  • 1. Data: 2009-04-18 13:52:15
    Temat: odgrzebana mikrofalówka jednak porażka :-(
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Odgrzebałem stara mikrofale Whirpool 6 sense Vip27 M918
    Jak ja killka lat temu wstawiałem do piwnicy to pamiętam że wywalały
    bezpieczniki. I ostatnia diagnoza była taka ze uwalony magnetron.
    Ostatnio w necie trafiłem przypadkiem na sklem z tymi częsciami i
    kupiłem za 100 kilka złotych magnetron zastepczy bo oryginał jest ponad
    2 krotnie droższy (pożałowałem, może dlatego że cała mikrofalę można
    kupic za taka kasę). Ku mojemu zdziwieniu wszystko ruszyło.
    Odmrazała i podgrzewała bez żadnych ubocznych efektów. Ale ja to robiłem
    delikatnie a moja małzonka użyła przycisku JET 1000W wtedy wali ona
    pełną mocą. No i stało się po dwu użyciach funkcji JET następny
    magnetron sie uwalił ale teraz nie wywala bezpieczników ale próbkuje co
    około sekunde jeden z przekażników i mikrofala nie działa.

    Co zrobiłem zle ?.

    Dla pradu stałego omomierz na magnetronie na obu zaciskach ma tak jak
    zwarcie. Czy cos jeszcze może być uwalone, z trafa wn idą przewody na
    kondensator z dwoma diodami. Diody są niemierzalne ale to diody wn wiec
    tak moze być.
    Czy znacie jakiś link ze schematem podłaczenia magnertronu ?.

    Na grupie przypominam sobie że pisali koledzy z doświadczeniem
    serwisowym, moze jakas rada zanim wywalę następne 100 czy 200 zł. Jak
    więcej trzeba kasy to wywalam na złom :-(.

    pozdr
    AK

  • 2. Data: 2009-04-19 12:05:08
    Temat: Re: odgrzebana mikrofalówka jednak porażka :-(
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Andrzej Kmicic pisze:

    Jednak nie porażka, nie uwaliłem magnetronu. Pomyslałem ze jednak
    uszkodzony magnetron poprzednio skutkował zwarciem i wywalał
    bezpieczniki. Więc zaczerpnąłem trochę schematów (do Whirlpoola Vip25
    AVM918 nie znalazłem ale znalazłem inne mikrofale). Zawsze zastanawiało
    mnie jak regulowana jest moc. Generalnie moc jest w mikrofalach
    sterowana czasem włączenia magnetronu. No i winowajca się znalazł,
    przekażnik właczający magnetron. Miał podpalone styki i straciły one
    spręzystość. Wyczysciłem, podgiąłem i ruszyło. Teraz musze gdzieś kupić
    przekażnik OMRON 24 G2M styki na 10A.Mały przeżroczysty dwa
    wyprowadzenia na cewkę (równoległe) i dwa styków (po lekkim skosie) Lub
    zamiennik.

    opisałem usterkę może komuś się przyda na przyszłość :-)

    pozdrawiam
    AK

  • 3. Data: 2009-04-19 12:11:18
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Andrzej Kmicic pisze:

> [...]
    > tak moze być.
    > Czy znacie jakiś link ze schematem podłaczenia magnertronu ?.

    Dla potomnych :-) ....
    Schematy znalazłem od innych microfal, styki magnetronu mają prawie
    wykazywac zwarcie. Zasilane są z trafa WN dodatkowego uzwojenia (około
    3,5V) coś jak zarnik lampy wn.
    Natomiast wysokie napięcie podawane jest przez kondensator i diode
    pomiedzy masą mikrofalówki i jedną z końcówek tego niby "zażenia". Może
    to jest jakieś "żażenie lub podgrzewanie" tego sie nie doczytałem :-).

    > Na grupie przypominam sobie że pisali koledzy z doświadczeniem
    > serwisowym, moze jakas rada zanim wywalę następne 100 czy 200 zł. Jak
    > więcej trzeba kasy to wywalam na złom :-(.

