  • 81. Data: 2019-05-08 19:41:21
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 8 May 2019 17:22:04 +0200, w <qaus7n$a4b$1@news.mixmin.net>, "JaLa"
    <d...@t...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wszystkie twoje bzdety zostały zauważone i wytknięte.

    Akurat jeżeli chodzi o zatrzymywania się przed pasami to ma rację.
    Reszta tez o pieszych conajmniej dyskusyjna, w zasadzie i bełkot się trafia :)

  • 82. Data: 2019-05-08 23:58:20
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-08 o 13:17, r...@k...pl pisze:

    > Nie ma. Co nie zmienia faktu, że można zatrzymać się przed przejściem celem
    > przepuszczenia pieszych.

    Ależ oczywiście że jest, zacytowałem go ale został wycięty/olany i jak
    to bywa niezrozumiany przez kretyna. Zatem jeszcze raz, z uzasadnieniem:

    Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania.

    Chodzi o końcówkę zdania:
    "chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania."

    Czyli zgodnie z logiką, również wchodzenie bezpośrednio przed
    nadjeżdżającym pojazdem" czyli "wtargnięciem" jest jak najbardziej
    założeniem, że nie wszyscy uczestnicy ruchu, stosują się do przepisów.

    Kolega "pedał" nie dość że jest nieogarem przepisów PoRD to również nie
    ogarnia przepisów grup dyskusyjnych...komentując i cytując cudze
    sygnaturki :) i tym samym załapuje się na treść mojego podpisu :) jak i
    wspomniany artykuł. Ponieważ zwyczajnie jest głupi to może to tylko po
    raz kolejny udowodnić własnoręcznie.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 83. Data: 2019-05-09 00:02:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Udzielenia pierwszenstwa w opuszczeniu przez pieszego przejscia jesli znalazl sie
    na nim zgodnie z przepisami.

    ... lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.
    https://moto.money.pl/znaki-drogowe/informacyjne/d-6
    /

    Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6,
    D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić
    na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych
    miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.
    Umieszczona pod znakiem D-6 lub D-6b tabliczka T-27 wskazuje, że
    przejście dla pieszych jest szczególnie uczęszczane przez dzieci.

  • 84. Data: 2019-05-09 01:04:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Plyta ci sie zaciela. Napisz jeszcze co zwalnia z 100-300 i jednego punktu za
    zatrzymanie sie blizej niz 10m od przejscia jak nie ma na nim pieszych.

  • 85. Data: 2019-05-09 12:20:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Plyta ci sie zaciela. Napisz jeszcze co zwalnia z 100-300 i jednego punktu za
    zatrzymanie sie blizej niz 10m od przejscia jak nie ma na nim pieszych.

    Zwalnia zatrzymanie wynikające z warunków drogowych. Na przykład jeśli
    widzimy pieszych, którzy za sekundę lub kilka mogą się już znaleźć na
    przejściu i wówczas będziemy wymuszać na nich pierwszeństwo jadąc.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2019-05-09 12:42:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-09 o 12:20, Liwiusz pisze:

    > Zwalnia zatrzymanie wynikające z warunków drogowych. Na przykład jeśli
    > widzimy pieszych, którzy za sekundę lub kilka mogą się już znaleźć na
    > przejściu i wówczas będziemy wymuszać na nich pierwszeństwo jadąc.

    Oczywiście :)

    "Jeśli w pobliżu przejścia dla pieszych znajduje się pieszy, kierowca ma
    obowiązek zwolnić. Innymi słowy, jeśli widzimy osobę oczekującą przed
    "zebrą", należy zdjąć nogę z gazu, co ułatwi szybką reakcję w razie
    nagłego wejścia przechodnia na przejście. Podstawowym obowiązkiem
    kierowcy jest ustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na
    pasach. Oznacza to, że nie wolno zmusić pieszego do zatrzymania się,
    zwolnienia lub przyśpieszenia kroku, gdy znajduje się na przejściu."

    https://www.se.pl/auto/porady/przejscie-dla-pieszych
    -co-mowi-prawo-jakie-sa-obowiazki-pieszego-i-kierowc
    y-aa-QptC-Ty99-2etZ.html

  • 87. Data: 2019-05-09 12:44:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Zwalnia zatrzymanie wynikające z warunków drogowych. Na przykład jeśli
    > widzimy pieszych, którzy za sekundę lub kilka mogą się już znaleźć na
    > przejściu i wówczas będziemy wymuszać na nich pierwszeństwo jadąc.

    I taki dodatek:
    "Szczególnym przypadkiem jest ustąpienie pierwszeństwa osobie
    niepełnosprawnej i z wyraźnym ograniczeniem sprawności ruchowej. Taka
    osoba nie ma obowiązku korzystania z przejścia dla pieszych, kierowca
    musi więc zatrzymać się, ustępując pierwszeństwa."

  • 88. Data: 2019-05-09 13:03:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 8 May 2019 23:58:20 +0200, w <5cd35124$0$526$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > nadjeżdżającym pojazdem" czyli "wtargnięciem" jest jak najbardziej
    > założeniem, że nie wszyscy uczestnicy ruchu, stosują się do przepisów.

    Że jak? (chodzi o ostanie zdanie)

  • 89. Data: 2019-05-09 13:16:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-09 o 13:03, r...@k...pl pisze:

    > Że jak? (chodzi o ostanie zdanie)

    Że podstawowym założeniem każdego uczestnika ruchu (wynikające z art 4)
    jest założenie, że kierowca może się spodziewać w każdej chwili wejścia
    pieszego na pasy.

    ...bo jak zwykle istotne stwierdzenie, do którego się odnoszę
    (niewygodne dla ciebie) wyciąłeś:) Piękny zabieg próby manipulacji.
    Powtórzę zatem:
    "bo nie ma przepisu nakazującego zakładanie z góry,
    że ktoś wtargnie na przejście dla pieszych. "

    art 4 jest właśnie takim przepisem, który mówi o tym, że można się
    spodziewać że ktoś kto nie przestrzega przepisów i nagle wtargnie na
    przejscie. Nie wiedziałeś?

  • 90. Data: 2019-05-09 13:22:01

    Thu, 9 May 2019 13:16:21 +0200, w <5cd40c3b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

    > art 4 jest właśnie takim przepisem, który mówi o tym, że można się
    > spodziewać że ktoś kto nie przestrzega przepisów i nagle wtargnie na

    Nadintepretacja.
    Art. 4 mówi o tym, że kierowca ma prawo nie spodziewać się pieszego
    "wtargującego" na przejście, chyba że zachowanie to sugeruje (np. biegnie w
    stronę przejścia i patrzy w drugą stronę, mimo że nadjeżdżamy).