  • 1. Data: 2014-02-14 11:47:23
    Temat: Żarówka LED a miganie
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    Postanowiłem ostatnio zamienić tradycyjną żarówkę w lampie
    sygnalizacyjnej od napędu bramy Nice 230V 40W na żarówkę LED. Jak
    wiadomo w czasie, gdy brama jest w ruchu żarówka błyska tak na oko ok.
    jedno błyśniecie na sekundę, czyli 1Hz. Układ od błyskania w lampie jest
    na scalaku 555, zaś elementem wykonawczym jest triak BT 137. No i
    wytrzymał on z żarówką Ledową może z 2 minuty. Żarówka o mocy 4W. Co
    może być przyczyną? U sąsiada jest napęd innego producenta i tam
    wkręcona jest od dawna żarówka LED i nic się nie dzieje. Jakieś pomysły?

  • 2. Data: 2014-02-14 12:51:21
    Temat: Re: Żarówka LED a miganie
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.02.2014 11:47, Jingiel pisze:
> [...]
    > może być przyczyną? U sąsiada jest napęd innego producenta i tam
    > wkręcona jest od dawna żarówka LED i nic się nie dzieje. Jakieś pomysły?

    Pewnie żarówka ma na wejściu mostek i pojemność. Dlatego jest spory
    impuls prądowy przy załączeniu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2014-02-14 14:36:18
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Pewnie żarówka ma na wejściu mostek i pojemność. Dlatego jest spory
    > impuls prądowy przy załączeniu.

    Czyli ewentualnie triak o większej wydajności prądowej?

  • 4. Data: 2014-02-14 14:39:12
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 14 lutego 2014 11:47:23 UTC+1 użytkownik Jingiel napisał:
    > Postanowiłem ostatnio zamienić tradycyjną żarówkę w lampie
    >
    > sygnalizacyjnej od napędu bramy Nice 230V 40W na żarówkę LED.

    Nic z postanowienia nie wyjdzie. Nie ma żarówek LED.

  • 5. Data: 2014-02-14 14:39:42
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-02-14 14:36, Jingiel pisze:

    > Czyli ewentualnie triak o większej wydajności prądowej? I

    Czyżby 8A było za mało? Wstawiłem BT138, czyli te 12A, ale na razie Leda
    nie wkręcam.

  • 6. Data: 2014-02-14 14:45:29
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Czyli ewentualnie triak o większej wydajności prądowej?

    Albo opornik ograniczający udary.

    Paweł

  • 7. Data: 2014-02-14 14:48:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com wydumał sobie:

    > Nic z postanowienia nie wyjdzie. Nie ma żarówek LED.

    Ani czerwonej bielizny.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2014-02-14 15:07:17
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-02-14 14:39, s...@g...com pisze:

    > Nic z postanowienia nie wyjdzie. Nie ma żarówek LED.

    Bo widzisz lampa LED potocznie zwana żarówką LED. Tak jak policyjny
    radar, potocznie zwany suszarką, która nie jest:-)

  • 9. Data: 2014-02-14 15:12:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Feb 2014 15:07:17 +0100, Jingiel napisał(a):

    > Bo widzisz lampa LED potocznie zwana żarówką LED. Tak jak policyjny
    > radar, potocznie zwany suszarką, która nie jest:-)

    Proponuję popularyzować formę "ledówka".
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2014-02-14 15:26:16
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-14 11:47, Jingiel pisze:
> [...]
    > może być przyczyną? U sąsiada jest napęd innego producenta i tam
    > wkręcona jest od dawna żarówka LED i nic się nie dzieje. Jakieś pomysły?
    Zła ledówka. Jedne mają "chińską przetworniczkę" do ledów, inne mają
    tylko szeregowy kondensator (i diody). Takie obciążenie
    prawie-czysto-pojemnościowe ubija triaka. Dałbyś rezystor 100ohm w
    szereg, to byłoby lepiej.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173