    No chyba nie wywalę więcej kasy :-).

    pozdr
    AK

  • 4. Data: 2009-04-19 13:30:24
    Od: "raffm" <r...@t...net>

    a ja zapytam czy duży będzie koszt naprawy mikrofalówki w której (jak mi się
    wydaje) jest problem z przyciskami (przyciski na folii zalaminowanej). Nie
    reaguje na naciskanie, czasami załapie i uda się coś podgrzać, bo jedynie
    ten przycisk jakoś jeszcze załapuje a innych to już za bardzo nie
    próbowałem. Ktoś wspomniał że jak się nie znasz to lepiej nie brać się za
    rozkrecanie mikrofalówki (może pokopać :) ). Czy da się to naprawić we
    własnym zakresie? jakieś pojęcie o elektryce i elektronice mam ale
    hobbystyczne a nie edukacyjne

  • 5. Data: 2009-04-19 16:04:49
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    raffm wrote:

> [...]
    > rozkrecanie mikrofalówki (może pokopać :) ). Czy da się to naprawić we
    > własnym zakresie? jakieś pojęcie o elektryce i elektronice mam ale

    jest taka firma w zielonej gorze ktora robi klawiatury membranowe na
    zamowienie, koszt zalezny od rozmiarow, zdaje sie okolo ~50 ziko za maly
    keypad.

  • 6. Data: 2009-04-19 18:11:44
    Od: "raffm" <r...@t...net>

    > jest taka firma w zielonej gorze ktora robi klawiatury membranowe na
    > zamowienie, koszt zalezny od rozmiarow, zdaje sie okolo ~50 ziko za maly
    > keypad.

    a jakoś chałupniczo nie da rady? a i jak nie podpięta do gniazdka to czego
    się obawiać przy rozkręcaniu?

  • 7. Data: 2009-04-19 18:25:14
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "raffm" <r...@t...net> napisał w wiadomości

    > a jakoś chałupniczo nie da rady? a i jak nie podpięta do gniazdka to czego
    > się obawiać przy rozkręcaniu?
    Dawno temu w "Amaterskim Radiu" był opisany mikrokomputer do złożenia.
    Klawiatura do niego była wykonana w ten sposób, że na płytce PCB z wzorem
    styków była przyklejona gruba folia samoprzylepna z otworami, na niej tśma
    dwustronna z takimi samymi otworami, na niej folia aluminiowa i na wierzchu
    znowu folia samprzylepna z naniesionym wzorem klawiatury.
    Kiedys wykonałem nawet coś takiego i nawet działało doóki nie rzuciłem tego
    w kąt i nie zająłem sie "Spectrum". Zaletą jest dowolny kształt klawiatury.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 8. Data: 2009-04-19 18:28:35
    Od: mt <m...@m...pl>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:

    > jest taka firma w zielonej gorze ktora robi klawiatury membranowe na
    > zamowienie, koszt zalezny od rozmiarow, zdaje sie okolo ~50 ziko za maly
    > keypad.

    Faktycznie http://www.keypol.zgora.pl/ z tym ze koszta beda wieksze
    przy 1 sztuce.

  • 9. Data: 2009-04-19 18:30:34
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-04-19 15:30, raffm napisał:
> [...]
    > rozkrecanie mikrofalówki (może pokopać :) ). Czy da się to naprawić we
    > własnym zakresie? jakieś pojęcie o elektryce i elektronice mam ale

    Miałem u rodzinki podobny objaw z kilkuletnią kuchenką. Też myślałem, że
    skończy się na konieczności wymiany klawiatury jednak wystarczyło
    dokładne wyczyszczenie i konserwacja złącz łączących panel sterowania i
    wyświetlacza z płytą elektroniki. Wszystko było zabrudzone tłustą mazią
    (resztki tłuszczu i wilgoci - jak to w kuchni bywa) Kuchenka od około
    roku działa jak nowa. Sprawdź, może u Ciebie będzie podobnie

    --
    Cz.

  • 10. Data: 2009-04-19 18:53:36
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    raffm wrote:

    > a jakoś chałupniczo nie da rady? a i jak nie podpięta do gniazdka to czego
    > się obawiać przy rozkręcaniu?
    chalupniczo to jest taki klej przewodzacy, mozna nim probowac naprawic te co
    jest. koszt ~7pln za tubke, w chemicznych/samochodowych mozna dostac od
    reki ('klej do naprawy ogrzewania tylnej szyby')

    a bac sie Nalezy KONDENSATORA. jest czesto naladowany jeszcze przez wiele
    tygodni po 'uzyciu'. pierwsze co nalezy zrobic to go rozladowac, przy czym
    nalezy to tez robic z glowa (zrobienie zwarcia srubokretem to srednio
    rozsadny pomysl). napiecie znamionowe to zdaje sie 3000V , luk moze
    oslepic/wywolac odpryski metalu.

    btw. nowa mikrofalowka to ~200pln, uzywana - ~100 pln albo nawet 'koszt
    transportu', ja bym sobie dal spokoj a stara wcisnal gdzies na strych,
    czesci sie kiedys przydadza.