany komputer"

    I dostaniesz ofertę która niewile rózni się od oferty z ich WWW.

    >Jak myślisz: skąd biorą komputery te firmy mające w ofercie Della??? z
    >ZENEX-computers????

    Nie masz racji. Mnóstwo firm współpracuje z Dellem i jako pośrednik
    mają znaczne upusty których użytkownik końcowy nie dostanie. nawet gdy
    doliczą swój zysk jest taneij niż bezpośrednio od Della. Żeby nie być
    gołosłownym: dwa kupione w zeszłym roku serwery Dell PE860 kupione
    przez pośredniak który mi dpostarcza część sprzętu kosztowłąy około
    15% taniej niż to co zaoferował mi bezpośrednio DELL Sp. z o.o.

    Koejna rzecz to ceny w róznych państwach. Porównaj sobie np. serwer PE
    R200 w ofercie w USA i w Polsce. Oferta podstawowej konfiguracji: tam
    masz 619$ brutto z gratisowym drugim dyski i transportem a w PL masz
    2031PLN netto. Za transport doliczą też dodatkowo. czyli masz
    przelicznik na poziomie ponad 4 zeta za dolara mimo ze sprzęt niby
    produkowany w UE więc cła i podatki odpadają.

    Zdrówko

  • 29. Data: 2009-08-26 14:40:19
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    > I dostaniesz ofertę która niewile rózni się od oferty z ich WWW.

    no widzisz... a podstawowa różnica między nami polega pewnie na tym, ze ja
    mam juz 3 Delle (laptopy) w domu kupione przez ichni sklep a Ty.... niech
    zgadne.. zero????
    Cenę dostałem mocno odbiegajacą od tego co pokazuje sklep i była na tyle
    ciekawa, ze nie chciało mi się nawet szukać pośredników ;-)

    <cut o serwerach ;-)) >

    po pierwsze.. ilu uzytkowników domowych potrzebuje serwera??? (tu odpowiedz
    znam wiec pytanie mozna uznać za retoryczne ;-) )

    po drugie.. czy pośrednicy oferują takie wsparcie jakie daje bezpośrednio
    Dell??? (3letni NBD on site) Tutaj to naprawde nie wiem jak jest więc
    chętnie się dowiem bo akurat działąjący sprawnie serwis jest dla mnie jednym
    z podstawowych parametrów przy wyborze.. Della sprawdziłem - działa tak jak
    deklarują (no prawie - jeden z kupionych kompów miał nietypową usterkę i nie
    było części w magazynie na miejscu - przyjechała za 3 dni :-)) )
    Ja po prostu wychodze z załozenia, ze nie ma sprzętów bezawaryjnych - po
    prostu usterki w niektórych nie przyprawiają o palpitację serca ;-)))

    pzdr
    Bartek

  • 30. Data: 2009-08-26 15:14:07
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 26 Aug 2009 16:40:19 +0200, "Bartek Wiecek"
    <d...@c...eranet.pl> wrote:

    >no widzisz... a podstawowa różnica między nami polega pewnie na tym, ze ja
    >mam juz 3 Delle (laptopy) w domu kupione przez ichni sklep a Ty.... niech
    >zgadne.. zero????

    Widzisz - w domu to ja mam z laptopów 2HP, Toshibę, 2 Acery, 2 eee
    Asusa. Della akurat nie. Za to w pracy mam ponad 70 sztuk Delli. Plus
    drugie tyle po placówkach w cąłej Polsce. Róznych. Od laptopów po
    serwery. Ciekawe podejście że jak nie mam Della w domu to znaczy ze
    nie wiem jak jest ich oferta. Wiem. I to z ciut wieszej ilości niż 3
    laptopy do uzytku domowego.

    >po pierwsze.. ilu uzytkowników domowych potrzebuje serwera??? (tu odpowiedz
    >znam wiec pytanie mozna uznać za retoryczne ;-) )

    Więc jak to odpowiedź? Jeśli znów zgadujesz to mogę ci podesłać fotkę
    mojej prywatnej serwerowni. Z 2 serwerami Della w racku. Zdziwiony?
    :-P A sam opis dotyczył procesu a nei konkretnego produktu akurat.

> [...]
    >deklarują (no prawie - jeden z kupionych kompów miał nietypową usterkę i nie
    >było części w magazynie na miejscu - przyjechała za 3 dni :-)) )

    Widzisz - mało wiesz. Zdradzę Ci sekret: partnerzy Della oferują te
    same warunki gwarancyjne co Dell tylko taniej. I to co piszesz (3 lata
    BND on-site) dostajesz często bez dopłaty przy ciut więszych
    zamówieniach. Pomijając już to że dla mnie akurat BND to czas
    stanowczo za długi w wielu zastosowaniach.

    Zdrówko