  • 1. Data: 2011-08-17 17:58:22
    Temat: Gdzie znaleźć kabel eSata + power z USB
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Witam,

    Chciałbym podłączyć dysk 2.5 cala w zewnętrznej obudowie po łączu eSATA
    do notebooka. Pojawia się problem z zasilaniem. Obudowa dysku ma takie
    małe okrągłe gniazdo zasilające ( z 3mm średnicy) na DC 5V.
    Kolega pokazał mi dziś kabelek który ma do swojej obudowy dyskowej.
    Kabel z jednej strony zakończony jest wtykiem eSATA i wtykiem USB, z
    drugiej zaś strony wtykiem eSATA i wtykiem zasilającym. Kabel był na
    wyposażeniu obudowy.

    Czy ktoś widział takie kable w sprzedaży? Niemoralne sposoby zdobycia
    kabla odrzucam.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2011-08-17 19:25:03
    Temat: Re: Gdzie znaleźć kabel eSata + power z USB
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Piotr Rezmer pisze:
    > Kabel z jednej strony zakończony jest wtykiem eSATA i wtykiem USB, z
    > drugiej zaś strony wtykiem eSATA i wtykiem zasilającym. Kabel był na
    > wyposażeniu obudowy.

    A może mój notebook (Tecra S11-11H) ma zintegrowane gniazdo eSATA/USB.
    Specyfikacja na stronie Toshiby mówi:

    1 (z lewej strony) × Port eSATA/USB 2.0 z funkcją USB Sleep-and-Charge

    z kolei wikipedia podpowiada eSATA/USB = eSATAp

    http://en.wikipedia.org/wiki/ESATAp

    czyli mógłbym też szukać kabla eSATAp, zakończonego z drugiej strony 2
    wtyczkami: eSATA + jack DC 5V. Sama obudowa chyba nie wspiera Power over
    eSATA (Cooler Master Craft 250).

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-08-17 20:07:42
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-17 19:58, Piotr Rezmer wrote:
> [...]
    > wyposażeniu obudowy.
    >
    > Czy ktoś widział takie kable w sprzedaży? Niemoralne sposoby zdobycia
    To są de facto dwa kable polaczone w jeden, z jednej strony masz
    USB+eSATA, z drugiej eSATA + 5V(round). Mozesz kupic dwa kable i
    niemoralnie je skleic sobie tasma /nie widzialem takich w hurtowniach/

  • 4. Data: 2011-08-23 04:58:18
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > Czy ktoś widział takie kable w sprzedaży? Niemoralne sposoby zdobycia
    > kabla odrzucam.

    Problem udało mi się rozwiązać przypadkiem. Mam kabel USB
    (najprawdopodobniej uszkodzony). Dostarcza do dysku zasilanie, ale
    system nie widzi dysku. Pomiędzy notebookiem a dyskiem podłączyłem
    również kabel eSATA. Nic nie strzeliło, system wykrył dysk. Jest dobrze ;)

    --
    pozdrawiam
    Piotr