  • 71. Data: 2016-10-31 15:17:18
    Temat: Re: Zarejestrowałem kartę
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ALEX MR" 580a1e3b$0$661$6...@n...neostrada.pl

    > To wina polityków że nie potrafią uciąć rozdętych przywilejów emerytalnych.

    Największe emerytury biorą politycy -- proste. :)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 72. Data: 2016-10-31 15:19:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 580b6d97$0$15207$6...@n...neostrada.pl

    > A tak nawiązując do tego co napisałeś - lubiłem Francję nie za pisarzy,
    > aktorów itd, ale za kultywowanie od bardzo dawna pięknych idei.

    Jakie konkretnie idee masz na swej myśli?

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 73. Data: 2016-10-31 21:03:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >
    > Testy z alergenami dają wyniki.
    > Cywilizowani ludzie opierają swe wyroki o wyniki tego rodzaju,
    > sądy białostockie -- gardzą tymi wynikami, przez co wyroki
    > tychże sądów lewitują. ;)

    > Rozmowa z lekarzem:
    >
    > L: - Mogę Cię zatrudnić u siebie.
    > - Nie stać Cię na moją pracę.
    > L: - Ile chcesz zarabiać?
    > - Tyle, by starczyło mi na lekarzy.
    > L: - Hm... Faktycznie -- nie stać mnie...
    >
    > IMO lekarze debilami nie są, ale ceny mają wygórowane -- co jest efektem
    > ,,opieki'' państwowej. Uwolnienie tego zawodu dałoby skutki podobne do

    mówisz, że w USA panuje pełen komunizm i kontrola państwa?
    Bo tam ceny za usługi medyczne są wielokrotnie wyższe niz u nas.
    Ostatnio kolega pokazał mi rachunek za zabieg. Pół litra soli
    fizjologicznej 800USD :) Usługa lekarska sumarycznie 55000$ za 1 dzień
    opieki.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 74. Data: 2016-11-01 17:41:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "masti" nv882n$lli$...@d...me

    > mówisz, że w USA panuje pełen komunizm i kontrola państwa?

    Nie byłem w USA -- nie wiem, jak tam jest.
    [może masti myli mnie z kimś innym?]

    > Bo tam ceny za usługi medyczne są wielokrotnie wyższe niz u nas.

    - Czy zarobki w USA nie są wielokrotnie wyższe niż u nas?
    - Czy jakość usług medycznych w USA nie jest wyższe niż u nas?
    - Czy lekarze w USA lekceważą (uznają za bezwartościowe) wyniki
    badań wykonanych za pomocą: spirometru, rezonansu magnetycznego,
    rentgena, autorefraktometru? Czy uznają za bezwartościowe) wyniki
    testów z alergenami u chorego na astmę alergiczną?
    - Czy lekarze w USA samodzielnie (wbrew uznanym regulacjom prawnie
    panującym) decydują o tym, co jest lekiem, a co nie jest?
    - Czy lekarze w USA leczą astmę za pomocą antybiotyków?

    > Ostatnio kolega pokazał mi rachunek za zabieg.

    - Czy w USA nie ma płacenia lekarzom pieniędzmi
    wspólnymi -- podatkami itp. darowiznami?

    > Pół litra soli fizjologicznej 800USD :)
    > Usługa lekarska sumarycznie 55000$ za 1 dzień opieki.

    Bogaty jest Twój znajomy. IMO opłaciłoby się mu przyjechanie do
    Polski. ;) Za niemal ćwierć miliona pln miałby doskonałą opiekę!!! ;)

    BTW -- u nas od czasu do czasu ktoś podaje takie sole.
    TV pokazała człowieka, któremu podano (choć ów człek
    miał nadciśnienie) i wypuszczono ze szpitala niemal
    natychmiast... Człowiek zmarł w kilka godzin później...

    -=-

    Bądź rozsądny -- nie jest lekarzem ktoś, kto nie rozumie badań
    medycznych, kto nie rozumie zasady działania ,,wypisywanych''
    leków, kto wyniki badań medycznych uznaje za bezwartościowe...

    Kiedyś medycy upuszczali krew, leczyli rtęcią...

