  • 1. Data: 2010-03-23 21:32:43
    Temat: Fotografowie slubni maja przerabane - dyskusja bridezillas na kafeteria.pl o fotografach
    Od: p...@a...pl

    http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=3372928&start=0
    Baardzo ciekawy portal ;)

    Dyskusja bridezillas (okropnych panien mlodych) o fotografach.
    Dostaje sie nawet jednemu z naszych ;)
    Wnioski - tak na szybko:
    "Artystyczne zdjecia" - wcale nie sa tak wysoko cenione przez Panie
    Mlode. Wazniejsze sa twarze/postacie w zblizeniach.
    Minimum z pleneru to 300 zdjec.
    Polskie Forum Fotografow Slubnych (czy jakos tak) jest
    przereklamowane ;)

    Kilka galerii z okropnym zdjeciami, sporo z fajnymi, bardzo fajnymi i
    super fajnymi - ale i tak sie nie podobaja. ;)

    Duzo podgryzania, ukrytej i nie reklamy, deprecjonowania konkurencji.

    Z innej beczki - czytam stale pare for/grup polskich i jedna
    angielskojezyczna - dpreview. Jakos nie mamy (mypolacy...) zahamowan
    przed kasliwa riposta, agresywnym tonem, chamskim slowem, rzuceniem
    blotem, sprawdzeniem reputacji Mamusi oponenta, grozba denuncjacji (to
    ostatnie wlasnie z linku z kafeterii).
    Na dpreview lekka arogancja w tonie odpowiedzi jest na ogol
    natychmiast krytykowana/hamowana przez innych forumowiczow. Nie wiem -
    efekt wychowania w kulturze protestanckiej?
    A u nas spadek po szwolezerach z Somossiery czy efekt przymusowej
    wymiany warst spolecznych w latach 40 i 50tych?
    Ciekawe jak zachowuja sie w internecie Francuzi, Wlosi a z drugiej
    strony Skandynawowie.

    pozdr
    Piotr

    ps
    "mypolacy" jako jedno slowo, jako dwa "my Polacy".

  • 2. Data: 2010-03-24 03:28:04
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > "Artystyczne zdjecia" - wcale nie sa tak wysoko cenione przez Panie
    > Mlode. Wazniejsze sa twarze/postacie w zblizeniach.

    Nie tak dawno usłyszałem opinie znajomej 20 latki.
    Była ona na kilku ślubach i oglądała fotki znajomych koleżanek.
    Powiedziała, że większość jej się nie podobała.
    Chodziło jej o wszystkie "kombinowane".
    Tzn. robione krótką ogniskową, z jakimiś "artystycznymi kolorami",
    przekrzywione kadry, duża ilość czarno białych itp.
    Wyglądało na to, że ona chciałaby po prostu klasyczne/ "normalne".
    Nie wiem czy to jednostkowa opinia.

  • 3. Data: 2010-03-24 06:17:45
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > przekrzywione kadry, duża ilość czarno białych itp.
    > Wyglądało na to, że ona chciałaby po prostu klasyczne/ "normalne".

    Przypuszczam, ze "panien mlodych" 90% tak mysli.

    Co zreszta zlego w solidnie wykonanym, klasycznym portrecie?

    Wszelkie udziwnianie tematu to maskowanie braku umiejetnosci / sprzetu /
    wyobrazni polaczone z checia ogolenia losia metoda "na sztuke".

  • 4. Data: 2010-03-24 06:34:15
    Od: pwz <d...@d...pl>

    W dniu 2010-03-24 04:28, TomekM pisze:
    (...)
    > Wyglądało na to, że ona chciałaby po prostu klasyczne/ "normalne".
    > Nie wiem czy to jednostkowa opinia.

    A co w tym złego? Ja również wolę w pierwszej kolejności mieć wykonaną
    solidną, rzemieślniczą robotę, choćby w stylu reportażu, a ujęcia
    artystyczne oraz "artystyczne" co najwyżej jako dodatek do podstawowej
    serii dokumentacyjnej.
    pwz

  • 5. Data: 2010-03-24 06:59:28
    Od: "Henry(k)" <h...@g...pl>

    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> napisał(a):

    > Wszelkie udziwnianie tematu to maskowanie braku umiejetnosci / sprzetu /
    > wyobrazni polaczone z checia ogolenia losia metoda "na sztuke".

    I próba wybicia się masy konkurencji. Kiedyś fotograf umiescił normalne
    zdjęcia w witrynie zakładu i kto przechodząc widział że dobre to zamawiał.
    Czasami zamawiał z sąsiedniej ulicy bo tamten robił lepsze.
    Teraz masz tysiące fotografów pod jednym kliknięciem w googlach i jak
    wybrać? A klienci... są już przyzwyczajeni do tego że to sprzedawca/fotograf/
    doradca ślubny mówi im jak jest dobrze i co ma się im podobać.

