  • 1. Data: 2011-08-20 14:40:02
    Temat: Zasychający tusz
    Od: "L" <...@...com.pl>

    Ostatnio na tej grupie było sporo ostrzeżeń
    przed zasychającym tuszem w drukarkach
    atramentowych.
    Mam w związku z tym pytanie: jak często
    należy coś wydrukować by uniknąć takiego
    zaschnięcia tuszu?
    Czy wydrukowanie strony testowej wystarczy
    by taki cel osiągnąć? Trzeba chyba wydrukować
    coś, co zaangażuje wszystkie pojemniki?
    Moja drukarka (Canon) używa 5 pojemników.

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2011-08-20 16:16:01
    Temat: Re: Zasychaj?cy tusz
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-08-20 16:40, L pisze:
    > Ostatnio na tej grupie by?o sporo ostrze?en
    > przed zasychaj?cym tuszem w drukarkach
    > atramentowych.
    > Mam w zwi?zku z tym pytanie: jak czesto
    > nale?y co? wydrukowaae by unikn?ae takiego
    > zaschniecia tuszu?
    > Czy wydrukowanie strony testowej wystarczy
    > by taki cel osi?gn?ae? Trzeba chyba wydrukowaae
    > co?, co zaanga?uje wszystkie pojemniki?
    > Moja drukarka (Canon) u?ywa 5 pojemników.
    >
    > Pozdrowienia

    mam Canona i455, od ponad 4 lat leję w niego najtańszy tusz z allegro do
    pierwszego kompletu oryginalnych kartridży, właśnie skończyłem butlę
    500ml czarnego który kupiłem zaraz po kupnie drukarki, kolorów wlałem po
    ok. 100ml każdego. jeden raz w ciągu tego czasu po 3 miesięcznej
    przerwie musiałem ze 3 razy puścić gruntowne czyszczenie żeby zaczęły
    drukować wszystkie dysze, zazwyczaj po 2 tygodniowej przerwie wystarcza
    jedno standardowe czyszczenie żeby wszystkie dysze były drożne.

  • 3. Data: 2011-08-20 16:26:06
    Od: "L" <...@...com.pl>

    > mam Canona i455, od ponad 4 lat lejÄT w niego najtaĹ"szy tusz z allegro do
    > pierwszego kompletu oryginalnych kartridĹĄy, wĹ,aĹ>nie skoĹ"czyĹ,em butlÄT
    > 500ml czarnego ktĂłry kupiĹ,em zaraz po kupnie drukarki, kolorĂłw wlaĹ,em
    > po ok. 100ml kaĹĄdego. jeden raz w ciÄ.gu tego czasu po 3 miesiÄTcznej
    > przerwie musiaĹ,em ze 3 razy puĹ>ciÄ? gruntowne czyszczenie ĹĄeby
    > zaczÄTĹ,y drukowaÄ? wszystkie dysze, zazwyczaj po 2 tygodniowej przerwie
    > wystarcza jedno standardowe czyszczenie ĹĄeby wszystkie dysze byĹ,y
    > droĹĄne.

    Czy w Twojej drukarce głowica jest zintegrowana z tuszem czy jest osobna
    w drukarce?

  • 4. Data: 2011-08-20 16:33:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Padre" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zazwyczaj po 2 tygodniowej przerwie wystarcza jedno standardowe czyszczenie

    Niestety HP produkuje kiepskie cartridge. Po roku napełniania (wlałem ok 60 ml
    koloru) kawałek dyszy odpadł zostawiając dużą dziurę. :)
    Tyle lat napełniam przeróżne drukarki, ale pierwszy raz mi się coś takiego
    zdarzyło.

  • 5. Data: 2011-08-20 19:01:58
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Czy w Twojej drukarce g?owica jest zintegrowana z tuszem czy jest osobna
    > w drukarce?

    Oczywiście że osobna, technologia produkcji głowic zintegrowanych nie
    zakłada ich długiego użycia więc nie wytrzymują zazwyczaj więcej niż
    kilka napełnień, poza tym zintegrowane kartridże lubią się zapowietrzyć
    po opróżnieniu i wiele z nich daje się skutecznie zregenerować tylko
    przy użyciu specjalnej maszyny bo ich konstrukcja z zasady nie jest
    przeznaczona do napełniania. Dla tego proces czyszczenia głowicy na
    stałe zamontowanej w drukarce jest o wiele skuteczniejszy bo te drukarki
    mają wbudowana pompkę podciśnienia która wysysa z głowicy powietrze i
    czyści ja silnym przepływem tuszu którego przy tym procesie niestety
    sporo zużywa ale skoro możemy lać bardzo tani to nie ma to znaczenia.
    Nie wiem jak w najnowszych modelach ale Canon chyba jako jedyny stosował
    często głowice które tak jak naboje z tuszem można jednym ruchem
    wymontować jakby była potrzeba ich wyczyszczenia czy odmoczenia po
    zaschnięciu.

  • 6. Data: 2011-08-20 19:50:48
    Od: "L" <...@...com.pl>

> [...]
    > które tak jak naboje z tuszem można jednym ruchem wymontować jakby była
    > potrzeba ich wyczyszczenia czy odmoczenia po zaschnięciu.

    To skąd te ostrzeżenia, że w przypadku głowicy zamontowanej w drukarce
    po zaschnięciu tuszu drukarka jest do wyrzucenia, bo koszt głowicy jest
    taki,
    że nie opłaca się jej wymienić?

  • 7. Data: 2011-08-20 20:21:05
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-20 21:50, L pisze:
    > To sk?d te ostrze?enia, ?e w przypadku g?owicy zamontowanej w drukarce
    > po zaschni?ciu tuszu drukarka jest do wyrzucenia, bo koszt g?owicy jest
    > taki,
    > ?e nie op?aca si? jej wymieni??

    Może ktoś napisze jak to jest z drukarkami Brother. Czy też trzeba
    będzie wyrzucić?

    --
    animka

  • 8. Data: 2011-08-20 20:26:20
    Od: "L" <...@...com.pl>

    > Może ktoś napisze jak to jest z drukarkami Brother. Czy też trzeba będzie
    > wyrzucić?

    Z dyskusji na tej grupie rozumiem, że nie zależy to od marki, ale od tego
    czy głowica jest w drukarce czy jest zintegrowana z pojemnikiem na tusz.
    Być może jest tak, że niektóre marki stosują tylko jedno z tych rozwiązań,
    to nie zostało nigdzie wyraźnie napisane.

    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2011-08-20 20:34:59
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-20 22:26, L pisze:

> [...]
    > Być może jest tak, że niektóre marki stosują tylko jedno z tych rozwiązań,
    > to nie zostało nigdzie wyraźnie napisane.

    W pojemnikach na tusz nie widzę głowic (albo są inne niż w Lexmarku),
    więc głowica jest chyba w drukarce.

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-08-20 23:56:08
    Od: Padre <P...@n...net>

    > To sk?d te ostrze?enia, ?e w przypadku g?owicy zamontowanej w drukarce
    > po zaschnieciu tuszu drukarka jest do wyrzucenia, bo koszt g?owicy jest
    > taki,
    > ?e nie op?aca sie jej wymieniae?

    Jeśli tusz alternatywny jest do wielkiej dupy a o takie ostatnio raczej
    trudno, drukarka jest również do dupy bo nie zakrywa szczelnie głowic w
    miejscu parkowania albo wyłączysz niezaparkowaną z prądu i tak zostawisz
    aż zdarzy się że tusz zasechł tak dokumentnie że nie pomaga czyszczenie
    automatyczne można taką głowicę odmoczyć jeśli można ją wymontować co w
    zależności od drukarki może być bardzo łatwe albo bardzo trudne ale do
    wymiany głowicy jeszcze droga daleka szczególnie że tusze zamienne są
    zazwyczaj łatwo rozpuszczalne.

    Zupełnie inna sprawa jest zapchanie głowicy tuszem pigmentowym o
    niewłaściwych parametrach ale to zdarzało się dawno temu jak tusze
    zamienne były produkowane w beczce w garażu albo sprzedawano tusz
    kreślarski jako atrament do drukarki (choć we wczesnych modelach dało
    się na nim trochę wydrukować zanim zapchała się głowica)