    Lekarz -- leczy. :)
    Aby leczyć -- musi mieć wiedzę, pokorę wobec tak zwanego życia, techniczne
    możliwości... Tych ostatnich nie brakuje w Polsce -- urządzenia są kupowane
    od ludzi obeznanych z medycyną.

    Nie życzę Ci źle, ale jeśli zachorujesz, przekonasz
    się o tym, że lekarzy w Polsce -- ,,jak na lekarstwo''. ;)
    Grypę wyleczysz sam, na anginę dostaniesz antybiotyk,
    skutki cukrzycy będziesz leczył naprawdę, o ile udźwigniesz
    to leczenie finansowo, bądź odetną Ci stopy...

    Szybko przekonasz się o tym, że w Polsce ludzi chorych zabija
    się, jeśli są biedni. Natomiast zdrowych -- klasyfikuje się jako
    chorych (udając przy okazji ich leczenie) bądź jako zdrowych...
    Zdrowych, lecz zakwalifikowanych jako chorych, przekwalifikowuje
    się co jakiś czas na zdrowych, nazywając proces ów -- leczeniem...
    W Polsce uczciwie leczy się bogatych. :) I bardzo bogatych. :)

    Niewiele zmieniają ,,darmowe leki dla seniorów''.
    Być może ludzie biedni i zupełnie starzy też są
    leczeni -- jako materiał ;) badawczy...

    Z raka i zawału -- leczy się w Polsce także zdrowych, gdyż za takie
    leczenie medycy w Polsce otrzymują zapłatę. Tak właśnie u mnie lekarz
    rodzinny wstępnie zdiagnozowała zawał serca -- choć serce mam nadzwyczajnie
    zdrowe. :) I tak u mego ojca pulmonolog, biegły sądowy, Anna Dziób, wstępnie
    zdiagnozowała raka oskrzeli...

    Póki jesteś zdrowy i młody -- ucz się od ludzi zaradnych, którzy nie chcą pracować,
    gdyż wiedzą, że nie stać ich będzie na leczenie. Oszczędzaj zdrowie, żyj na luzie,
    unikaj alkoholu i tytoniu... Soli i cukru -- także... Pamiętaj, że nadmiar masy
    ludzkiej ;) to mniej więcej: zawały serca, problemy z krążeniem, przeciążanie płuc,
    zwyrodnienia i uszkodzenia stawów -- i kolanowych, i biodrowych, i kręgosłupowych...

    Raczej nie licz tutaj na pomoc lekarską. :)

    Mnie, za moją pracę w mojej młodości, dano w Polsce wyrok śmierci. :)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 75. Data: 2016-11-01 17:56:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "masti" nv882n$lli$...@d...me

    > Nie byłem w USA -- nie wiem, jak tam jest.

    no tak. zapomniałem, że żeby mieć wiedzę o świecei trzeba być choć
    odrobinę inteligentnym/.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 76. Data: 2016-11-01 18:28:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nvagk2$u7h$...@n...news.atman.pl

    > rodzinny wstępnie zdiagnozowała zawał serca -- choć serce mam nadzwyczajnie
    > zdrowe. :) I tak u mego ojca pulmonolog, biegły sądowy, Anna Dziób, wstępnie
    > zdiagnozowała raka oskrzeli...

    Aby było zupełnie jasne -- biegły sądowy z zakresu pulmonologii.
    Kobieta zleciła konającemu z wyczerpania człowiekowi badania,
    celem których było szukanie raka oskrzeli. Ojciec zaś miał
    typowe objawy ,,wody'' w płucach. Owe płyny w opłucnej były
    przyczyną agonalnego stanu zdrowia -- zostały usunięte raptem
    w kilka godzin za pomocą tabletek.

    Nie szczekam jak pies na swoim podwórku -- oświadczenie mojego ojca
    złożone jest w sądzie, gdzie daje świadectwo owej pani Annie Dziób.
    W istocie ta pani ma dwa nazwiska, ale tego drugiego dokładnie nie
    pamiętam (Ramatowska, Romatowska) a nie chcę kaleczyć.

    Pomimo tych osiągnięć ;) (i innych -- odrzucania wykresów spirometrów,
    odrzucania wyników testów z alergenami, dziwnego badania pulskoksymetrem,
    braku odpowiedzi na moje pytania) Sąd Okręgowy uznał, że owa pani jest
    dobrym biegłym w mojej sprawie :) a opinia tej pani -- jest miarodajnym
    materiałem doradczym w mej sprawie.

