  • 1. Data: 2010-08-09 19:39:05
    Temat: Zaokrąglone rogi a procentowe rozciągnięcie elementów
    Od: WebCM <w...@g...com>

    Niektóre elementy <div> (np. kontener na newsy, menu) mają zaokrąglone
    rogi. Popatrzmy na przykład:

    Jakiś tam tytuł

    W powyższym przykładzie nagłówek składa się z 3 części: lewego
    narożnika, środka i prawego narożnika. Takie rozwiązanie pozwala na
    zastosowanie długości procentowej - można dowolnie rozciągnąć
    nagłówek. Niestety, kod HTML zajmuje więcej miejsca i nie jest
    uniwersalny.

    Popatrzmy jeszcze na stopkę - zakończenie boksu. W przykładzie może
    ona mieć tylko stałą szerokość. Ustalenie procentowej zawartości
    spowoduje deformację, bo 1 plik graficzny zawiera już narożniki.

    Poszukuję takiego rozwiązania, aby dało się dowolnie rozszerzać
    nagłówek i stopkę, ale nie wymagało to nadmiaru kodu. Najlepiej, by
    wystarczył jeden wpis:

    Jest to w ogóle możliwe? CSS 3 raczej odpada, bo nie wszystkie
    przeglądarki wspierają.

    Co jest lepsze dla użytkownika?

    1) Szerokość dostosowana do szerokości przeglądarki
    2) Stała szerokość - ale trzeba wybrać 1024x768 albo wyższą

  • 2. Data: 2010-08-09 19:50:43
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 09 Aug 2010 20:39:05 +0100, WebCM <w...@g...com> wrote:

    > Poszukuję takiego rozwiązania, aby dało się dowolnie rozszerzać
    > nagłówek i stopkę, ale nie wymagało to nadmiaru kodu. Najlepiej, by
    > wystarczył jeden wpis:

    > Jest to w ogóle możliwe?

    W kIEpskich przeglądarkach -- nie. Musisz dorzucić więcej elementów (ew.
    skrypt, który je doda).

    > CSS 3 raczej odpada, bo nie wszystkie
    > przeglądarki wspierają.

    W tej chwili wszystkie z wyjątkiem jednej (która w nadchodzącej wersji już
    będzie obsługiwać).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2010-08-09 20:18:33
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-08-09 21:39, WebCM wrote:
    > Co jest lepsze dla użytkownika?
    >
    > 1) Szerokość dostosowana do szerokości przeglądarki
    > 2) Stała szerokość - ale trzeba wybrać 1024x768 albo wyższą

    http://taat.pl/typografia/optymalna_interlinia_wiers
    z.html

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 4. Data: 2010-08-09 22:47:55
    Od: WebCM <w...@g...com>

    Czyli których własności CSS 3 użyć? Firefox wciąż ma border-radius w
    wersji eksperymentalnej. Czy da się tak, by za pomocą CSS wykorzystać
    zaokrąglenia z pliku graficznego? Wiem o istnieniu :before i :after,
    ale nie ma lepszego wyjścia?

  • 5. Data: 2010-08-09 22:57:36
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-08-10 00:47, WebCM pisze:
> [...]
    > wersji eksperymentalnej. Czy da się tak, by za pomocą CSS wykorzystać
    > zaokrąglenia z pliku graficznego? Wiem o istnieniu :before i :after,

    A po co z pliku graficznego? W tej chwili zaokrąglone rogi otrzymasz co
    najmniej na Firefoksie, Chrome, Safari i Operze (10.60). Bez kombinacji.
    Natomiast jeśli już tak bardzo musisz je mieć, np. w IE, to pozostaje Ci
    grafika + nadmiarowe elementy html.

    --
    Peter

  • 6. Data: 2010-08-10 16:58:44
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-08-10 00:57, Peter May wrote:
> [...]
    > najmniej na Firefoksie, Chrome, Safari i Operze (10.60). Bez kombinacji.
    > Natomiast jeśli już tak bardzo musisz je mieć, np. w IE, to pozostaje Ci

    Dla IE są skrypty do robienia zaokrąglonych rogów.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2010-08-10 19:13:18
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-08-10 18:58, Paweł Piskorz pisze:

    > Dla IE są skrypty do robienia zaokrąglonych rogów.

    Ale one nic nie dają tylko potrafią "rozwalić" layout. To po prostu parę
    div-ów pododawanych i nic więcej.

    --
    Peter

  • 8. Data: 2010-08-10 21:13:22
    Od: WebCM <w...@g...com>

    IE wraca do łask. Mam nadzieję, że IE 9 w końcu zacznie wyświetlać
    strony tak, jak standardy przykazują.

    Firefox nadal nie interpretuje border-radius, tylko -moz-border-
    radius. Mam śmiecić w kodzie CSS tylko po to, aby W.Cz. Ognisty Lis
    zechciał zaokrąglić rogi?

    Zostają mi w tej chwili 2 rozwiązania:

    1) Strona o stałej szerokości (tylko dla jakiej rozdzielczości?), zaś
    nagłówek można opisać za pomocą tagu <h1>, np.

    <h1>Jakiś nagłówek</h1>

    Plik z tłem dla nagłówka ma już określoną szerokość.

    2) Strona o zmiennej szerokości, ale trzeba uwzględnić w kodzie HTML
    zaokrąglenia nagłówków, np.

    <h1>
    Jakiś nagłówek
    </h1>

    A jeśli nie, to jakie rozwiązanie najlepsze?

  • 9. Data: 2010-08-10 21:23:37
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 10 Aug 2010 22:13:22 +0100, WebCM <w...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Firefox nadal nie interpretuje border-radius, tylko -moz-border-
    > radius. Mam śmiecić w kodzie CSS tylko po to, aby W.Cz. Ognisty Lis

    Specyfikacja zezwala na "vendor prefix" i dokładnie opisuje jak
    przeglądarki mają interpretować eksperymentalne właściwości.

    Dwie dodatkowe linijki w CSS (druga dla WebKit) wydają mi się mniejszym
    śmieceniem, niż dorzucanie prezentacyjnych elementów i dodatkowych
    obrazków.

    BTW: to nie jest ognisty list, tylko panda mała.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 10. Data: 2010-08-10 22:45:26
    Od: WebCM <w...@g...com>

    Sprawdziłem border-radius. W Firefoksie wyglądają prawie tak samo jak
    zaokrąglone narożniki w pliku graficznym. Wydaje mi się, że Mozilla i
    Apple/Google powinni udostępnić zaokrąglanie tak jak Opera, a nie pod
    prefiksami. Chyba jest już wystarczająco przetestowane.

    Zalety:
    + elastyczne zaokrąglenia, które łatwo zmodyfikować w CSS
    + nie ma potrzeby tworzyć plików graficznych z zaokrągleniami
    + stosujemy nowe możliwości przeglądarek
    + brak nadmiarowego kodu HTML

    Wady:
    - funkcja wciąż eksperymentalna w Firefoksie i Chrome
    - nadmiarowy kod w CSS (ze względu na prefiksy)
    - starsze przeglądarki nie wyświetlą zaokrągleń (nawet IE 8)

    Biorąc pod uwagę zalety, na 80% zdecyduję się się na CSS3.