    Pozdrawiam z Gdyni,
    Henry

  • 6. Data: 2010-03-24 06:59:36
    Temat: Re: Fotografowie slubni maja przerabane
    Od: "Henry(k)" <h...@N...gazeta.pl>

  • 7. Data: 2010-03-24 07:17:34
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Uzytkownik <p...@a...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > "Artystyczne zdjecia" - wcale nie sa tak wysoko cenione przez Panie
    > Mlode. Wazniejsze sa twarze/postacie w zblizeniach.

    Bo te panny mlode traktuja ta galaz fotografii tak jak nalezy,
    jako zwykle rzemioslo, jak robienie butów, garniturów i sukien slubnych.
    Mozna sie tego wyuczyc, a mozna robic na wyczucie,
    jeden je ma inny nie. But robiony na miare ma byc wygodny
    i sie nie rozlezc po sezonie, o fasonie mozna sobie potem podyskutowac.

    Choc po chwili zastanowienia dochodze do wniosku,
    ze te panny mlode to glupie jakies.
    Pierwszy slub powinny wziac w celu sprawdzenia fotografa,
    dopiero 3-ci 4-ty tak na powaznie, z ladnym partnerem,
    zeby zdjecia wyszly dobrze ;)

    JD

  • 8. Data: 2010-03-24 10:05:43
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 06:59:28 +0000 (UTC), Henry(k) napisał(a):

    > A klienci... są już przyzwyczajeni do tego że to sprzedawca/fotograf/
    > doradca ślubny mówi im jak jest dobrze i co ma się im podobać.

    Tylko ze cos jest na rzeczy bo gustu trzeba uczyc. Tak naprawde nieliczni
    maja cos takiego jak "smak" wyssany z mlekiem matki. Uczymy sie odbioru
    muzyki, uczymy sie odbioru literatury, uczymy sie kuchni poprzez smakowanie
    potraw, etc. I niektorzy mimo to nie potrafia sie ubrac, dobrac dodatkow,
    dopasowac krawatu do koszuli. Nie ma powodu przypuszczac ze inaczej jest ze
    zdjeciami i ze ludzie bez przygotowania beda potrafili powiedziec co jest a
    co nie jest dobrym zdjeciem. Albo inaczej - to ze rap albo disco polo sie
    komus podoba nie znaczy wcale ze to jest dobra muzyka jesli mozna o muzyce
    w ich przypadku mowic. Wiec to ze jakiejs panience zdjecie sie podoba albo
    nie ma sie nijak do tego czy to jest dobre czy zle zdjecie.

    Kyniu

  • 9. Data: 2010-03-24 10:15:33
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 23 Mar 2010 20:28:04 -0700 (PDT), TomekM napisał(a):

    > Chodziło jej o wszystkie "kombinowane".
    > Tzn. robione krótką ogniskową, z jakimiś "artystycznymi kolorami",
    > przekrzywione kadry, duża ilość czarno białych itp.

    Jesli idzie o pokrzywione kadry to kompletnie nie rozumiem tego zabiegu.
    Przeczytal jeden z drugim w jednej jedynej ksiazce jaka kupil ze zdjecie po
    przekatnej nadaje dynamiki zdjeciu i tak cykaja. Trzeci z czwartym
    przeczytal ze zdjecia polowkowe sa zle wiec tez krzywi zeby nie miec ani
    jednego pionu bo centralna postac jest be.

    Nie mam nic przeciwko dobremu zdjeciu B&W ale niestety nagminnie B&W jest
    stosowane do tuszowania porazek fotografujacego albo maskowania szumow
    sprzetu przy wysokim ISO - mowi sie wtedy o artystycznym ziarnie analogowej
    blony. Rozumiem wiec panne mloda rozczarowana ze nie moze pochwalic sie
    swoja suknia slubna w odcieniu takim siakim.

    A krotka ogniskowa - wiadomo ze jest zla w kontekscie portretow ale czasem
    konieczna we wnetrzach. Problem pojawia sie gdy wedlug fotografujacego
    sprzet ktorym sie robi zdjecie i sam proces tworczy sa elementami tworzenia
    artystycznego dziela - nie wazne jaki jest efekt koncowy ale skoro powstal
    w artystycznym procesie tworczym za pomoca artystycznego narzedzia
    tworczego to musi byc dzielem. Wymiot.

    Kyniu

  • 10. Data: 2010-03-24 10:38:14
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > to jest dobra muzyka jesli mozna o muzyce w ich przypadku mowic. Wiec to
    > ze jakiejs panience zdjecie sie podoba albo nie ma sie nijak do tego czy

    A wazne jest to czy jej sie podoba.