    BTW tych pytań -- i w Gołdapi, i w Wieńcu Zdroju (byłem w tych miejscach
    na prewencji rentowej ZUS) i w innych miejscach polscy lekarze (różni lekarze)
    wiedzą o tym, że astma wymusza wydłużenie czasu spania, ale akurat pani Dziób
    uchyliła się od zadawanego jej pytania dotyczącego potrzeby wydłużenia czasu snu.

    Odpowiedź na to pytanie jest ważna, gdyż doba ma 24 godziny a ja muszę (co jest
    zapisane w dokumentach złożonych i uznanych bezspornie w sądzie) długo ćwiczyć
    z uwagi na stan kręgosłupa. Twierdzę, że brak mi czasu na: te ćwiczenia, sen
    i pracę -- a (jako że nie jestem artystą itp. osobą) obowiązuje mnie
    czterdziestogodzinny tydzień pracy...

    Odpowiedź ważna, pytanie powtarzane wielokrotnie, ale odpowiedzi tej -- brak.

    Tak wygląda proces w białostockim sądzie.

> [...]

    > Raczej nie licz tutaj na pomoc lekarską. :)

    > Mnie, za moją pracę w mojej młodości, dano w Polsce wyrok śmierci. :)

    W młodości mej uszkodziłem kręgosłup szyjny, biodra, nadgarstki, kolana...
    Co prawda niekoniecznie ;) zarobkową pracą, ale pracy miałem bardzo dużo.

    Przyszedłem na świat z poważnymi wadami wzroku, mam uszkodzony słuch
    (w efekcie chyba i z tym uszkodzeniem związane są trudności z utrzymaniem
    równowagi) i masę stawów (biodrowe, kolanowe, stawy stóp...) i uszkodzony
    kręgosłup (we wszystkich trzech częściach: szyjnej, piersiowej i lędźwiowej,
    co zdarza się bardzo rzadko) a do tego mam alergiczną astmę...

    Pomimo tego wszystkiego -- nawet nie przysługuje mi w Rzeczpospolitej Polskiej
    najlżejszy stopień niepełnosprawności. :)

    Astma to także ,,zasługa'' długotrwałego ,,leczenia'' alergii za pomocą antybiotyków.
    Nieleczona alergia -- wywołuje astmę. Czym jest astma? Możesz poczytać w necie.
    Alergia to (w skrócie rzecz jasna) niepotrzebna reakcja obronna układu
    immunologicznego.
    Leczyć ją można różnie -- także lekami wziewnymi. Bez tego leczenia oskrzela
    ,,zarastają''. :)

    http://leczeniepro.pl/wp-content/uploads/2009/06/ast
    ma.jpg

    W USA, z tego, co wiem, mógłbym zażądać odszkodowania za ,,leczenie'' alergii i astmy
    antybiotykami.
    Mógłbym tam też zażądać odszkodowania za ,,leczenie'' urazu słuchu antybiotykiem...

    I (jeśli jeden dzień pobytu w szpitalu naprawdę kosztuje w USA ponad pół tysiąca
    dolarów)
    mógłbym leczyć się za otrzymane odszkodowania domowymi metodami w luksusowych
    warunkach...
    W Polsce raczej ograniczyć się można do samoleczenia domowymi metodami wspomaganego
    przez nielicznych lekarzy...

    Ci nieliczni -- zlecają badania i nie leczą wszystkiego antybiotykami. :)
    Znam ich niewielu.

    BTW -- szukam neurologa, który rozumie to, co wykazał rezonans głowy.

    -=-

    IMO porównujesz tak po prostu dwa światy -- których porównanie jest trudne.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 77. Data: 2016-11-01 18:32:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "masti" nvahgj$ahq$...@d...me

    > no tak. zapomniałem, że żeby mieć wiedzę o świecei
    > trzeba być choć odrobinę inteligentnym/.

    Nie trzeba -- encyklopedia wiedzę ma, lecz inteligentna nie jest.

