  • 21. Data: 2014-02-28 11:53:42
    Temat: Re: Zanieść prąd do samochodu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:lepo9n$no2$1@srv.chmurka.net...

    > To ja mam jeszcze inny pomysł: 3x6V=18V i duużej mocy żarówka. 3 klocki
    > łatwo skleić taśmą.

    12V 7Ah mam pod ręką, ale kupienie 3x6V rozważę.
    Rozważam jeszcze te moje paluszki (może równolegle więcej jak 4) dodane w
    szereg i jakaś bateria żarówek (na zimno) jako ogranicznik prądu.
    Gdyby nie paluszki można by to było tak dobrać, że na początku 25A a potem
    przez dłuższy czas 10A. Ale ze względu na paluszki może jakiś przekaźnik
    przełączający żarówki.
    Żarówki jak będą 12V to przetrwają próbę rozruchu. Ciekawe co na to paluszki
    :).
    Zastąpienie paluszków izolowaną przetwornicą 12V na 1V/10A to chyba to samo,
    co step-up ?
    A może automagiczne odłączanie się gdy napięcie na wyjściu za niskie
    (rozruch) - ale to właściwie to samo co ogranicznik prądu.
    Może te OmniFety z radiatorem dać.
    P.G.

  • 22. Data: 2014-02-28 12:12:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > PPS. sa gotowe, ale nie wyglada mi to na 10A
    > http://allegro.pl/kable-przewody-rozruchowe-pod-zapa
    lniczke-12v-i3938294317.html
    > http://allegro.pl/laduj-bez-otwierania-maski-przez-z
    apalniczke-sklep-i3979415029.html
    > http://allegro.pl/kabel-rozruchowy-do-zapalniczki-sa
    mochodowej-5-5-m-i3991227026.html

    W sumie moja koncepcja w realu.
    W tym ostatnim bezpieczniki 15A i podają maksymalny prąd ładowania 9A.
    Maksymalny to se zawsze można napisać :(.

    A może to tylko druty są (bez pompy).
    P.G.

  • 23. Data: 2014-02-28 12:34:14
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 28.02.2014 o 10:42 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > rozwiązanie-bateria supercap, są nawet filmiki że odpala auto na samych
    > kondesatorach. Jest to tym czego potrzebujesz, do tego szybkie łącze w
    > kabinie, w ups-ach dużych są takie, wyłącznik prądowy, wpinasz się
    > odpalasz auto i jedziesz.
    >
    > O cenie zapomniałeś :).
    6sztuk idzie kupić w cenie nowego aku, ale to były używki z ups-a, szukaj
    na a...o

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 24. Data: 2014-02-28 15:53:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > lipcu a na drugi dzień rano pusty akumulator) ani zostawienie nie
    > wyłączonego czegoś (moim zdaniem komputer bzikuje i coś sam z siebie
    > włącza - podejrzewam, że świece żarowe, a pojęcie upgrade oprogramowania
    > jest w serwisie Forda nie znane).

    Wiem że nie do końca na temat, ale może spróbuj rozłącząć przekaźnikiem po
    zapłonie przewód od świec żarowych?

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 25. Data: 2014-02-28 18:56:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Wiem że nie do końca na temat, ale może spróbuj rozłącząć przekaźnikiem po
    > zapłonie przewód od świec żarowych?

    W czwartym samochodzie wstecz jeszcze coś tam sam przerabiałem (regulator
    wycieraczek, dołożenie wycieraczki tylnej). W trzecim wstecz musiałem zrobić
    obejście immobilizera (nie dogrzebałem się aby go znaleźć) bo styki
    przekaźnika nie zawsze kontaktowały (wymagał użycia komórki w pobliżu
    kierownicy aby zapalić :) ). Ale w poprzednim i w tym już mi się nie chce
    grzebać. Może gdybym miał normalny garaż....
    P.G.

  • 26. Data: 2014-02-28 20:11:42
    Od: "michal" <...@b...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:lepjhb$m8u$1@srv.chmurka.net...

    > Użytkownik "Artur Miller" <n...@m...com> napisał w wiadomości

    > Gdyby był niesprawny faktycznie byłoby łatwiej.
    >
    > To nic nie pomogło i problem występuje losowo z 5..6 razy do roku w każdym
    > z tych samochodów. Lato/zima nie ma wpływu, Nie jest to ujemny bilans
    > (200km w lipcu a na drugi dzień rano pusty akumulator) ani zostawienie nie
    > wyłączonego czegoś (moim zdaniem komputer bzikuje i coś sam z siebie
    > włącza - podejrzewam, że świece żarowe, a pojęcie upgrade oprogramowania
    > jest w serwisie Forda nie znane).

    > P.G.

    cześć.
    Dla mojego jest znane tylko że po pierwsze coś tam kosztuje
    a po drugie nie ma gwarancji że nie ma nowych byków.
    sprawdź sobie tutaj:
    http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsess
    ionid=A4D2620991A689B3C4D1E719307C723C.fcvas512
    .
    Michał m.

  • 27. Data: 2014-03-03 10:01:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "michal" <...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawdź sobie tutaj:
    > http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsess
    ionid=A4D2620991A689B3C4D1E719307C723C.fcvas512
    Zbieram się aby gdzieś do Forda coś napisać ale jak to ze zbieraniem się
    bywa - latka mijają...
    P.G.

  • 28. Data: 2014-03-03 18:09:26
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2014-02-27 20:32, Artur Miller pisze:
    > to niech mi zaprojektuje tani oscyloskop cyfrowy. jakieś 2 ADC żeby było
    > ze 100MS/s, FPGA, USB, do tego jakiś open source soft ... będę
    > wdzięczny, bo sam ni mam czasu i $$$ na coś fabrycznego :)

    Red Pitaya?

    http://www.eetimes.com/author.asp?doc_id=1320472
    http://redpitaya.com/

    pzdr
    mk

  • 29. Data: 2014-03-04 12:02:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik mk napisał:

    > Red Pitaya?
    >
    > http://www.eetimes.com/author.asp?doc_id=1320472
    > http://redpitaya.com/

    Buy it now a ceny nie ma... żenua...

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 30. Data: 2014-03-04 20:15:39
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2014-03-04 12:02, AlexY pisze:

    > Buy it now a ceny nie ma... żenua...

    Bo jeszcze nie ma w sprzedaży... nie mniej cenę mogliby podać.

    Na Kickstarterze wystawiono urządzenie za 299 USD.
    https://www.kickstarter.com/projects/652945597/red-p
    itaya-open-instruments-for-everyone

    Pewnie będzie trochę drożej, ale może nie dużo drożej.

    pzdr
    mk