  • 21. Data: 2014-02-15 10:11:10
    Temat: Re: Żarówka LED a miganie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ldltdg$kub$1@wieslauf.sub.de...
    > Powitanko,

    > Ale klasyczna zarowka zanim sie rozgrzeje, tez jest niemal zwarciem.
    > Skoro diody w mostku nie odlatuja, to albo sa po byku bardziej niz triak,
    > albo trwa to dluzej, niz rozgrzewanie zarowki.

    60W żarówka w temperaturze pokojowej - 59om (zmierzyłem przed chwilą).
    Prąd na początku: 230/59 = 3,9A (po nagrzaniu 0,26A).
    To dużo, ale to jeszcze kawałek do zwarcia.

    Zastanawia mnie jak triak w szereg z dwiema diodami zostanie włączony między
    230V (w szczycie więcej) a nie naładowany elektrolit to jak się podzieli
    między nie napięcie. ESR kondensatora pewnie poniżej 1om. Więc np. przy 30A
    tylko 30V na kondensatorze. Albo prąd jeszcze większy albo reszta na
    półprzewodnikach. Może być, że na diodach będzie po kilka V a na triaku
    kilkadziesiąt. Jeśli tak jest to znacznie mniej po byku diody wygrają z
    triakiem bez problemu.
    P.G.

  • 22. Data: 2014-02-15 12:45:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Feb 2014 10:11:10 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > między nie napięcie. ESR kondensatora pewnie poniżej 1om. Więc np. przy 30A

    Jeszcze masz rezystancje i indukcyjnosc kabli, wtyczek, bezpiecznikow
    i licznikow. Czasem jakis dlawik.
    A i prad jak duzy poplynie to szybko przestanie.

    > Albo prąd jeszcze większy albo reszta na
    > półprzewodnikach. Może być, że na diodach będzie po kilka V a na triaku
    > kilkadziesiąt.

    Triaki i tyrystory o ile pamietam to z natury sie wolno otwieraja.

    J.

  • 23. Data: 2014-02-15 13:45:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Jeszcze masz rezystancje i indukcyjnosc kabli, wtyczek, bezpiecznikow
    > i licznikow. Czasem jakis dlawik.
    > A i prad jak duzy poplynie to szybko przestanie.

    Co dla nas szybko to dla krzemu wieczność :).

    Tym gorzej dla nich :).
    P.G.

  • 24. Data: 2014-02-15 14:22:25
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jingiel wrote:

    > Dokładnie, brama czasem drży z racji swojej wagi. Szczególnie, gdy
    > na
    > końcu wchodzi w zamek. Zresztą jak na taką firmę parę baboli tam
    > jest.
    > Po ponad roku użytkowania musiałem wymieniać diorę od fotokomórki,
    > bo
    > straciła emisję. Z lipnych podzespołów korzystają.

    trochę kleju do gwintów i po sprawie

    jeffrey

  • 25. Data: 2014-02-15 15:25:17
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 15.02.2014 08:39, Jingiel wrote:

    > Po ponad roku użytkowania musiałem wymieniać diorę od fotokomórki, bo
    > straciła emisję.

    To i tak długo działała - krótką bramę pewnie masz i zacienione miejsce.
    Te fotokomórki z siwą diodą nadawczą padały po miesiącu.
    Nawet z tymi lepszymi diodami były jaja, bo soczewka spadała (drgania)
    albo matowiała, a jak już nie dało się tak zamontować żeby odbiornik
    zawsze był w cieniu, to prędzej czy później były problemy.

    --
    Mirek.

  • 26. Data: 2014-02-15 15:34:35
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > To urządzenie mieści w sobie więcej poronionych pomysłów, ale skoro mowa
    > o lampie: tam żarówka po prostu się strzepuje. Gdyby zastosowali żarówkę
    > na 24V od kierunkowskazów (siłowniki na 24V), to byłaby wieczna, ale
    > NIE! - wsadzili na 230 i to jeszcze na mały gwint - wymienialiśmy na
    > ledówki (akurat nic się nie paliło... nie były z resztą tanie) ... to
    > się znowu france odkręcały (bo ciężkie).

    Żarówka na 24V to chyba niezbyt szczęśliwe rozwiązanie. Potrzebny
    transformator, a to kosztuje. Z dostępnością takich żarówek też problem
    w porównaniu do 230V z gwintem E14. Poza tym można zastosować ledówki na
    GU 10 po wymianie gniazda lub MR16.

  • 27. Data: 2014-02-15 15:39:07
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.02.2014 14:36, Jingiel pisze:

    > Czyli ewentualnie triak o większej wydajności prądowej?

    A nie możesz przełączać pradu/napiecia stałego?
    Są "żarówki" LED na 12 V.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 28. Data: 2014-02-15 15:45:33
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 15.02.2014 15:34, Jingiel wrote:

    > Żarówka na 24V to chyba niezbyt szczęśliwe rozwiązanie. Potrzebny
    > transformator, a to kosztuje.

    Mówiłem o wersji z siłownikami na 24V.

    > Z dostępnością takich żarówek też problem

    Są na dostępne 24/7 na każdej stacji benzynowej.

    > Poza tym można zastosować ledówki na
    > GU 10 po wymianie gniazda lub MR16.

    Jak masz taki wynalazek u siebie. A jak montujesz to klientom? W razie
    awarii masz drakę, że mu nie zamontowałeś oryginalnego tylko podróbkę.
    Musi mu się oryginał zepsuć (po gwarancji) żeby coś takiego można było
    zrobić.

    --
    Mirek.

  • 29. Data: 2014-02-15 20:13:36
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-02-15 15:39, Cezary Grądys pisze:

    > A nie możesz przełączać pradu/napiecia stałego?
    > Są "żarówki" LED na 12 V.

    A jak mam to robić. Napęd bramy przesuwnej pracuje na 230V. Musiałbym
    całą lampę przerabiać. A konkretnie wstawiać zasilacz na 12V. Trochę bez
    sensu. Jeśli faktycznie wstawienie rezystora 100 ohm rozwiązuje problem
    to nie ma sensu bujać się z przeróbkami na 12V. Na razie kwestia z
    rezystorem tylko teoretyczna. Nie sprawdzałem w praktyce.

  • 30. Data: 2014-02-20 09:46:04
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 15.02.2014 20:13, Jingiel pisze:

> [...]
    > to nie ma sensu bujać się z przeróbkami na 12V. Na razie kwestia z
    > rezystorem tylko teoretyczna. Nie sprawdzałem w praktyce.

    To faktycznie, nie ma sensu, lepszy będzie ten rezystor. Jeszcze jeden
    pomysł przyszedł mi do głowy. W kibelku mam oświetlenie LED i tam
    zapewne nie ma pojemności w zasilaniu, bo widać efekt stroboskopowy na
    spadających kroplach z kranu. Może po prostu poszukaj takich, co nie
    mają filtracji w zasilaniu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl