  • 1. Data: 2010-03-24 00:19:02
    Temat: Zasilanie Pentaksa K-x
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Czytałem, że są problemy z zasilaniem ww aparatu akumulatorkami NiMH.
    Czy ktoś może coś więcej napisać?
    Czy jest jakiś model akumulatorków, które będą się nadawać do zasilania
    tego Pentaksa?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 2. Data: 2010-03-24 05:52:49
    Temat: Re: Zasilanie Pentaksa K-x
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:
    > Czytałem, że są problemy z zasilaniem ww aparatu akumulatorkami NiMH.
    > Czy ktoś może coś więcej napisać?
    > Czy jest jakiś model akumulatorków, które będą się nadawać do zasilania
    > tego Pentaksa?

    Trzeba stosować porządne akumulatorki, ja używam Sony CycleEnergy i jest
    OK, niecałe 50 zł za 4 szt w supermarkecie.

    Z akumulatorków starego typu najsłabiej mi działał na GP 2500mAh, dość
    dobrze na 2000mAh firmy nie pamiętam jakaś nieznana. Ale one już kilka
    lat używane były. Najlepiej zainwestowac te 4 dychy i kupić coś w stylu
    Sanyo - Eneloop, Varta - Ready2use itp. Z nimi na pewno nie będzie
    problemów.

  • 3. Data: 2010-03-24 07:07:28
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Czytałem, że są problemy z zasilaniem ww aparatu akumulatorkami NiMH.
    > Czy ktoś może coś więcej napisać?
    > Czy jest jakiś model akumulatorków, które będą się nadawać do zasilania
    > tego Pentaksa?

    Sanyo Eneloop chodza bez zadnych problemow, ja teraz przeszedlem tylko na te
    akumulatorki do wszystkiego, aparatu, lampy, latarek rowerowych, sa swietne.
    Podobno akumulatorki tego samego typu co eneloop (mam na mysli te ktore sie
    wolno rozladowuja) tez dzialaja podobnie. Na zwyklych NiMH dzialal slabo,
    choc sprawdzalem tylko na firmware 1.00. Od czasu jak wgralem firmware 1.01
    do K-x i uzywam Eneloopow, nie skonczyl mi sie jeszcze prad w aparacie, po
    prostu nie jestem w stanie tyle na raz zdjec zrobic zeby rozladowac aparat.

  • 4. Data: 2010-03-24 09:07:46
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    kup Eneloopy i przestan sie zastanawiac nad tym pseudoproblemem

    --
    W stacyjce kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 5. Data: 2010-03-24 23:17:40
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > prostu nie jestem w stanie tyle na raz zdjec zrobic zeby rozladowac aparat.

    Szybkość rozładowania (rezystancja równoległa wewnętrzna) nie ma tu nic
    do rzeczy.
    Chodzi o wydajność prądową i niską rezystancję szeregową wewnętrzną.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 6. Data: 2010-03-24 23:33:28
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Szybkość rozładowania (rezystancja równoległa wewnętrzna) nie ma tu nic do
    > rzeczy.
    > Chodzi o wydajność prądową i niską rezystancję szeregową wewnętrzną.

    Chodzilo mi tylko o to, ze odkad uzywam Eneloopow, wystarczaja mi spokojnie
    na kilka wyjsc z aparatem i nie padaja po 50 zdjeciach. Niestety Energizery
    2500 tak wlasnie sie zachowywaly, choc wiedzialem ze siedzi w nich 90%
    ladunku, mialy pewnie za duzy opor i aparat sie wylaczal. Wczesniej
    wierzylem w mit energooszczednej lustrzanki ;)

  • 7. Data: 2010-03-25 09:13:01
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Norbert" <...@h...spam> napisał:

> [...]
    > nich 90% ladunku, mialy pewnie za duzy opor i aparat sie wylaczal.
    > Wczesniej wierzylem w mit energooszczednej lustrzanki ;)
    To akurat nie jest mit, tylko fakt. W lustrzance jeśli kadrujesz w wizjerze
    matryca i ekranik LCD pracują jedynie bardzo krótko - przez większośc czasu
    prądu nie pobierają. Średni pobór prądu jest zatem znacznie mniejszy niż w
    aparatach w których matryca i ekranik LCD wykorzystywane są również podczas
    kadrowania - a więc pracuja praktycznie przez cały czas włączenia aparatu.
    Natomiast w tych krótkich chwilach w pobliżu naciśnięcia spustu migawki -
    kiedy pracują AF (z reguły obiektyw jest w lustrzance cięższy, więc do
    ustawienia ostrości potrzeba więcej energii), migawka, matryca, procesor
    (który zazwyczaj ma więcej danych do przetworzenia i ze wzgledu na większą
    zakładaną szybkostrzelność musi pzretwarazać je szybciej - co się przekłada
    na większą wymaganą moc obliczeniową i większy pobór energii) i ekranik
    LCD - chwilowy pobór prądu (a więc i wymagania co do rezystancji wewnętrznej
    akumulatora) potrafi być znacznie większy niż w hybrydzie czy kompakcie.
    Natomiast jeśli włączymy w lustrzance tryb Live View - średni pobór prądu
    znacząco wzrośnie - bardzo prawdopodobne, że do wartości większych niż w
    hybrydzie czy kompakcie.
    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)