  • 1. Data: 2009-04-18 13:59:55
    Temat: Zasilacz z buforem na akumulator.
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Macie może jakiś sprytny schemat zasilacza na 12V z buforowym ładowaniem
    akumulatora żelowego (taki ups na 12V) bez przetwornicy ale tak aby
    nie przeładowac akumulatora (prawidłowo go doładowywać) i zapewnic
    ciagłaość zasilania. Pobór niewielki 3..4 Waty (switch ethernetowy).
    Mały UPS to w tym przypadku troche nadmiar, lepszym i stabilniejszym
    rozwiązaniem mógłby byc taki własnie zasilacz z żelowym aku.

    pozdr
    AK

  • 2. Data: 2009-04-18 14:32:39
    Temat: Re: Zasilacz z buforem na akumulator.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Andrzej,

    Saturday, April 18, 2009, 3:59:55 PM, you wrote:

> [...]
    > Mały UPS to w tym przypadku troche nadmiar, lepszym i stabilniejszym
    > rozwiązaniem mógłby byc taki własnie zasilacz z żelowym aku.

    Transformator TS15/29 i mostek prostowniczy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-04-18 16:25:32
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Transformator TS15/29 i mostek prostowniczy.

    Moze być też TS20/3/676. Łatwo dostępny z demontażu.
    Odkąd w sieci jest ok. 230V też spełnia swoją rolę :-)

    Pozdrrr.. .Reksio

  • 4. Data: 2009-04-18 16:51:12
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

> [...]
    > tym przypadku troche nadmiar, lepszym i stabilniejszym rozwiązaniem
    > mógłby byc taki własnie zasilacz z żelowym aku.

    mam gotowca, z zastosowań militarnych ;) dostaniesz go jeśli spełnisz
    warunek - reverse engineering --> schemat pro publico bono - pisz na priv

    Andrzej

  • 5. Data: 2009-04-18 16:54:28
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Transformator TS15/29 i mostek prostowniczy.

    A dla aku nic nie szkodzi ciagłe podłaczenie ?. Nie wykończy się migiem
    w ten sposób aku. A rozładowanie Aku i duzy prąd po włączeniu zasilania.
    Myslę że nie jest to az tak proste ?.

    pozdr
    AK

  • 6. Data: 2009-04-18 17:07:57
    Od: "o" <...@p...st>

    Użytkownik "Andrzej Kmicic" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A dla aku nic nie szkodzi ciagłe podłaczenie ?. Nie wykończy się migiem w
    > ten sposób aku. A rozładowanie Aku i duzy prąd po włączeniu zasilania.
    > Myslę że nie jest to az tak proste ?.

    Jaka jest żywotność pospolitej żelówki ? 5 lat ?
    Jak mu podłączysz 14V, to pobierze znikomy prąd , latami może tak trwać i
    nic mu się nie stanie.
    Jak go rozładujesz i mu napięcie spadnie to go doładujesz początkowo
    większym prądem ograniczonym wydajnością zasilacza.
    Zalecane tu traforki z prostownikami taka właściwość mają
    Ktoś może być bardziej akuratny i zastosować stabilizowany zasilacz 13,8V
    szeregowo z opornikiem ograniczającym, pokrywającym stały pobór prądu.
    Opornikiem może być źródło prądowe, dla ambitnych, jako mikrokontroler z 24
    bitowym przetwornikiem C/A , wzmacniaczem operacyjnym dużej mocy i
    zasilaczem 5V

  • 7. Data: 2009-04-18 17:17:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Andrzej,

    Saturday, April 18, 2009, 6:54:28 PM, you wrote:

    [...]

    > A dla aku nic nie szkodzi ciagłe podłaczenie ?. Nie wykończy się migiem
    > w ten sposób aku. A rozładowanie Aku i duzy prąd po włączeniu zasilania.
    > Myslę że nie jest to az tak proste ?.

    To jest takie proste. Wymyślili to spece od alarmów za 20 lat temu.

  • 8. Data: 2009-04-18 19:04:34
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    GregZorbaEmmanuelYork pisze:

    > mam gotowca, z zastosowań militarnych ;) dostaniesz go jeśli spełnisz
    > warunek - reverse engineering --> schemat pro publico bono - pisz na priv
    >
    > Andrzej
    mam gotowca w alarmie. PRacuje już nascie lat, a mimo to akumulatora
    starcza by wył 3 minuty syreną i swecił 21W żarówką. Jak to jest
    zrobione? zasilacz, równolegle do akumulatora i na elektronike.

    ToMasz

  • 9. Data: 2009-04-18 19:43:00
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    GregZorbaEmmanuelYork pisze:

    > mam gotowca, z zastosowań militarnych ;) dostaniesz go jeśli spełnisz
    > warunek - reverse engineering --> schemat pro publico bono - pisz na priv
    >
    > Andrzej
    Coś to na priv nie wychodzi f...@a...cy_ROT13 adres wraca z błedem ???
    AK

  • 10. Data: 2009-04-18 20:38:44