  • 1. Data: 2014-02-13 00:20:48
    Temat: Taki 2T forward sobie wymarzyłem
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Witam,

    Zabieram się za swojego pierwszego 2T forward.
    Starając się bardzo wyszło mi takie oto coś :

    https://drive.google.com/file/d/0Bz18vSausn4LT3VlWnl
    LZWptblE/edit?usp=sharing

    Bardzo proszę o komentarze co stąd można jeszcze wywalić albo
    uprościć,ale niekoniecznie potanić.

    Nie chce stosować gotowych kontrolerów. Ale wszelkie uwagi mile widziane.

    Adam

  • 2. Data: 2014-02-13 00:43:26
    Temat: Re: Taki 2T forward sobie wymarzyłem
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Thursday, February 13, 2014, 12:20:48 AM, you wrote:

> [...]

    > uprościć,ale niekoniecznie potanić.
    > Nie chce stosować gotowych kontrolerów. Ale wszelkie uwagi mile widziane.

    Nie mam uwag, skoro postanowiłeś sobie życie dokumentnie i bez sensu
    skomplikować. Dla mnie idea sterowania przetwornicą za pomocą uC czy
    FPGA jest z samego założenia bez sensu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-02-13 08:15:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Feb 2014 00:43:26 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    LZWptblE/edit?usp=sharing

    > Nie mam uwag, skoro postanowiłeś sobie życie dokumentnie i bez sensu
    > skomplikować. Dla mnie idea sterowania przetwornicą za pomocą uC czy
    > FPGA jest z samego założenia bez sensu.

    2T byc moze, ale tak ogolnie ?
    Nie podoba ci sie zaden z istniejacych kontrolerow, to robisz wlasny.

    uC ma pare wad, ale FPGA niby mniej, szczegolnie typy ktore nie
    wymagaja dlugiego ladowania na starcie ...

    J.

  • 4. Data: 2014-02-13 09:55:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, February 13, 2014, 8:15:02 AM, you wrote:

> [...]
    > uC ma pare wad, ale FPGA niby mniej, szczegolnie typy ktore nie
    > wymagaja dlugiego ladowania na starcie ...

    Ale to nadal wyważanie otwartych drzwi. Zastosowanie układu
    programowalnego nie niesie żadnej nowej jakości a ekonomia rozwiązania
    kuleje.

    Rozwiązania ,,cyfrowe" dla trybu prądowego - wątpliwe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-02-13 12:17:19
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > kuleje.
    >
    > Rozwiązania ,,cyfrowe" dla trybu prądowego - wątpliwe.

    Ja się zgadzam że cyfrowe nie jest lepsze. Do tego nie musisz mnie
    przekonywać. Staram się zintegrować co się da w tym co już jest i musi
    być z innych powodów.

    A mam właśnie fpga gdzie mógłbym dodać taki kontroler oraz możliwość
    pomiaru napięcia wyjściowego przez ADC ( bo jeden kanał wolny, adc jest
    na dodatek izolowany przez ADUM3441 ).

    Rozwiń proszę opinię na temat "Rozwiązania ,,cyfrowe" dla trybu prądowego
    - wątpliwe".

    PWM jak PWM tyle że w fpga. Ograniczenie prądu cycle-by-cycle jest.
    Pomiar napięcia wejściowego i wyjściowego też jest.

    Więc chyba wszystko co trzeba.

    Adam

  • 6. Data: 2014-02-13 14:30:13
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > kuleje.
    >
    > Rozwiązania ,,cyfrowe" dla trybu prądowego - wątpliwe.

    Mam jeszcze jedno pytanie. Zwykle w przetwornicach stosowany jest
    kondensator w okolicach 1 - 2 nF włączony pomiędzy stronę pierwotną a
    wtórną transformatora.

    Opis tego kondensatora w wielu publikacjach ogranicza się do
    stwierdzenia typu : " w celu ograniczenia EMI stosuj kondensator i już".

    Pytam i pytam googla ale chyba zadaje niewłaściwe pytania.

    Czy mógłbyś proszę w kilku słowach opisać dlaczego tak jest ? W jaki
    sposób ten kondensator ma wpływ na ograniczenie emi? Co się dzieje jak
    go nie ma ?

    wydaje mi się że to ma związek z dużym dV/dt i pojemnością między stroną
    pierwotną a wtórną ale to jest moje zgadywanie.

    Pzdr

    Adam

  • 7. Data: 2014-02-13 14:37:17
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Górski" <gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości
    > Czy mógłbyś proszę w kilku słowach opisać dlaczego tak jest ? W jaki
    > sposób ten kondensator ma wpływ na ograniczenie emi? Co się dzieje jak go
    > nie ma ?

    Kabel z jednej strony i kabel z drugiej strony tworzą antenę, kondensator
    zwiera w.cz.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 8. Data: 2014-02-13 15:22:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    [...]

    > Mam jeszcze jedno pytanie. Zwykle w przetwornicach stosowany jest
    > kondensator w okolicach 1 - 2 nF włączony pomiędzy stronę pierwotną a
    > wtórną transformatora.

    Tylko w przypadku, gdy nie ma połączenia strony wtórnej z PE... I
    oczywiście nie dotyczy to 2T-forwarda!

    > Opis tego kondensatora w wielu publikacjach ogranicza się do
    > stwierdzenia typu : " w celu ograniczenia EMI stosuj kondensator i już".

    I słusznie :)

    > Pytam i pytam googla ale chyba zadaje niewłaściwe pytania.

    I nie znajdziesz odpowiedzi - nie potrafisz uwierzyć na słowo?

    > Czy mógłbyś proszę w kilku słowach opisać dlaczego tak jest ? W jaki
    > sposób ten kondensator ma wpływ na ograniczenie emi? Co się dzieje jak
    > go nie ma ?

    Jak go nie ma, to przy pomiarach EMI, które są prowadzone z
    uziemieniem strony wtórnej, masz przekroczenie norm emisji zakłóceń.

    > wydaje mi się że to ma związek z dużym dV/dt i pojemnością między stroną
    > pierwotną a wtórną ale to jest moje zgadywanie.

    Też. Chodzi o doprowadzenie strony pierwotnej dla zakłóceń do
    uziemienia. Jeśli jest prowadzony przewód PE, to w filtrze wejściowym
    masz dwa kondensatory Y. I w takim wypadku zazwyczaj strona wtórna
    jest łączona również do PE.
    Jak masz łączenie dwoma przewodami, bez PE, to przyjmuje się, że
    strona wtórna w jakiś sposób bezpośredni lub pośredni będzie
    sprowadzona do potencjału Ziemi i zakłócenia tędy mają sobie wypływać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2014-02-13 15:23:14
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-02-13 14:37, Ukaniu pisze:

    > Użytkownik "Adam Górski" <gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości
    >
    > Kabel z jednej strony i kabel z drugiej strony tworzą antenę,
    > kondensator zwiera w.cz.

    Widziałem kilka przetwornic DC/DC np NMH4805 gdzie pojemność in/out nie
    przekracza 30pF.

    Czy jest to na tyle małe że nie trzeba tam stosować tego typu
    kondensatora, czy też jest to zrobione w inny sposób ?

    Adam

  • 10. Data: 2014-02-13 15:33:32
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    > Tylko w przypadku, gdy nie ma połączenia strony wtórnej z PE... I
    > oczywiście nie dotyczy to 2T-forwarda!

    To fakt że wszelkie schematy gdzie widziałem tego typu C to były flyback-i.

    No i właśnie tego nie rozumiem , dlaczego to nie dotyczy 2T-forwarda.

    Pzdr

    Adam