  • 31. Data: 2014-03-04 21:58:55
    Temat: Re: Zanieść prąd do samochodu
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-28 10:07, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Mam się czuć obrażony ?
    A przeczytałeś wszystko co ten skryba zacytował? :)

  • 32. Data: 2014-03-04 22:04:34
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-28 10:16, janusz_k pisze:
    > No to skoro prąd musisz nosić w wiaderku do auta to obok w wątku masz
    > rozwiązanie-bateria supercap, są nawet filmiki że odpala auto na samych
    > kondesatorach. Jest to tym czego potrzebujesz, do tego szybkie łącze w
    > kabinie, w ups-ach dużych są takie, wyłącznik prądowy, wpinasz się
    > odpalasz auto i jedziesz.
    Ale on chce coś użytecznego, a nie ciekawostkę na YouTube.
    I cenę tych kondziorków oczywiście widziałeś?

  • 33. Data: 2014-03-04 22:31:10
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-28 10:05, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > pierwszym problemie (jakiś 5 lat temu) okazało się, że należy nam się
    > (dwa z 3 samochodów) wymiana wiązek kablowych bo w tej serii numerów
    > fabrycznych robią się jakieś zwarcia.
    > To nic nie pomogło i problem występuje losowo z 5..6 razy do roku w
    > każdym z tych samochodów. Lato/zima nie ma wpływu, Nie jest to ujemny
    > bilans (200km w lipcu a na drugi dzień rano pusty akumulator) ani
    > zostawienie nie wyłączonego czegoś (moim zdaniem komputer bzikuje i coś
    > sam z siebie włącza - podejrzewam, że świece żarowe, a pojęcie upgrade
    > oprogramowania jest w serwisie Forda nie znane).
    A może inne rozwiązanie:
    Auto stoi wyłączone. Czyli podtrzymanie radia, alarmy etc. Wszystko
    idzie przez jakieś proste ograniczenie prądowe, np 0.5A
    Wkładasz kluczyki i jakiś stycznik wysokoprądowy bocznikuje to
    ograniczenia i jest bezpośrednio aku przez stycznik podłączony.
    Nawet jak zaszaleje coś i będzie miało ciągnąć prąd, to i tak do
    wartości ograniczenia.
    Rano wsiadasz odpalasz auto. No i szansa, że zmieścisz się w budżecie
    tego co w szufladzie znajdziesz :)

  • 34. Data: 2014-03-04 22:35:57
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 04.03.2014 o 22:04 Jawi <t...@p...com> pisze:

    > Ale on chce coś użytecznego, a nie ciekawostkę na YouTube.
    Nie wiem czy ciekawostka czy nie, auto odpaliła a o to tu chodzi, na
    dodatek znacznie lżejsza do noszenia od aku.
    > I cenę tych kondziorków oczywiście widziałeś?
    Napisałem już że używki z ups-a można tanio kupić, poza tym nie musi od
    razu kupowac 3000F które sporo kosztują, na filmiku widać że i 350F daje
    radę i wystarcza do odpalenia silnika a są znacznie tańsze,
    np w tme 300F kosztuje (jak kupi >5) 41,52 netto=307 brutto, czyli tyle co
    aku nowe.
    W mouser-e np taki 310F Maxwella też kosztuje 9,57euro co przeliczając na
    nasze wyjdzie podobnie ja w TME.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 35. Data: 2014-03-05 10:12:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wartości ograniczenia.
    > Rano wsiadasz odpalasz auto. No i szansa, że zmieścisz się w budżecie tego

    Zdecydowanie łatwiej mi będzie (jak już znajdę czas) coś na biurku sobie
    zmajstrować i ewentualnie się z tym do samochodu przespacerować niż
    modyfikować instalację samochodu. Może jakbym miał normalny garaż inaczej
    bym do tematu podchodził.
    P.G.