    -=-

    Rozumiem, że nie było błędu w rachunku -- ponad pół tysiąca
    dolarów amerykańskich za jeden dzień pobytu w szpitalu, gdzie
    podano sól fizjologiczną.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 78. Data: 2016-11-01 19:13:44
    Od: masti <g...@t...hell>

> [...]

    > Rozumiem, że nie było błędu w rachunku -- ponad pół tysiąca
    > dolarów amerykańskich za jeden dzień pobytu w szpitalu, gdzie

    nie pół tysiąca a 55 tysięcy.
    jak widać z czytaniem też masz problemy.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 79. Data: 2016-11-01 23:11:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nvajj8$1e1$...@n...news.atman.pl

    > Rozumiem, że nie było błędu w rachunku -- ponad pół tysiąca

    + Rozumiem, że nie było błędu w rachunku -- ponad pół setki tysięcy

    > dolarów amerykańskich za jeden dzień pobytu w szpitalu, gdzie
    > podano sól fizjologiczną.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 80. Data: 2016-11-01 23:46:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "masti" nvam0o$s74$...@d...me

    > nie pół tysiąca a 55 tysięcy.
    > jak widać z czytaniem też masz problemy.

    Raczej z pisaniem, skoro wcześniej przeliczyłem na niemal ćwierć miliona plnów.

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nvagk2$u7h$...@n...news.atman.pl

    > Bogaty jest Twój znajomy. IMO opłaciłoby się mu przyjechanie do
    > Polski. ;) Za niemal ćwierć miliona pln miałby doskonałą opiekę!!! ;)

    Skoro znam polskich lekarzy kiblujących na Zachodzie -- ogólnie muszą być
    bardzo słabo notowani polscy lekarze. W przeciwnym wypadku pracowaliby za
    kilka % tamtejszych wynagrodzeń z zadowoleniem, eliminując tamtejszych...

    Podanie takiej soli nie jest aż tak strasznie trudne i ryzykowne, więc
    biedniejsi Amerykanie chętnie by korzystali z usług Polaków...

    Pamiętam natomiast inne rachunki (rzekomo szokujące) za podobne usługi
    na Zachodzie. Nie było tam aż tak wysokich opłat. Słynne skin to skin
    za niespełna 40 dolarów...

    http://www.tvn24.pl/przytulenie-dziecka-doliczone-do
    -kosztow-porodu,681368,s.html

    "skóra do skóry" jest płatna, ponieważ na sali podczas tej czynności
    potrzebna jest dodatkowa osoba, która ma czuwać nad bezpieczeństwem dziecka

    Całkowity koszt porodu jest niższy kilkakrotnie od tych 55 tysięcy...

    Pamiętam też cenę nerki, które Ukraińcy itp. ludzie z byłego ZSRR
    sprzedawali za granicę -- 3 tysiące dolarów za nerkę...

    -=-

    Ale (aby było jasne) nie twierdzę, że Twój znajomy nie zapłacił 55 tysięcy...

    Natomiast zapytam Cię:

    - Twoim zdaniem po ewentualnym uwolnieniu lecznictwa polskiego -- ceny
    usług medycznych w Polsce poszłyby w górę czy w dół?

    Tak czy siak (NFZ itp. czy ,,prywatnie'') koszty ponoszą pacjenci. Różniąca
    jest taka, że przy płaceniu ręka w rękę, pacjent miałby więcej do powiedzenia
    a lekarzowi zależy na uleczeniu pacjenta, gdyż martwi nie płacą...

    Uwolnienie handlu spłaszczyło ;) ceny a netowy dostęp do chińskich sklepów
    w Polsce sprawił, iż 500+ ma znikomy wpływ na ceny w polskich sklepach...

    Niskimi cenami towarów rozkręcone zostaje sprzężenie zwrotne dodatnie...
    Towary tanie -- ludzie chętniej kupują, przez co czynią zapasy, których
    efektem jest okazyjne kupowanie, którego efektem jest i zmniejszanie
    cen, i zwiększanie ilości wolnego czasu, co skutkuje wydajniejszą
    pracą, czyli obniżaniem cen produkcji...

    Można by powiedzieć -- uwolnienie handlu jest receptą na sukces gospodarczy...

    IMO podobnie by było z uwolnieniem lecznictwa. :)