  • 21. Data: 2009-10-04 20:05:25
    Temat: Re: Zeby tylko miec Intel VT...
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:wu75tbmqbgnl.ejyxa97w8etw.dlg@40tude.net...

    > Oj nie zgodzę się. Moje P4 2,8 ma aktualnie 40 stopni, max to ok 50 gdy
    > obciążę go maksymalnie, a cichutki jest niesamowicie mimo swojego
    > wysokiego
    > TDP - wentylator mam jakiś Pentagram czy Zalman skręcony na 500 obrotów
    > czyli niesłyszalny. Takie pół kilo czystej miedzi :)

    Załóż sobie boxowy wentyl to zobaczysz jak potrafi się grzać :)
    Nieakceptowalny huk gratis :)
    Pozdrawiam
    P.S. Każdy znany mi proc jest cichutki, a nawet niesłyszalny ;)

  • 22. Data: 2009-10-05 10:31:02
    Od: Bernard <b...@e...net>

    vissim wrote:

    > Po prostu nie mogę się przekonać do produktów AMD. Wiesz, stare czasy -

    No to wytłumaczyłeś. Myślałeś o pomocy psychologa? ;)

    > grzejące się procesory, felerne serie procków, czasem jakieś większe
    > wpadki. Wiem, że Intel "sztucznie hamuje popularyzację i sprzedaż" jej

    Największa ze znanych wpadek to ewidentny błąd obliczeń jednostki
    zmiennopozycyjnej w pierwszych wersjach Intel Pentium.
    Następna - to możliwość zawieszenia systemu operacjnego na Pentium II
    przez złośliwą aplikację (problem znany jako "FOOF" od wartości kodu
    operacyjnego felernej instrukcji), naprawiona później genialnie przez
    łatkę spowalniającą działanie systemu.

    Największy chyba problem z AMD polegał na tym, że K5 wykonywał
    instrukcję LOOP 5 x szybciej od Intela i z tego powodu byle jak napisane
    oprogramowanie miało za krótkie opóźnienia czasowe, więc nie działało
    (np. bibliteki Clippera). Ten paskudny błąd został naprawiony w K6,
    który wykonywał LOOP tylko trochę szybciej od P II, co znów odbiło się
    czkawką na źle napisanym driverze sterownika ATA w Windows.

    > produktów - zakładam że słyszałeś o tym, ale ja od początku (Pentium One)
    > śledziłem głównie rozwój produktów Intela, a nie AMD. Wszystkie serie

    No to napisz po prostu "musi być Intel, bo się nie znam" ;)

    > Zresztą, może to ja się ciebie zapytam i będzie to również cenna informacja
    > dla potomnych. Dlaczego miałbym wybrać produkty AMD ? Obecny to tylko
    > Northwood z HT, a brakuje mi w nim po prostu VT dla wirtualizacji.

    Np. z powodu lepszego stosunku ceny do wydajności i innych pożytecznych
    własności, jak chociażby VT.

  • 23. Data: 2009-10-05 20:47:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    vissim pisze:
    > Po prostu nie mogę się przekonać do produktów AMD. Wiesz, stare czasy -

    No i wciąż pytam -- dlaczego?

    > grzejące się procesory, felerne serie procków, czasem jakieś większe

    Piszesz o Intel Pentium 4? ;)

    > Zresztą, może to ja się ciebie zapytam i będzie to również cenna informacja
    > dla potomnych. Dlaczego miałbym wybrać produkty AMD ? Obecny to tylko
    > Northwood z HT, a brakuje mi w nim po prostu VT dla wirtualizacji.

    Bo prawdopodobnie podobną, nieco wolniejszą platformę na ba-
    zie AMD poskładasz za mniejsze pieniądze, niż jedyne lepsze
    rozwiązanie Intela, jakim jest Nehalem i pochodne.

    Po prostu warto porównać możliwości i koszty, a nie zapierać
    się w Intela "bo nie".

    Ja używam procesorów Intela i AMD i po prostu *nie widzę
    różnicy*. Ale Nehalema bym nie kupił, bo jest absurdalnie
    drogi.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 24. Data: 2009-10-08 16:55:18
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Santana <s...@i...pl> wrote:

    > Użytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba żaden proc w historii nie grzał się tak jak pentium IV :) Mając
    > niewielkie mieszkanie można było spokojnie oszczędzić na ogrzewaniu ;)

    No popatrz a w moim starym desktopie hp dc7600 siedzi p4 640 3.2GHZ i jest
    niesłyszalny
    niezależnie od obciążenia, już dyski bardziej mi hałasują...
    Ma HT, ma 64bit nie ma jedynie VT...

    A swoją drogą bios płyty obsłuży VT? Bo mój laptop dell 1501 z AMD turion64 x2
    nie obsluguje VT, mimo że procek w teorii jak najbardziej.

    --
    gs