  • 1. Data: 2009-04-18 14:47:45
    Temat: Prąd transoptora
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W urządzeniu jest transoptor CNY74-4 http://tiny.pl/z97p
    Obwód diody w transoptorze zamykany jest mikrostykiem (krańcówka) poprzez
    opornik 1k w szereg i to wszystko do 5V.
    Z danych katalogowych prąd diody w transoptorze to 60 mA. A tu wychodzi 5mA
    i pewnie jeszcze trzeba odliczyć spadek napięcia na tej diodzie. To jest ta
    płyta gdzie jest ten transoptor.
    http://www.akcesoria.cnc.info.pl/sterownik_silnika_k
    rokowego_sskmb2.htm
    A chodzi mi o zamianę krańcówek mechanicznych na indukcyjne.
    http://www.ifm.com/ifmuk/web/dsfs!IS5026.html
    Pisałem o tym w poście "czujnik zbliżeniowy (indukcyjny) 2 wire z 15.04.

    Można je bez przekaźników pośredniczących zamienić?

    Robert

  • 2. Data: 2009-04-19 18:23:05
    Temat: Re: Prąd transoptora
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    60 ma to jest max co dioda wytrzyma a zaswieci już przy 5 ma

  • 3. Data: 2009-04-20 16:10:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dolczak" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 60 ma to jest max co dioda wytrzyma a zaswieci już przy 5 ma

    No i cos mi tu smierdzi, bo jesli przewody sa tylko dwa, to ten
    czujnik w stanie "rozwartym" musi troche pradu przepuszczac.
    Ponizej 0.8mA ?
    To i przy takim pradzie ten transoptor troche zaswieci, i troche
    sie otworzy, a rozrzut parametrow ma spory -
    CTR miedzy 0.5 a 6.

    Albo trzeba bedzie jakis uklad dopasowujacy zrobic, albo kupic inne
    czujniki.

    J.

  • 4. Data: 2009-04-20 20:21:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."

    > Albo trzeba bedzie jakis uklad dopasowujacy zrobic, albo kupic inne
    > czujniki.

    Inne czujnik to nie. Są już w maszynie. Jak już to coś dopasowującego.

    Robert